printlogo


کد خبر: 178002تاریخ: 1396/4/20 00:00
اخبار

«دایان» آماده نمایش شد
فیلم سینمایی «دایان» به کارگردانی بهروز نورانی‌پور آخرین مراحل فنی خود را در پراگ به انجام می‌رساند. به گزارش فارس، فیلم سینمایی «دایان» نخستین ساخته بلند سینمایی بهروز نورانی‌پور در سکوت خبری به پایان رسید. این فیلم  برخی مراحل فنی خود  از جمله اتانولاژ را در پراگ پشت سر گذاشت و  آماده نمایش شد. بخشی از صحنه‌های فیلم  در سوادکوه تصویربرداری شده و سکانس‌هایی از فیلم در کوهستان ضبط شده است. در این فیلم علاوه بر بازیگران آذربایجانی، بازیگران کرد  هم به ایفای نقش می‌پردازند. «دایان» فیلم مستند داستانی روایتگر فردای جنگ است؛ روایتگر افرادی که در یک روستا زندگی می‌کنند و برای فردای بهتر تلاش می‌کنند. این فیلم درباره افرادی است که جنگ را تجربه کرده‌اند. بهروز نورانی‌پور، کارگردانی مستند «A157» را در کارنامه خود به ثبت رسانده که توانسته جوایز متعددی را برای این فیلم اثرگذار از آن خود کند.

جشنواره هنری«چهل‌چراغ» فراخوان داد
فراخوان جذب طرح‌های مستند و داستانی جشنواره بین‌المللی چهل‌چراغ با موضوع امام حسین(ع) منتشر شد. به گزارش خبرگزاری دانشجو، جشنواره بین‌المللی چهل‌چراغ با پشت سر گذاشتن نخستین دوره خود و با توجه به هدف جشنواره، جریان‌سازی برای تولید و حمایت از آثار در حوزه محتوایی سیره زندگی معصومین(ع) در عرصه فرهنگ و هنر، قصد دارد با استفاده از نیروی نویسندگان و فیلمسازان فعال در عرصه فیلم کوتاه، اقدام به تولید اثر در حوزه محتوایی و سیره زندگی معصومین(ع) کند. لذا از همه علاقه‌مندان و متخصصان این عرصه دعوت می‌شود طرح‌ها و ایده‌های خود را در بخش‌ها و محور‌های زیر به دبیرخانه جشنواره ارائه کنند.  لازم به ذکر است، طرح‌ها، ایده‌ها و فیلمنامه‌های برتر که توسط مراکز انتخاب می‌شوند، از صاحبان اثر خریداری خواهد شد. بخش‌های این جشنواره عبارتند از طرح مستند، طرح فیلمنامه داستانی، فیلمنامه 100 ثانیه‌ای داستانی و فیلمنامه‌های 180 ثانیه‌ای پویانمایی (موشن کمیک). علاقه‌مندان و فعالان این عرصه می‌توانند تا پایان تیرماه سال 1396 آثار خود را به ایمیل دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

«مبارک» در شبکه نمایش خانگی
فیلم سینمایی «مبارک» نخستین فیلم رئال انیمیشن ایرانی در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود. به گزارش فارس، «مبارک» ساخته محمدرضا نجفی‌امامی نخستین فیلم رئال انیمیشن ایرانی از امروز در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود. این فیلم توسط سینما 24 تولید و توسط هنر اول توزیع می‌شود. این فیلم روایت داستان دختری است به نام گل‌پری با بازی‌ الناز شاکردوست که درگیر ماجرای عروسک‌هایی می‌شود که از داستان‌های نقالی پدربزرگش وارد زندگی او شده‌اند. الناز شاکردوست و امیر رهبری بازیگران رئال این فیلم هستند.

اسلام باعث موفقیتم در گرفتن اسکار و گرمی موسیقی شد
آی‌آر رحمان، موسیقیدان مسلمان هندی برنده جایزه اسکار بهترین موسیقی و برنده جایزه موسیقی گِرَمی در گفت‌وگو با رویترز پایبندی‌اش به دین اسلام را باعث موفقیت جهانی خود می‌داند. به گزارش فارس، ‌ای‌آر رحمان را با عنوان «موتزارت شهر مدرس» هند می‌شناسند. این آهنگساز 160 تراک صوتی برای فیلم را در کارنامه خود دارد و می‌گوید: هنوز کارهای بسیاری مانده که انجام دهم. رحمان در 20 سالگی به اسلام گروید و موفقیت‌های هنری خود را مدیون دین مبین اسلام می‌داند. این هنرمند و آهنگساز جهانی 50 ساله است و در زمینه مذهبی و موسیقی بسیار فعال است. رحمان درباره زندگی هنری- اسلامی خود می‌گوید: هر کسی می‌آید و زندگی ساده و بی‌تکلف مرا می‌بیند، این باعث می‌شود محکم‌تر و باثبات‌تر باشم و از فراز و فرودها نهراسم، چه خوب، چه بد، چه شهرت و احترام و چه تحقیر من همان هستم و متزلزل نخواهم شد. ای‌آر رحمان یا الله رکها رحمان، زاده 6 ژانویه 1966 تهیه‌کننده موسیقی، آهنگساز فیلم، موسیقیدان و خواننده سرشناس هندی است. والدینش که هندومسلک بودند، نام او را در شناسنامه دیلیپ کومار نهادند. وی در سنین جوانی از آیین هندوییسم به دین اسلام گروید و نام خود را به «الله رکها رحمان» به معنی (در امان خدا) تغییر داد. او فعالیت حرفه‌ای خود در زمینه آهنگسازی فیلم را در دهه 1990 میلادی آغاز کرد. رحمان موسیقی فیلم اخیر مجید مجیدی، کارگردان ایرانی با نام «محمد رسول‌الله» را ساخته است.


Page Generated in 0/0062 sec