printlogo


کد خبر: 178014تاریخ: 1396/4/20 00:00
اخبار

پروازهای نجف از سرگرفته شد
معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت: پرواز شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به فرودگاه نجف، از سر گرفته شد. به گزارش سازمان هواپیمایی کشوری، مرتضی دهقان افزود: به دنبال مشکلات پیش آمده برای پرواز شرکت‌های هواپیمایی به نجف، با برگزاری نشست‌های مشترک نمایندگان این شرکت‌ها و انجمن شرکت‌های هواپیمایی تحت نظارت سازمان هواپیمایی کشوری در تهران و عراق، خوشبختانه مذاکرات با همکاری و تعامل مسؤولان فرودگاه نجف به نتایج مثبتی رسید که منجر به از سرگیری مجدد پروازها به این فرودگاه شد. وی با بیان اینکه همه تلاش‌های سازمان هواپیمایی کشوری در جهت انتظارات زائران عتبات عالیات صورت گرفته، افزود: در این نشست‌ها بر خدمات بهتر به زائران و شرکت‌های هواپیمایی تاکید شد و به طور حتم، حجم پروازها به این فرودگاه در چند روز آینده به میزان پروازهای گذشته خواهد رسید.


تفاوت قیمت چند میلیونی خودرو از کارخانه تا بازار
با وجود قیمت‌گذاری‌ها همچنان بازار خودرو با حاشیه قیمتی روبه‌رو است به نحوی که در حال حاضر متوسط اختلاف قیمت کارخانه با بازار خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان حدود ۳ میلیون تومان است. به گزارش تسنیم، با ورود شورای رقابت و تعیین دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو به نظر می‌رسید بازار حاشیه‌ای قیمت انواع خودرو زیر 45 میلیون تومان از بین رفته و دست دلالان در این حوزه کوتاه شود اما مشاهده قیمت‌ها در چهارمین ماه سال جاری نشان می‌دهد به‌رغم قیمت‌گذاری‌ها همچنان حاشیه بازار در این خودروها وجود داشته و خبری از حذف دلالان نیست. در حال حاضر متوسط اختلاف قیمت کارخانه با بازار خودروهای زیر 45 میلیون تومان حدود 3 میلیون تومان است. به عنوان نمونه سمند سورن ELX جدید توربو2 در بازار با قیمت 41 میلیون تومان به فروش می‌رسد اما قیمت کارخانه این محصول 38 میلیون و 793 هزار تومان است.

جمع‎آوری برندهای پوشاک غیرمجاز
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران از آغاز جمع‌آوری برندها و تابلوهای اروپایی فاقد مجوز و غیرمجاز پوشاک در شهرستان شمیرانات از هفته آینده خبر داد. به گزارش تسنیم، علی‌اکبر پوراحمدنژاد در این‌باره گفت: بحث ساماندهی و برخورد با این برندها که مجعول و منتسب به برخی کشورهای معاند نیز هستند در دستور کار ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت قرار گرفته است. وی افزود: در جلسه‌ای که اخیرا در فرماندهی شمیرانات برگزار شد، مقدمات اجرای طرح بعد از آخرین اخطار به واحدهای صنفی عرضه‌کننده این برندها که بیشتر در پاساژهای شمیرانات هستند، انجام شد. وی با بیان اینکه سیر جمع‌آوری تابلوهای فاقد مجوز از هفته آینده همزمان در تهران و شمیرانات آغاز می‌شود، ادامه داد: در دیگر شهرستان‌های استان تهران نیز موارد محدودی شناسایی شد که اخطار لازم انجام گرفت و طبق گزارشات ما اصلاحاتی در این زمینه انجام شده است. وی با بیان اینکه این طرح با کمک اتحادیه پوشاک و اصناف مناطق شمیرانات و تهران عملیاتی خواهد شد، افزود: در کنار این عملیات تخلفاتی نظیر قاچاق و کلاهبرداری یعنی فروش کالای برند جعلی با قیمت بسیار بالا به مردم نیز رسیدگی خواهد شد. پوراحمدنژاد تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت به 7 شرکت تولید پوشاک خارجی مشتمل بر 23 برند، مجوز فعالیت براساس ضوابط قانونی داده است. براین اساس این شرکت‌ها باید در فاز اول 20 درصد محصولات‌شان از محل تولیدات داخلی باشد که این مجوزها را اخذ کرده‌اند.
 


Page Generated in 0/0052 sec