printlogo


کد خبر: 178063تاریخ: 1396/4/21 00:00
اخبار

مسؤولان اختلافات را کنار بگذارند
یکی از مراجع عظام تقلید با توجه به اینکه دشمنان اصل نظام را نشانه رفته‌اند، از  مسؤولان خواست اختلافات را کنار بگذارند. به گزارش رسا، آیت‌الله العظمی ناصر مکارم‌شیرازی از مراجع تقلید در دیدار سردار مجتبایی، فرمانده نیروی انتظامی استان قم با بیان اینکه امروز باید هوشیار باشیم، گفت: امروز روزی نیست که برای مسائل کوچک با یکدیگر اختلاف کنیم، در مقابل هم بایستیم و مچ گیری کنیم. وی افزود: امروز باید دست به دست هم دهیم و بدانیم دشمنان اصل نظام را نشانه رفته‌اند چون عظمت ما را دیده‌اند. شب و روزی نمی‌گذرد مگر اینکه رئیس‌جمهور و مقامات آمریکا چیزی درباره ایران بگویند چون قدرت ایران مزاحم آنهاست. آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان اینکه باید موقعیت‌شناس باشیم، اظهار داشت: الحمدلله در عراق مشاهده کردیم مشکل مهم حل شد و ایران در کنار آنها بود و اگر کمک نمی‌کرد مساله شکل دیگری پیدا می‌کرد، اگر ایران در سوریه کمک نمی‌کرد این کشور امروز شکل دیگری داشت و این حضور ایران مزاحمت برای آمریکاست چون می‌خواهند منطقه را تحت پوشش خود داشته باشند.


قبل از انتخابات گفتند رسیدگی به پرونده «فریدون» را متوقف کنیم
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: قبل از انتخابات آقایان از ما درخواست کردند رسیدگی به پرونده حسین فریدون را متوقف کنیم. سیدمحمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده تحصیلی حسین فریدون، اظهار داشت: قرار بود در جلسه‌ای با حضور آقایان قمی، خانلری و بنده در رابطه با پیگیری پرونده آقای حسین فریدون تصمیم‌گیری شود که تا این لحظه به دلایلی این جلسه برگزار نشده است. وی افزود: البته بنده امیدوارم با پادرمیانی هیات‌رئیسه کمیسیون آموزش و شخص آقای زاهدی این جلسه هر چه زودتر برگزار شود تا بتوانیم نتیجه پرونده را در اسرع وقت اعلام کنیم. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به این سوال که آیا در جریان رسیدگی به این پرونده با فشارهای سیاسی نیز روبه‌رو بوده‌اید؟ تصریح کرد: قبل از انتخابات آقایان از ما درخواست کردند رسیدگی به این پرونده را متوقف کنیم که همین مساله شایعه وجود تخلفات در این پرونده را قوت می‌بخشد، چرا که به اعتقاد آنها در صورت مطرح شدن پرونده در ایام رقابت‌های انتخاباتی، احتمال تاثیرگذاری در نتیجه انتخابات وجود داشت.  

تشکیل کمیته ویژه پیگیری وضعیت ۴ دیپلمات‌‌‌ ربوده‌شده ایرانی
سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی مجلس از برگزاری جلسات ویژه مجلس و وزارت امورخارجه برای پیگیری وضعیت دیپلمات‌‌‌های ربوده‌شده خبر داد. سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به تشکیل کمیته ویژه‌ای در این کمیسیون برای پیگیری وضعیت 4 دیپلمات ربوده‌شده از جمله احمد متوسلیان، گفت: کمیته‌ای به ریاست آقای فلاحت‌پیشه برای پیگیری وضعیت 4 دیپلمات‌‌ ربوده‌شده کشورمان تشکیل شده است. وی در تشریح اقدامات و فعالیت‌های کمیته ویژه کمیسیون امنیت‌ملی برای پیگیری وضعیت دیپلمات‌های ربوده شده، اظهار داشت: قرار است در این کمیته نشست‌های ویژه‌‌ای با مسؤولان دستگاه‌های امنیتی و وزارت امور خارجه برای پیگیری وضعیت این دیپلمات‌های ربوده شده، برگزار شود. نقوی‌حسینی خاطرنشان کرد: کمیته ویژه پیگیری وضعیت دیپلمات‌‌های ربوده‌شده، گزارش نهایی را به هیات‌رئیسه کمیسیون امنیت‌ملی تقدیم می‌کند.

دیوان محاسبات آمران پرداخت حقوق‌های نجومی را معرفی کند
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دیوان محاسبات کسانی را که آمر و دستوردهنده پرداخت حقوق‌های نجومی بوده‌اند، به مردم معرفی کند. به گزارش مهر، حسینعلی حاجی‌دلیگانی در پایان جلسه علنی مجلس و در تذکر شفاهی خواستار اعلام رسمی لغو سند آموزش ۲۰۳۰ یونسکو از سوی دولت شد و افزود: موضوع حقوق‌های نجومی از یک سال پیش مطرح شد و انتظار می‌رفت که دیوان محاسبات گزارش فرآیندهای طی شده و افرادی که دستوردهنده در این زمینه بوده‌اند را ارائه دهد و این افراد را معرفی کند اما چنین کاری انجام نشده است.


 


Page Generated in 0/0056 sec