printlogo


کد خبر: 178022تاریخ: 1396/4/20 00:00
چهارگوشه

سریال آتش‌سوزی‌ها در لندن
ساختمان لاک مارکت در منطقه کمدن لندن یکشنبه‌شب دچار آتش‌سوزی شدید شد. بر اثر این آتش‌سوزی دود و شعله‌های مهیبی در این منطقه مشاهده شد. این منطقه همان منطقه‌ای است که برج گرنفل در آن واقع شده بود. تصاویر مخابره شده در شبکه‌‌‌های اجتماعی نشان می‌دهد این ساختمان که در بازاری در شمال لندن قرار دارد کاملا سوخته است. پلیس لندن وقوع تلفات انسانی را تایید نکرده و به مردم توصیه کرده است از منطقه دوری کنند. این بازار مشهور برای اهالی لندن و گردشگران خارجی محبوبیت زیادی دارد. این حادثه تقریبا یک ماه پس از آتش‌سوزی در برج مسکونی گرنفل لندن که در جریان آن شمار زیادی کشته و زخمی شدند، رخ می‌دهد.

ترامپ گوآنتانامو را پر می‌کند
مقام‌های دولت ترامپ به قصدشان برای پر کردن مجدد زندان گوآنتانامو در خلیج کوبا با «افراد ناباب» اشاره کردند. به نوشته ایندیپندنت، دونالد ترامپ حین کمپین انتخاباتی سال گذشته متعهد شد در صورت روی کار آمدن گوآنتانامو را پر کند. طبق اعلام وزارت دادگستری آمریکا، جف سشنز،‌ دادستان کل آمریکا اخیرا از گوآنتانامو بازدید به عمل آورد تا «اطلاعات بروزی درباره عملیات‌های کنونی» دریافت کند. سشنز از زمانی که سناتور آلاباما بود، از ادامه استفاده از زندان گوآنتانامو حمایت می‌کرد. او به ان‌بی‌سی گفت: آنجا برای نگهداری این نوع مجرمان خطرناک بسیار مناسب است.

اتریش به وزیر ترکیه مجوز ورود نداد
وزیر اقتصاد ترکیه که قصد داشت به مناسبت سالگرد کودتای نافرجام این کشور به اتریش سفر کند، نتوانست از وین مجوز سفر دریافت کند. این خبر روز دوشنبه توسط سخنگوی وزارت خارجه اتریش اعلام شد. پیش‌تر روز جمعه نیز هلند از ورود معاون نخست‌وزیر ترکیه به این کشور برای حضور در مراسمی مشابه ممانعت کرده بود. 15 جولای (24 خرداد) سالگرد کودتای نافرجام ترکیه است. روابط ترکیه با کشورهای اتحادیه اروپا رو به سردی و حتی خصومت گذاشته است.

رأی دادگاه انگلیس درباره فروش سلاح به عربستان
دادگاه عالی انگلیس پس از بررسی اسناد محرمانه اعلام کرد ادامه فروش سلاح به عربستان سعودی از سوی دولت، قوانین را نقض نمی‌کند. بر اساس شکایت کمپین مبارزه با تجارت اسلحه، جت‌های جنگنده و بمب‌های فروخته‌شده به عربستان از سوی دولت انگلیس، در جنگ یمن جان مردم این کشور را می‌گیرند. این گروه، از اقدام دولت انگلیس در تداوم صدور مجوز فروش اسلحه به عربستان انتقاد کرده است. بنا بر اعلام این کمپین، از سال 2015 بیش از 10 هزار نفر در یمن بر اثر تجاوز عربستان سعودی و متحدانش جان خود را از دست داده‌اند اما دادگاه عالی انگلیس دیروز به نفع دولت این کشور رأی داد و از بررسی قضایی شکایت این کمپین خودداری کرد. بنا بر اعلام این دادگاه، اقدام دولت انگلیس غیرمنطقی و غیرقانونی نبوده است.

دیدار پسر ترامپ با وکیل روس
پسر دونالد ترامپ و شماری دیگر، در جریان کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا، با یک وکیل مرتبط با کرملین که گفته بود اطلاعات زیان‌آوری درباره ستاد هیلاری کلینتون دارد، دیدار کرده بودند. نیویورک‌تایمز گزارش داد جارد کوشنر، داماد و پل مانافورت، مدیر وقت ستاد انتخاباتی ترامپ نیز در دیداری که نهم ژوئن ۲۰۱۶ صورت گرفته، حضور داشته‌اند.  دونالد ترامپ جونیور در بیانیه‌ای در پیوند با گزارش‌های اخیر، دیدار خود با وکیل روس را تایید کرد‌ و گفت از او خواسته شده بود با فردی دیدار کند که ممکن است اطلاعات مفیدی برای کمپین انتخاباتی پدرش در اختیار داشته باشد اما به گفته او، خیلی زود مشخص شد ناتالیا وسلنیتسکایا هیچ اطلاعات ارزشمندی در اختیار ندارد. سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا متقاعد شده‌اند دولت روسیه در پشت حملات هکری در طول مبارزات انتخاباتی آمریکا بوده و مسکو با این کار می‌خواسته در نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری به سود دونالد ترامپ تاثیر بگذارد.
 


Page Generated in 0/0052 sec