printlogo


کد خبر: 178021تاریخ: 1396/4/20 00:00
آمریکا بار دیگر دست به کشتار غیرنظامیان سوری زد
آغاز مرحله دوم عملیات بزرگ «فجر» در ریف دمشق

ارتش سوریه و نیروهای مقاومت مرحله دوم عملیات فجر را روز گذشته آغاز کردند.
به گزارش المنار، ارتش سوریه این عملیات را در جنوب محور فرودگاه «السین- ظاظا» واقع در ریف شرقی دمشق آغاز کرده است. گروه اطلاع‌رسانی الاعلام‌الحربی اعلام کرد نیروهای سوری موفق شدند از سمت «تل دکوه» به سمت ارتفاعات «تل رغیله»، «تل البقر» و «تل الأصف» و مناطق «خربه «الأمباشی» و «الکراعه» پیشروی کنند. ارتش سوریه همچنین موفق شد «تل سد ریشه»، «جبل مکحول»، «بئر مکحول» و «جبل سیس» واقع در جنوب فرودگاه السین را آزاد کند. در واقع نیروهای مقاومت در مرحله نخست اعلام کردند هدف‌شان تسلط بر صحرای شرقی در سوریه و بیرون راندن داعش از این منطقه است. این عملیات در نوع خود بزرگ‌ترین عملیات علیه داعش از سال 2011 است و ارتش سوریه و همپیمانانش موفق شده‌اند توانمندی‌های دفاعی و هجومی داعش را در مرکز و جنوب‌شرق سوریه از بین ببرند.
حمله مرگبار ائتلاف در الرقه
منابع محلی در سوریه نیز گفته‌اند جنگنده‌های ائتلاف در جریان حملات‌شان علیه پایگاه‌های داعش در روستای العکیرشی، از روی خطا برخی پایگاه‌های نیروهای سوریه دموکراتیک را هدف قرار داده‌اند که موجب کشته شدن
۴۰ تن از این نیروها و زخمی شدن تعدادی دیگر شد. این منابع با اشاره به وقوع درگیری‌هایی میان نیروهای سوریه دموکراتیک و داعشی‌ها در اطراف روستای مذکور اعلام کردند نیروهای ائتلاف بشدت پایگاه‌های داعش را نیز بمباران کردند. برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی و فعالان سوری نیز گفته‌اند نیروهای ائتلاف ضدداعش در حملات هوایی روز یکشنبه خود در الرقه ده‌ها غیرنظامی را کشته و زخمی کردند، همچنین تعدادی غیرنظامی در جریان درگیری‌ها میان نیروهای سوریه دموکراتیک و داعش در محورهای مختلف شهر رقه و مناطق پراکنده در داخل این شهر کشته شدند. این در حالی است که نیروهای کرد سوریه حملات ائتلاف علیه این نیروها در حومه الرقه را تکذیب کرده‌اند.
النصره علیه داعش در ادلب!
در پی اقدام گروه جبهه‌النصره برای انهدام گروهک‌های مخفی وابسته به داعش در مناطق تحت کنترل خود در شمال غرب سوریه، تنش‌هایی در برخی مناطق ادلب ایجاد شده‌ است. به گفته منابع سوری، بازداشت‌ها در مناطق مختلف حومه ادلب از جمله 2 شهرک سرمین و الدنا انجام می‌شود و درگیری‌ها میان این دو گروه تروریستی تلفاتی داشته‌ است. همچنین در این عملیات عناصر جبهه‌النصره افراد سابق گروه تروریستی «جندالاقصی» را که پس از انحلال گروه‌شان به این جبهه پیوسته بودند، بازداشت کردند. فعالان سوری علت این بازداشت‌ها را اتهام اعضای سابق «جندالشام» به انجام عملیات ترور علیه ده‌ها نیرو و فرمانده جبهه‌النصره و دیگر گروه‌های همپیمان با آن در ادلب دانستند.
 


Page Generated in 0/0050 sec