printlogo


کد خبر: 177948تاریخ: 1396/4/19 00:00
اخبار

ابلاغ دستورالعمل جدید تسهیلاتی
قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان برای نوسازی واحدهای تولیدی اختصاص می‌یابد.
به گزارش تسنیم، رضا رحمانی افزود: به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و تصویب ستاد اقتصاد مقاومتی، 10 هزار میلیارد تومان به واحدهای تولیدی اختصاص می‌یابد تا دستگاه‌های فرسوده جای خود را به دستگاه‌های جدید بدهد. وی ادامه داد: این تسهیلات یک بخش ارزی هم خواهد داشت که در تلاش هستیم از طریق صندوق توسعه ملی تامین شود و در اختیار واحدهای تولیدی قرار گیرد. براساس برنامه‌ریزی‌ها پیش‌بینی می‌شود 5000 واحد تولیدی با این تسهیلات نوسازی شود؛ هر واحدی که نیازمند باشد و از هر رشته صنعتی، می‌تواند از این تسهیلات استفاده کند. وی تصریح کرد: دستورالعمل پرداخت این تسهیلات به همه استان‌ها ابلاغ شده و مشخص است هر استان چه میزان از این تسهیلات دریافت خواهد کرد. به‌گفته رحمانی، واحدهای تولیدی براساس مولفه‌هایی که مشخص شده اولویت‌بندی می‌شوند. مثلا واحدهای آلاینده یا انرژی‌بر در اولویت خواهند بود و سازمان صنعت، معدن و تجارت هر استان، واحدهای واجد شرایط را انتخاب خواهد کرد. رحمانی یادآور شد: رقم 10 هزار میلیارد تومان را بانک مرکزی تامین کرده و دستورالعمل نوسازی واحدهای تولیدی هم به همه استان‌ها ابلاغ شده و آماده پرداخت است. وی در پایان ابراز امیدواری کرد این تسهیلات بتواند در رونق تولید و افزایش اشتغال و رقابت‌پذیری کالای ایرانی با محصولات خارجی موثر باشد.


گزارش جدید نقدینگی اعلام شد
آخرین تغییرات ثبت شده برای حجم نقدینگی در پایان سال ۱۳۹۵ از عبور آن از رقم ۱۲۵۳ تریلیون تومان خبر می‌دهد.
به گزارش ایسنا به نقل از بانک مرکزی، در پایان اسفندماه ۱۳۹۵ حجم نقدینگی با رشد 2/23 درصدی همراه بوده است. این در حالی است که در پایان سال ۱۳۹۴ میزان نقدینگی به ۱۰۱۷ هزار میلیارد تومان رسیده بود که رشدی ۳۰ درصدی را به همراه داشت. بررسی سیر تغییرات نقدینگی بیانگر آن است که حجم آن از اسفندماه سال ۱۳۹۱ از  حدود ۴۶۰ هزار میلیارد تومان با رشد حدود ۸۰۰ هزار میلیاردی به رقم فعلی ۱۲۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. در حدود 5 سال گذشته بالاترین رشد نقدینگی با
8/38 درصد به پایان سال ۱۳۹۲ اختصاص دارد. جزئیات تغییرات نقدینگی از این حکایت دارد که از رقم ۱۲۵۳ هزار میلیارد تومانی تا ۱۰۹۰ هزار میلیارد تومان آن به شبه پول که عمده آن را سپرده‌های بانکی تشکیل می‌دهد اختصاص دارد. میزان شبه پول در پایان سال گذشته با رشد 8/23 درصدی همراه بوده است. از سوی دیگر تا ۱۶۳ هزار میلیارد تومان از میزان نقدینگی به پول و آنچه که در گردش و در اختیار مردم است اختصاص دارد که در پایان سال ۱۳۹۵، رشدی حدود 3/19 درصدی داشته است.


Page Generated in 0/0053 sec