printlogo


کد خبر: 177939تاریخ: 1396/4/19 00:00
کوتینیو؛ جنگ تازه بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن


بنجامین نیومن: دوستی کوتینیو با نیمار، علاقه قلبی امباپه به رئال‌مادرید و چند داستان مشابه دیگر باعث شده پاری‌سن‌ژرمن نتواند یکی از ستاره‌های این روزهای دنیای فوتبال را به خدمت بگیرد. این در شرایطی است که این تیم از نظر مالی شرایط بهتری نسبت به رقبایش دارد اما چیزهای دیگری وجود دارد که نمی‌گذارد این تیم متمول پاریسی به خواسته‌هایش برسد. با این حال در جنگ خرید ستاره‌ها، پاریسی‌ها نمی‌خواهند با دست خالی میدان را ترک کنند و از میان امباپه یا کوتینیو یکی را از آن خود می‌کنند. کوتینیوی برزیلی به تازگی در لیست خرید پاری‌سن‌ژرمن قرار گرفته تا اینگونه رقابت میان این تیم فرانسوی و بارسلونا کاملا عیان شده و رودررو باشد. به نوشته اکیپ، حالا که انتقال مارکو وراتی به بارسلونا غیرممکن شده، 2 تیم جنگ خود را بر سر کوتینیو آغاز کرده‌اند و خرید کوتینیو برای پاری‌سن‌ژرمن فراتر از یک پلن B شده است. پاری‌سن‌ژرمن تنها به خرید کوتینیو بسنده نکرده و به طور موازی مذاکرات بر سر خرید کیلیان امباپه را با موناکو ادامه می‌دهد تا برای فصل آینده تیم خود را تقویت کند. صورت گرفتن هر یک از این جابه‌جایی‌ها برای هر یک از 2 تیم بیش از 90 میلیون یورو آب می‌خورد که البته از شواهد و قرائن پیداست که بر سر انتقال یکی از این دو بازیکن به پاریس، بارسلونا مانع می‌شود. بارسلونا جنگیدن با پاری‌سن‌ژرمن را از زمانی در پیش گرفت که این تیم از انتقال وراتی به نیوکمپ جلوگیری کرد و کاتالان‌ها از همین موضوع آسیب جدی دیدند. از آنجایی که کوتینیو خودش علاقه به بازی در بارسلونا دارد و یکی از دوستان صمیمی نیمار محسوب می‌شود، این بهترین فرصت بارسلونا برای انتقام است. کوتینیو تا سال 2022 با لیورپول قرارداد دارد و مشخص نیست نسبت به پیشنهاد پاری‌سن‌ژرمن چه واکنشی نشان خواهد داد.
کوتینیو و پاری‌سن‌ژرمن
برای هواداران لیورپول، کوتینیو چه به بارسلونا برود چه پاری‌سن‌ژرمن، این یک دژاوو است؛ اتفاقی که شاید هر فصل و شاید هر چند فصل یکبار آن را تجربه می‌کنند و بهترین بازیکن خود را از دست می‌دهند. این‌بار نوبت کوتینیو رسیده است. این روزها رسانه‌های فرانسوی تمام تمرکز خود را روی این بازیکن برزیلی گذاشته‌اند و برخی حتی مدعی‌اند که این بازیکن به تیم اول پاریس منتقل می‌شود. ناکامی پاری‌سن‌ژرمن در جذب امباپه از موناکو باعث شد تا آنها دست روی گزینه مورد نظر بارسلونا بگذارند و حالا هر چقدر احتمال ناکامی در راضی کردن موناکو برای فروش امباپه بیشتر شود، حضور کوتینیو در پایتخت فرانسه محتمل‌تر می‌شود.
داستان حقیقی
اکیپ در گزارشی چند نقطه کلیدی را در انتقال این دو بازیکن شفاف کرده است؛ اول اینکه خرید کوتینیو پلن B پاری‌سن‌ژرمن محسوب می‌شود و اگر آنها همه امیدشان را از خرید امباپه از دست بدهند، موضوع کوتینیو را جدی‌تر دنبال می‌کنند که البته آنطور که پیداست این شرایط از راه رسیده، چرا که آنها پیشنهاد رسمی خد را به لیورپول ارائه داده‌اند؛ تیمی که برایش انتقال ستاره برزیلی‌اش به هر تیمی اهمیت ندارد و تنها وی را در ازای قیمت واقعی به فروش می‌رساند. برای کوتینیو مبلغ 90 میلیون یورو پیشنهاد شده اگرچه شایعاتی هم وجود دارد که ارزش این بازیکن را در حدود 100 میلیون یورو ارزیابی کرده‌اند. ضمن اینکه به ادعای اکیپ قرمزپوشان آنفیلد تنها در شرایطی کوتینیو را می‌فروشند که خودشان زمان کافی را برای خرید جایگزین وی در بازار نقل‌وانتقالات داشته باشند.
نگرانی هواداران
چرا باید هواداران لیورپول نگران باشند؟ اگر آنها به اول سال میلادی بازگردند، به یاد می‌آورند که با کوتینیو قرارداد 5 ساله‌ای امضا کردند که وی را تا سال 2022 در آنفیلد نگه می‌دارد؛ قراردادی که هیچ بندی مبنی بر جدایی وی از لیورپول در آن وجود ندارد اما پیش از آنکه هواداران لیورپول از این تمهیدات باشگاه‌شان خوشحال شوند، باید نحوه جدایی لوئیز سوارز را به یاد بیاورند. او هم با چنین قیمتی و در حالی که قراردادش را به تازگی با لیورپول تمدید کرده بود، راهی نیوکمپ شد.
 


Page Generated in 0/0050 sec