printlogo


کد خبر: 178050تاریخ: 1396/4/21 00:00
نبض جامعه

بر اساس پیش‌بینی هواشناسی
هوای تهران 9 درجه خنک می‌شود
اداره کل هواشناسی استان تهران از کاهش 6 تا 9 درجه‌ای دمای هوای پایتخت طی
48 ساعت آینده خبر داد. به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی استان تهران دمای هوای تهران در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه را به ترتیب: (24، 38)، (22، 35) و (21، 29) درجه سانتیگراد پیش‌بینی کرده است.  دراین گزارش تصریح شده، براساس بررسی و تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از بعدازظهر چهارشنبه تا اواسط روز جمعه با فعالیت سامانه بارشی در سطح استان تهران در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که شدت بارش در نیمه شمالی استان بویژه ارتفاعات مرکزی استان خواهد بود.  بنابر این گزارش، تا روز پنجشنبه بویژه در مناطق جنوبی و غربی استان تهران در بعضی ساعات وزش باد شدید و احتمال رخداد گرد و خاک دور از انتظار نیست، همچنین دمای هوا طی این مدت 6 تا 9درجه کاهش می‌یابد.

ثبت کد سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
مشاور عالی سازمان سنجش از ثبت کد سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور ۹۶ خبر داد.
حسین توکلی به تسنیم اظهار کرد: براساس اطلاعیه منتشر شده سازمان سنجش، سوابق تحصیلی دوره پیش‌دانشگاهی داوطلبان فارغ‌التحصیل دوره پیش‌دانشگاهی سال جاری (سال تحصیلی 96-95) از سوی وزارت آموزش و پرورش به این سازمان ارسال شده است. وی افزود: داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و مطالعه دقیق اطلاعیه منتشر شده در این رابطه و با مشاهده سوابق تحصیلی خود برای ثبت کد سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی اقدام کنند. کنکور سراسری سال 96 در روزهای پنجشنبه و جمعه 15 و 16 تیرماه با شرکت 930 هزار و 208 داوطلب برگزار شد که از این تعداد 548 هزار و 434 نفر زن و 381  هزار و 774 نفر مرد هستند. یعنی 96/58 درصد داوطلبان کنکور امسال را زنان تشکیل می‌دهند. براساس آمار، در سال 95 تعداد
860 هزار و 109 نفر در آزمون سراسری شرکت کرده بودند که این رقم با رشد 7 درصدی، امسال به 930 هزار و 208 داوطلب رسیده است.طبق اعلام ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش، امسال بیش از 930 هزار داوطلب در کنکور سراسری شرکت کرده‌اند و تاکنون 740 هزار ظرفیت اعلام شده است البته ظرفیت دقیق در هنگام انتخاب رشته اعلام می‌شود.

برگزاری سومین کنفرانس بین‌المللی انقلاب چهارم صنعتی
سومین کنفرانس بین‌المللی انقلاب چهارم صنعتی با محوریت مشکلات تولید و اشتغال در کشور، با حضور میهمانان خارجی از دانشگاه‌ها و شرکت‌های معتبر اروپایی، ۲۲ تیرماه در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، یکی از اولویت‌های کشور در حال حاضر بهبود الگوی پیشرفت و توسعه بر مبنای توانمندی‌های بومی و نسبت آن با فناوری‌های در حال ظهوری است که عرصه‌های کسب و کار را دگرگون و بستر تحولات نوینی را فراهم آورده است که مجموعه این تغییر و تحولات را می‌توان ذیل جنبشی که تحت عنوان «انقلاب چهارم صنعتی» شناخته می‌شود، بازخوانی و تفسیر کرد. فرصت فراهم آمده از انقلاب چهارم صنعتی در سال‌های اخیر از یک سو و امکان تعامل بیشتر با جهان پس از رفع تحریم‌ها از سوی دیگر، می‌تواند بستری مناسب برای بهره‌گیری از پتانسیل‌های متعدد داخل کشور با نگاهی درون‌زا و برون‌نگر در همه حوزه‌ها بویژه صنعت و تجارت را فراهم آورد. بر همین اساس در یک سال گذشته 2 کنفرانس موفق با عنوان «کنفرانس بین‌المللی انقلاب چهارم صنعتی» با حضور اندیشمندان و صاحبان تجارب بین‌المللی در کشور برگزار شد و کنفرانس سوم انقلاب چهارم صنعتی  ۲۲ تیرماه در ۹ حوزه مختلف و با حضور ۲۰ میهمان خارجی از دانشگاه‌ها و شرکت‌های معتبر اروپایی و با تکیه بر تجارب 2 کنفرانس قبلی و در ابعادی گسترده‌تر و با کیفیت و کمیتی متفاوت در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار می‌شود.


Page Generated in 0/0052 sec