printlogo


کد خبر: 178044تاریخ: 1396/4/21 00:00
اخبار

مطالبه دروغین تأمین‌اجتماعی از بنگاه‌های اقتصادی
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: بیمه‌های تأمین اجتماعی به جای تسهیل روند تولید، مطالبه‌های دروغین از بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی دارند. به گزارش «وطن امروز»، اسدالله عسکراولادی در بیست‌وهشتمین نشست هیات نمایندگان اتاق تهران پس از ارائه گزارشی از اقدامات سازمان تامین اجتماعی ازجانب ولی‌الله افخمی معاون اقتصادی این سازمان افزود: ۲۵ سال پیش کارگری در کارخانه بوده که هم‌اکنون فوت شده است و تسویه‌حساب‌های این کارگر هم به صورت کامل انجام شده اما تامین‌اجتماعی مدعی است بیمه این کارگر باید بابت شغل سخت پرداخت می‌شده است. وی افزود: بابت این موضوع ۶ میلیون تومان جریمه صادر شده و از آنجا که این مبلغ جریمه پرداخت نشده، ماشین‌آلات آن کارخانه توقیف شده است، در حالی‌که اصلاً بیمه تامین‌اجتماعی حق توقیف مگر با رأی دادگاه را ندارد. وی ادامه داد: فریاد ارز تک‌نرخی را سال‌هاست می‌شنویم اما هنوز دولت نتوانسته است ارز را تک‌نرخی کند. وی با بیان اینکه صادرکنندگان با این وضعیت نمی‌توانند برنامه‌ریزی صادراتی داشته باشند، افزود: هر کالایی که صادر می‌شود، حدود ۶ ماه طول می‌کشد پول کالای صادراتی بازگردد، درحالی‌که صادرکننده نمی‌داند نرخ ارزش پس از ۶ ماه چقدر است. این فعال اقتصادی ادامه داد: صادرکنندگان با این وضعیت به سمت بیکاری می‌روند از این رو بهترین شغلی که برای صادرکنندگان پیشنهاد می‌دهم، این است که پول‌شان را در بانک بگذارند و سود ۲۳ درصدی بگیرند. در همین حال ولی‌الله افخمی‌راد، معاون اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی گفت: مصارف این سازمان پارسال ۶۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان ولی درآمد آن ۵۱ هزار میلیارد تومان بود. وی با تأکید بر اینکه سازمان تأمین اجتماعی برای تأمین مالی به دنبال فشار به بخش خصوصی نیست، افزود: به جای آن سعی داریم با برگزاری جلسات مطالبات‌مان را از دولت دریافت کنیم و از بخش خصوصی در این رابطه تقاضای کمک داریم. وی با بیان اینکه خدمات بیمه تامین‌اجتماعی به 41 میلیون و 315 هزار نفر از جمعیت کشور ارائه می‌شود، گفت: به عبارتی بیش از 50 درصد جمعیت کشور تحت پوشش سازمان است.  افخمی بیان داشت: 3 میلیون و 848 هزار نفر بیمه‌شده اصلی سازمان و 22 میلیون نفر هم بیمه شده تبعی هستند. وی با بیان اینکه منشأ بدهی‌های دولت به سازمان تأمین اجتماعی 3 درصد حق بیمه دولت و 2 درصد حق بیمه حرف و مشاغل آزاد و 20 درصد حق بیمه سربازی است، گفت: در مجموع سازمان تامین‌اجتماعی 92 میلیارد تومان از دولت مطالبه دارد.


مخالفت کمیسیون اقتصادی مجلس با تفکیک وزارتخانه‌ها
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از مخالفت کمیسیون متبوعش با کلیات لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت مخالفت کرد. رحیم زارع در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت توسط اعضای کمیسیون بررسی و نظرات نمایندگان درباره این لایحه مطرح شد.  نماینده مردم آباده، بوانات و خرم‌بید ادامه داد: لایحه بخشی از ساختار دولت درباره تفکیک وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و وزارت راه‌وشهرسازی و تشکیل وزارتخانه‌های جدید از سوی دولت است. زارع تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف این لایحه به منظور ساماندهی امور جوانان این است که سازمان ملی جوانان شخصیت حقوقی داشته باشد. وی یادآور شد: پس از بررسی‌ها و رای‌گیری درباره ابعاد لایحه بخشی از ساختار دولت، در کمیسیون اقتصادی، کلیات این لایحه در کمیسیون تصویب نشد. همچنین لایحه تفکیک وزاتخانه‌ها در کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز رد شد.


کشف ۲ پنیر خارجی غیراستاندارد
مدیر کل استاندارد استان تهران با اعلام خبر کشف 2 برند پنیر خارجی غیراستاندارد در مراکز خرید لوکس شهر تهران، درباره مصرف پنیرهای خارجی هشدار داد. به گزارش تسنیم، مسلم بیات افزود: در جریان بازرسی‌های بازرسان استاندارد از فرآورده‌های غذایی مراکز خرید لوکس شهر تهران، 7 نمونه پنیر وارداتی از این مراکز نمونه‌برداری و آزمون شد. بیات تشریح کرد: پنیر پروسس ورقه‌ای از کشور امارات با نام تجارتی
 PUCK CO در آزمون استرول و پنیر موزارلا (پنیر پیتزا) ساخت کشور ایتالیا با نام تجارتی
 PERFECT ITALIANO در آزمون میکروبیولوژی مردود و غیراستاندارد اعلام شد.
 


Page Generated in 0/0055 sec