printlogo


کد خبر: 177942تاریخ: 1396/4/19 00:00
اخبار

خداحافظی نعمت‌زاده با وزارت
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه هنوز در گشایش ال‌سی مشکل داریم و باید بانک مرکزی در این‌باره اقدامات جدی را انجام دهد، گفت: خودروسازی کشور دولتی نیست اما درباره سیاست‌گذاری‌ها، وزارت صنعت اهداف را تعیین می‌کند. به گزارش تسنیم، محمدرضا نعمت‌زاده اظهار داشت: کاهش نرخ سود بانکی دغدغه بخش صنعت نیز هست و در پی حل آن هستیم. نعمت‌زاده با انتقاد از اینکه متاسفانه توان بانک‌ها متناسب با رشد اقتصادی کشور نیست، ادامه داد: سال گذشته بخشی از منابع حاصل از تفاوت نرخ ارز آزاد تبدیل به افزایش سرمایه برای برخی بانک‌ها شد که به عنوان نمونه از این محل 2 هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه برای بانک صنعت و معدن و 10 هزار میلیارد تومان برای بانک مسکن تخصیص پیدا کرد ولی باید به این نکته توجه کرد که بانک‌ها امروز منابع محدودی دارند و باید در این زمینه دولت اقدامات لازم را انجام دهد. وی با اعلام اینکه امروز بانک‌ها کوچک بوده و تناسبی میانه عرضه و تقاضا وجود ندارد، تصریح کرد: در سال گذشته یک مشکل به وجود آمد و دولت مقداری اوراق منتشر کرد تا بدهی خود را به پیمانکاران پرداخت کند اما همین موضوع تقاضا را در بازار افزایش داد. در این زمینه هم دولت و هم مجلس باید کمک کنند سرمایه بانک‌ها افزایش پیدا کند. وزیر صنعت  درباره حضور خود در دولت دوازدهم تصریح کرد: این موضوع بستگی به نظر بزرگان دارد اگر توفیقی باشد در هر کجا به خدمت به کشور می‌پردازم اما اگر نوبتی هم باشد برای بنده کافی است.


ساخت پل خلیج‌فارس روی هواست
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ظهر دیروز در نشست مطبوعاتی خود از برنامه‌های جدید این سازمان درباره بورسیه دانشجویان نخبه قشمی خبر داد. به گزارش «وطن امروز» حمیدرضا مومنی در جمع خبرنگاران از بورسیه 10 دانشجوی نخبه قشمی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های برجسته کشور، توسط منطقه آزاد قشم به عنوان  گامی در جهت ایجاد اشتغال پایدار در این منطقه نام برد. مومنی به ایجاد مراکز کاشانه میهمان اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون 60 مرکز در قشم در حال فعالیت است که همگی توسط زنان بومی قشم اداره می‌شوند. وی با اشاره به اینکه قشم در چشم‌انداز آینده‌اش باید هاب منطقه در حوزه‌های گاز، نفت و انرژی باشد با اشاره به دیگر اهداف اقتصادی که برای قشم تعریف شده، توضیح داد: در حوزه شیلات براساس برنامه ششم تا پایان این برنامه ما باید 84 هزار تن ماهی در قفس تولید کنیم. همچنین برای  تولید و پرورش میگو در قشم در حال حاضر 2 هزار هکتار زمین در اختیار داریم که 250 هکتار آن در حال بهره‌برداری است. همچنین در بخش گلخانه‌ای، 3 شهرک گلخانه‌ای در 270 هکتار زمین تاسیس شده و در حال بهره‌برداری است. مومنی درباره چگونگی وضعیت پل خلیج‌فارس تصریح کرد: تاکنون حدود 220 میلیارد تومان برای این پل هزینه شده و 5/17 درصد از پل پیشرفت فیزیکی داشته است و برای اجرای این پروژه یک میلیارد دلار منابع مالی مورد نیاز است. وی همچنین با بیان اینکه به دلیل عدم پایبندی بانک سپه به تعهداتش پل خلیج‌فارس ساخته نشد، در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر اینکه مدیرعامل وقت منطقه آزاد، بهمن 93 از تصویب فاینانس 450 میلیون یورویی پل خلیج‌فارس خبر داده بود، آیا این فاینانس تامین شد یا خیر؟ اظهار داشت: عدم تعهدات بانک پشتیبان، دلیل اصلی توقف عملیات ساخت پل است و تصمیم برای این پل به این دلیل مهم است که باید به افکار عمومی در این‌باره پاسخگو باشیم.


خروجی بودجه‌ دولت در سال 95
پرداخت 207 هزار و 20 میلیارد تومان به بخش جاری، 42 هزار و 100 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی، وصول 101 هزار و 470 میلیارد تومان مالیات، 73 هزار و 880 میلیارد تومان درآمد نفت و فرآورده‌های نفتی و تراز عملیاتی و سرمایه‌ای منفی 28 هزار و 850 میلیارد تومان، از جمله ارقام مهم عملکرد بودجه 95 است. به گزارش فارس به نقل از بانک مرکزی، مجموع درآمدهای دولت در سال گذشته 145 هزار و 990 میلیارد تومان بوده که نسبت به درآمد مصوب بودجه 95 بیش از 11 هزار میلیارد تومان عدم تحقق نشان می‌دهد. در بخش هزینه‌های جاری، 207 هزار و 20 میلیارد تومان پرداخت شده که طبق قانون مصوب باید 213 هزار و 760 میلیارد تومان پرداخت می‌شد. در بخش عمرانی نیز 42 هزار و 100 میلیارد تومان اعتبار پرداخت شده که نسبت به سال 94 حدود 15 هزار میلیارد تومان افزایش داشته، البته رقم مصوب بودجه برای پرداخت‌های عمرانی 57 هزار و 480 میلیارد تومان بوده است.


Page Generated in 0/0204 sec