printlogo


کد خبر: 177932تاریخ: 1396/4/19 00:00
اخبار

تقدیر از آقای سینما و تئاتر ایران
علی نصیریان در میان خیل عظیم هوادارانش در تئاتر شهر برای 70 سال حضور مداومش در تئاتر تجلیل و تقدیر شد. به گزارش تسنیم، بزرگ آقای تئاتر ایران که بیش از هر کس دیگری خاک صحنه را خورده است، برخلاف روال عادی تئاتر کشور که شنبه‌هایش تعطیل است، در نمایش
2 ساعته «اعتراف» به کارگردانی شهاب حسینی نقش‌آفرینی کرد تا در پایان حضور مداومش در تئاتر مورد تجلیل قرار گیرد. علی نصیریان که به همراه عزت‌الله انتظامی، جمشید مشایخی، محمدعلی کشاورز و مرحوم داوود رشیدی به عنوان 5 پیکره اصلی بازیگری تئاتر ایران شناخته می‌شود، تنها عضو این گروه شاخص است که تا امروز در تئاتر فعال بوده است. نصیریان در 5 سال گذشته در نمایش‌های «تانگوی تخم‌مرغ داغ» هادی مرزبان و «هفت شب با میهمانی ناخوانده در نیویورک» فرهاد آییش ایفای نقش کرده است. این فعالیت تئاتری فارغ از حضور او در سریال شهرزاد و فیلم‌های سینمایی نظیر امپراتور جهنم است. علی نصیریان زاده 15 بهمن 1313در تهران، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و نمایشنامه‌نویس ایرانی است که در سال 1329 با فعالیت در جامعه باربد هنر را هدف اصلی زندگی خود قرار داد. وی به دلیل بازی در فیلم شکارچی شنبه که به مساله فلسطین می‌پردازد، محدودیت‌های فراوانی را از جانب دولت آمریکا برای سفر به این کشور به جان خرید.

دعوت از «روتوش» در جشنواره مایکل مور
فیلم کوتاه «روتوش» برای حضور در بخش مسابقه جشنواره فیلم ترورس سیتی که جشنواره فیلم مایکل مور مستندساز شناخته شده آمریکایی است دعوت شد. به گزارش فارس،  یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جشنواره ترورس سیتی که توسط مایکل مور پایه‌گذاری و مدیریت می‌شود این است که این جشنواره با شعار «فقط فیلم‌های بزرگ» هیچ فراخوانی منتشر نمی‌کند و هیچ فیلمساز یا پخش‌کننده‌ای امکان ارسال فیلم به این جشنواره را ندارد. جشنواره فیلم ترورس سیتی فیلم‌های بخش مسابقه هر دور خود را توسط نمایندگان جشنواره شناسایی و برای حضور در آن دعوت می‌کند. امسال نیز 4 فیلم کوتاه برای حضور در بخش مسابقه این جشنواره دعوت شده‌اند که فیلم کوتاه «روتوش» به کارگردانی کاوه مظاهری یکی از آنهاست. گفتنی است، «روتوش» با درخشش در جشنواره ترایبکا مورد توجه برگزارکنندگان این جشنواره قرار گرفته و برای شرکت در آن دعوت شده است. سیزدهمین دوره جشنواره فیلم ترورس سیتی از 25 تا 30 جولای برابر با 3 تا 8 مرداد در آمریکا برگزار خواهد شد.

فراخوان جشنواره «سینماحقیقت» منتشر شد
فراخوان شرکت در یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» که توسط مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، منتشر و امکان ثبت‌نام روی وب‌سایت این جشنواره فراهم شد.  این رویداد فرهنگی- هنری با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، طی روزهای 19 تا 26 آذرماه 1396 برگزار خواهد شد. بازنمایی تاریخ و فرهنگ جامعه‌ ایرانی- اسلامی، صیانت از هویت ملی مبتنی بر انگاره‌های دینی و ایرانی، تقویت سینمای مستند خلاق ایران، بیان نسبت سینمای مستند با واقعیت‌های اجتماعی، آشنایی فیلمسازان کشور با تحولات نوین سینمای مستند جهان، توجه به اهمیت اقتصاد سینمای مستند با تاکید بر رفع موانع تولید، توزیع و نمایش این آثار در عرصه‌های داخلی و خارجی، از اصول و اهداف این جشنواره است.

«صبح بخیر ایران» به آنتن بازگشت
جنگ صبحگاهی «صبح بخیر ایران» پس از ۱۰ ماه دوباره به شبکه یک بازمی‌گردد. به گزارش ایسنا، علی هنرور، تهیه‌کننده و کارگردان این برنامه با اعلام این خبر گفت: بنا به درخواست مدیران محترم شبکه یک بویژه مدیر محترم گروه اجتماعی، آقای شریعت‌پناهی و با تغییراتی هوشمندانه، دستور راه‌اندازی مجدد برنامه صبحگاهی به بنده ابلاغ شد. او افزود: ما قصد داریم نگاه‌مان به این برنامه، نگاهی از جنس صبح و طراوت صبحگاهی باشد، آیتم‌ها کوتاه خواهند بود و تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد خبرهای خوب، صبح مردم شریف ایران را پوشش دهد و نشاط در برنامه موج بزند. او درباره زمان پخش سری جدید این برنامه هم گفت: ما سعی داریم از اول مرداد یا نهایت اواسط مردادماه پخش سری جدید برنامه را آغاز کنیم.


Page Generated in 0/0113 sec