printlogo


کد خبر: 177933تاریخ: 1396/4/19 00:00
اخبار

بازهم از پخش «ثریا» جلوگیری شد
فشار سازمان محیط زیست برای پخش راز بقا!
درحالی که چندی پیش مرتضی میرباقری، معاون سیما، در نشست خبری گفته بود: هیچ‌کس دستور نداده ثریا متوقف شود! اما چند ماهی بود که عملا ثریا پس از برنامه‌ای که وزیر بهداشت میهمان این برنامه بود و در آن پرخاشگرانه نارواهایی را به مجریان ثریا نسبت داد، این برنامه به دلایل نامعلوم از پخش بازماند. اما هفته گذشته، محسن مقصودی، مجری و برنامه‌ساز برنامه ثریا با انتشار ویدئویی کوتاه و با اعلام اینکه به یکباره همه مشکلات این برنامه در صداوسیما حل شده است، از قول همکاری برای پخش مستندهای این برنامه در تلویزیون خبر داد. هرچند مشخص نشد به یکباره چه اتفاقی افتاده است که مسؤولان قول پخش ثریا را داده‌اند، اما نخستین بارقه‌های امید نیز در نطفه خفه شد و درحالی که بنا بود مستند «نردبان فریب» از این شبکه پخش شود، ناگهان راز بقا و خرس‌های قهوه‌ای جای آن را گرفتند. مستند نردبان فریب توافقنامه اقلیمی پاریس و حضور ایران در این معاهده را مورد بررسی و تبیین قرار می‌دهد و بنا بود روز قبل از جلسه نمایندگان پیرامون بررسی ایرادهای شورای نگهبان به لایحه پیوستن ایران به این موافقتنامه، از تلویزیون پخش شود، اما به نظر می‌رسد تلفن‌ها و فشار‌ها از سازمان محیط‌زیست(!) به صداوسیما باعث شد تا به‌جای مستند توافقنامه پاریس شاهد «خرس‌های نه‌چندان قطبی» در سیما باشیم. حال این پرسش مطرح می‌شود که مدیران سیما چه تاثیری از مدیران دولتی پذیرفته‌اند که مستقیم در چشمان مردم نگاه می‌کنند و می‌گویند ثریا را هیچ کس تعطیل نکرد و صداوسیما هم هیچ‌گونه مشکل مالی ندارد.


سایت «مساله» رونمایی شد
فصلنامه «مساله» با هدف بررسی زوایای مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی هر استان کشور منتشر می‌شود. سایت این مجله از روز یکشنبه 18 تیرماه 96 در دسترس عموم قرار گرفت. به گزارش فارس،  مواجهه مستقیم، بی‌پرده و از نزدیک مخاطب با تجربه‌های زیسته از مسائل منطقه، رویکرد اصلی «مساله» است. هدف «مساله» فاصله گرفتن از کار انتزاعی و نظری صرف است و همه سرویس‌های آن بر مبنای انضمامیات و عینیات زندگی سامان گرفته است. با رونمایی از سایت «مساله»، امکانی برای مواجهه مستقیم مخاطبان فضای مجازی با مسائل خاص و اجتماعی استان‌های مختلف کشور فراهم می‌شود. «از نزدیک»، «گاه زندگی»، «جای زندگی»، «بار زندگی»، «ساز زندگی»، «پرونده» سرویس‌های مختلف «مساله» هستند که زوایای مختلف مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی هر استان را بررسی می‌کنند.  مطالب و بخش‌هایی از گفت‌وگوهای مجله «مساله» از طریق آدرس اینترنتی www.masalemag.com در دسترس عموم مخاطبان قرار دارد. ضمنا
@masale_mag آدرس «مساله» در شبکه پیام‌رسان تلگرام است. فصلنامه مکتوب «مساله» از پاییز امسال به صورت عمومی منتشر می‌شود.

تازه‌ترین جزئیات «گیله‌وا»
فیلمبرداری از سریال گیله‌وا با پیوستن «ستاره اسکندری» بازیگر نام‌آشنای تئاتر، سینما و تلویزیون به جمع بازیگران این سریال ادامه دارد. به گزارش روابط عمومی سازمان اوج،  پیش از این نیز هنرمندانی چون «حمیدرضا پگاه»، «مهران رجبی»، «مهدی زمین‌پرداز»، «امیرحسین هاشمی»، «علی عطایی»، «پریا مردانیان»، «ستاره حسینی» و «امیرحسین صدیق» به ایفای نقش در سریال گیله‌وا پرداخته بودند و با اضافه شدن «ستاره اسکندری» به این جمع، ضبط این سریال در کیاشهر استان گیلان ادامه دارد. گفتنی است، فیلمبرداری سریال «گیله‌وا» به عنوان یکی از تازه‌ترین محصولات مرکز فیلم و سریال سازمان هنری- رسانه‌ای اوج از اواخر خردادماه در کیاشهر گیلان آغاز شده است و طبق پیش‌بینی‌ها ضبط این سریال تا پایان تابستان سال جاری ادامه خواهد داشت. سریال «گیله‌وا» به تهیه‌کنندگی امیر بنان و کارگردانی و نویسندگی اردلان عاشوری سریالی است که از دریچه‌ای متفاوت به وقایع تاریخی روزهای پایانی جنگ اول جهانی، قحطی ایران و قیام جنگل می‌پردازد. این سریال در تلاش است با نگاهی عاطفی به زندگی اجتماعی مردم در بستر اتفاقات تاریخی سال 1297 بپردازد و به نوعی روایتگر سبک زندگی و روابط اجتماعی و عاطفی مردم ایران بویژه مردم خطه گیلان در 100 سال گذشته باشد.
 


Page Generated in 0/0132 sec