printlogo


کد خبر: 178035تاریخ: 1396/4/20 00:00
واکنش

ایران حمایت مستشاری از دولت و مردم سوریه را ادامه می‌دهد
رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌ خارجی مجلس گفت: ایران به حمایت مستشاری از دولت و مردم سوریه در مقابله با تروریست‌ها ادامه خواهد داد.
علاءالدین بروجردی در گفت‌‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه ایران در مواجهه با تروریسم جدی و مصمم است، گفت: جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با تروریسم قاطع است و به هیچ عنوان تفاوتی بین گروه‌های تروریستی قائل نیست و همانند برخی کشورها تروریسم را به خوب و بد تقسیم نمی‌کند. وی با بیان اینکه ایران به حمایت مستشاری از دولت و مردم سوریه در مقابله با تروریست‌ها ادامه خواهد داد، گفت: ما حق خود را برای حمایت از دولت و مردم سوریه در مقابله با تروریست‌ها محفوظ می‌داریم و براساس همین حق در مقابله دولت و مردم سوریه با داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در کنار مردم سوریه خواهیم ماند. بروجردی با بیان اینکه برخی کشورهای منطقه که دست‌شان به خون مردم یمن و سوریه آلوده است، تروریست‌ها را حمایت می‌کنند، افزود: توصیه می‌کنیم کشورهای منطقه موضع خود را در مواجهه با تروریسم شفاف کنند و به حمایت‌های پشت صحنه از تروریست‌ها نیز پایان دهند. رئیس کمیسیون امنیت‌ملی مجلس در پایان گفت: پاسخ موشکی ایران به تحرک ضدامنیتی تروریست‌ها نشان داد نیروهای مسلح ایران تحرکات تروریستی را در چه سطحی پاسخ می‌دهند.

مردم عراق در سایه وحدت به بزرگ‌ترین پیروزی‌ها دست می‌یابند
دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل گفت: آزادی موصل ثابت کرد مردم عراق در سایه وحدت می‌توانند به بزرگ‌ترین پیروزی‌ها دست یابند. حسین امیرعبداللهیان درگفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما، با تبریک آزادی موصل به رهبران سیاسی، دینی و مردم عراق بویژه حشدالشعبی که نقش ویژه‌ای در این مرحله ایفا کردند، گفت: آزادی موصل چند پیام مهم برای دنیا داشت. وی افزود: نخستین پیام آزادی موصل برای تروریست‌ها و به‌طور مشخص داعش است که به‌رغم حمایت‌های پیدا و پنهان منطقه‌ای و بین‌المللی که این نیروهای تروریستی از آن برخوردار بودند مردم عراق تحت نظر رهبران، مرجعیت دینی و مقامات سیاسی این کشور فعالانه به میدان آمدند و نیروهای مردمی بویژه نیروهای حشدالشعبی در کنار نیروهای مسلح توانستند پیروزی‌های مردمی را رقم بزنند.
امیرعبداللهیان با بیان اینکه تحولات عراق در بیش از یک دهه گذشته با فراز و نشیب‌های بسیاری روبه‌رو بوده است، افزود: پیام دوم آزادی موصل این است که در سایه وحدت در عراق بزرگ‌ترین پیروزی‌ها می‌تواند نصیب مردم این کشور شود و این درس بسیار خوبی برای دوستان ما در عراق است.  دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل گفت: آتش بس نباید به تنفس و فرصت‌دهی به گروه‌های تروریستی در سوریه تبدیل شود.

روسیه:
عربستان می‌گفت به ایران اس‌۳۰۰ ندهید تا از شما سلاح بخریم
رئیس شرکت دولتی «روستک» روسیه می‌گوید عربستان برای خرید تسلیحات نه تنها شرط گذاشته است که تجهیزات در خاک این کشور تولید شود، بلکه پیش‌تر از روسیه خواسته بود اس۳۰۰ را به ایران ندهند و
به جایش تانک و دیگر تجهیزات به عربستان بفروشند. به گزارش تسنیم به نقل از اسپوتنیک، سرگئی شیمیزوف، مدیرعامل شرکت روستک می‌گوید 2 کشور روسیه و عربستان سعودی توافقنامه اولیه همکاری نظامی به ارزش 5/3 میلیارد دلار را امضا کردند. وی می‌گوید:‌ «با این وجود عربستان برای اجرایی شدن این توافق شرطی را تعیین کرد، اینکه ملزم باشیم بخشی از توسعه را به آنها بدهیم و تولید در خاک عربستان انجام شود. به نظر ما ممکن نیست آنها را مشارکت دهیم و تنها چیزی که می‌توانیم ارائه دهیم، ساخت کارخانه‌ای برای تولید سلاح‌های سبک از سری تفنگ‌های کلاشنیکف است». شیمیزوف می‌گوید: «طی 5 سال گذشته قراردادهایی به ارزش 20 میلیارد دلار با عربستان سعودی امضا شده اما این طرح‌ها تاکنون اجرایی نشده‌ است... سعودی‌ها ما را بازی دادند و به ما خبر دادند سیستم دفاع هوایی اس300 را به ایران صادر نکنیم و (به جای آن) از شما سلاح، تانک و دیگر تجهیزات خریداری می‌کنیم».


Page Generated in 0/0050 sec