printlogo


کد خبر: 178003تاریخ: 1396/4/20 00:00
رویدادها

کاسه‌ساز:
بیماری‌ام امتحانی الهی از سوی خداوند است
محسن کاسه‌ساز، پسر حبیب‌الله کاسه‌ساز نویسنده و کارگردان سینمای ایران درباره آخرین وضعیت جسمانی پدرش گفت: به امید خدا پدر از فردا مرحله سوم شیمی‌درمانی را آغاز خواهد کرد. به گزارش میزان، وی ادامه داد: این مرحله 3 تا 4 روز به طول انجامیده و پس از آن به دلیل کاهش وزن شدید و ضعف جسمانی ناشی از شیمی‌درمانی پدر حداقل 2 هفته برای گذراندن دوره نقاهت در بیمارستان بستری خواهد ماند. محسن کاسه‌ساز درباره وضعیت روحی پدرش خاطرنشان کرد: در طول زمان انجام مراحل درمانی بارها به من گفتند این امتحانی است الهی که خداوند برای من مقدر کرده است. گفتنی‌است، ابراهیم حاتمی‌کیا، کارگردان سینمای دفاع‌مقدس ایران که این روزها پروژه «به وقت شام» را در دست تولید دارد دیروز به عیادت حبیب‌الله کاسه‌ساز رفت و از وضعیت درمان و روند بهبود این تهیه‌کننده با خبر شد.

«راز» به‌خاطر نادر طالب‌زاده راز شد
علی فروغی با اشاره به موفقیت برنامه تلویزیونی راز، مهم‌ترین علت آن را شخصیت منحصربه‌فرد مجری برنامه یعنی نادر طالب‌زاده دانست. به گزارش تسنیم، برنامه راز در چند سال اخیر با ماه مبارک رمضان پیوند خورده است، برنامه‌ای که به‌ظاهر ساده است و در قالب گفت‌وگو اجرا می‌شود ولی در واقع همان‌طور که از نامش پیداست سعی در کشف حقیقت دارد یا به ‌قول مجری آن نادر طالب‌زاده حداقل مطرح کردن موضوعات مغفول‌مانده را دنبال می‌کند. مرکز بسیج صداوسیما همواره ارتباط نزدیکی با برنامه راز داشته و این برنامه را حمایت کرده است. فروغی با تاکید بر جریان‌ساز بودن این برنامه گفت: راز هم در ادوار پیش و هم در این دوره واقعا جریان‌ساز بوده است. مثلا شما می‌بینید وقتی برنامه راز با موضوع یمن پخش شد فقط کمک‌هایی که در بعضی کشورها مثل ترکیه و بعضی جاها می‌شود یک عدد قابل ملاحظه‌ای است. بنابراین این برنامه هم بازتاب‌های داخلی و هم بازتاب خارجی داشته است. رئیس مرکز بسیج صداوسیما فضای مجازی را در حضور موثر این برنامه بسیار مهم عنوان کرد و گفت: این حضور در فضای مجازی یک پیوست نویی بود. به این معنا که ما به معنای روابط عمومی به فضای مجازی نگاه نکردیم بلکه به عنوان یک رسانه با هویت مستقل نگاه کردیم و خیلی از بحث‌هایی را که لازم بود در فضای مجازی مطرح شود به صورت مجزا در فضای مجازی طرح می‌کردیم.

«یوما» پایبند به تاریخ  است
سیدعلی شجاعی در نشست نقد رمان «یوما» گفت: در یوما، نویسنده تلاش کرده است کاملا به تاریخ پایبند و در عین حال قصه برای خواننده جذاب باشد.
به گزارش مهر، دومین دورهمی کتاب کانون ادبی «بانوی فرهنگ»، نقد و بررسی کتاب یوما نوشته مریم راهی با حضور نویسنده و جمعی از نویسندگان و منتقدان ادبی، در محل فرهنگسرای انقلاب اسلامی برگزار شد. سیدعلی شجاعی، نویسنده و کارشناس ادبی، درباره دسته‌بندی ادبیات از نظر مضمونی گفت: رمان به 2 دسته تخیلی و واقعی تقسیم می‌شود. در رمان تخیلی ما به ازای معروفی در واقعیت نداریم ولی در دسته واقعی رمان براساس بخشی از واقعیت یا شخصیت واقعی نگاشته می‌شود. در غرب وقتی رمان تاریخی نوشته می‌شود جاهای خالی تاریخی با تخیل پر می‌شود ولی در ادبیات داستانی پس از انقلاب، ما اجازه نداریم تخیل کنیم. اینگونه ادبیات نو و جدید است. اینگونه روایت چون آخر داستان مشخص است و هیچگونه تعلیق یا عنصر غافلگیری نداریم هیچ قدم اضافه‌ای نمی‌شود در داستان گذاشت. درکتاب یوما، نویسنده تلاش کرده است کاملا به تاریخ پایبند باشد و در عین حال قصه برای خواننده جذاب باشد.

حسام‌الدین سراج میزبان آیین آواز
یازدهمین نشست «آیین آواز» میزبان حسام‌الدین سراج، خواننده و مدرس موسیقی می‌شود. به گزارش مهر، در این نشست ماهانه تخصصی- آموزشی که این ماه از ساعت ۱۸ سه‌شنبه ۲۷ تیرماه در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود سراج ضمن مشارکت در بحث فنی و تخصصی، در ادامه برنامه به اجرای آواز خواهد پرداخت.


Page Generated in 0/0055 sec