printlogo


کد خبر: 178065تاریخ: 1396/4/21 00:00
اخبار

«چه کسی پنیر قورباغه را به گوسفند داد؟» خواندنی شد
انتشارات نیستان کتاب «چه کسی پنیر قورباغه را به گوسفند داد؟» اثر رضی صائب را منتشر کرد. به گزارش روابط عمومی انتشارات نیستان،  رضی صائب از شاعران و طنز‌پردازان جوان کشور در کتاب تازه خود با عنوان «چه کسی پنیر قورباغه را به گوسفند داد؟» سراغ کتاب‌های آموزشی رفته است که سعی دارند بر مبنای نوعی روانشناسی اجتماعی، مخاطبان خود را به سمت موفقیت و نوعی دیگر دیدن زندگی هدایت کنند. صائب با استفاده از همین الگو در نقیضه‌ای بلند و البته مکتوب، سعی کرده نوع نگاه رایج و جاری در جامعه به موفقیت، حریم و حدود شخصی و خودباوری را به چالش بکشد. این نویسنده در متن طنزآمیز خود سعی کرده با حفط الگوی نوشتاری کتاب‌های مشابه روانشناسی موفقیت، تمام ساختارهای موجود در متن اصلی برای نیل به موفقیت را به سخره گرفته و البته در لابه‌لای متن خود نیز به شکلی ظریف تلنگرهایی به مخاطب وارد کند تا او بتواند به پیرامون خود نگاهی تازه و دوباره بیندازد و سعی کند روابط حاکم بر زندگی و زیست خود را بار دیگر و به شیوه‌ای تازه بازیابی کند.

دولت فقط ۲۰ درصد از نیازهای صداوسیما را برآورده کرده است
«سیدمرتضی میرباقری» معاون سیما درباره برنامه‌های خانوادگی در تلویزیون گفت: پیچیده‌ترین ساختار برنامه‌سازی، کار نمایشی است. بعد از آن مستندها و سپس انیمیشن در دسته‌بندی قرار می‌گیرند و در پایان به برنامه‌های خانوادگی خواهیم رسید.  به گزارش فارس، وی ادامه داد: این دست برنامه‌ها از نظر پیچیدگی و هزینه‌ پایین‌تر از آثار نمایشی هستند اما بودنشان در کنداکتور پخش برای ما اهمیت دارد. ما در برنامه‌های ترکیبی نظیر «دورهمی» و «خندوانه» به استاندارد خوبی رسیده‌ایم و شبکه‌های مختلف تلویزیونی در این ژانر با یکدیگر رقابت می‌کنند و برنامه‌های اینچنینی علاوه بر شبکه نسیم به شبکه‌های دیگر نیز رفته‌اند.  معاون سیما با اشاره به اینکه در تولید سریال‌ها مشکل مالی نداریم، بیان داشت: سازمان صداوسیما مشکل مالی دارد اما در عرصه نمایش سعی کردیم گارد سبزی را ایجاد کنیم که مشکل مالی آنچنان به چشم نیاید. منابعی که دولت باید در اختیار سازمان قرار دهد، فقط ۲۰ درصد از نیازهای ما را برآورده می‌کند.  وی با بیان اینکه در این باره می‌توان امیدوار بود، افزود: امیدواریم این وضعیت در دولت جدید بهتر شود. در هر حال زمانی که ۱۳۲ شبکه رادیویی و تلویزیونی ملی داریم، نمی‌توانیم منتظر بمانیم تا نیازهای‌مان از طریقی دیگر رفع شود و باید با سرعت هر چه تمام‌تر به سمت جلو برویم. اکنون هیچ سریال متوقف شده‌ای به دلایل مالی نداریم، ممکن است سریالی به دلایلی دیگر متوقف شده باشد اما این دلایل اصلا مالی نبوده است.

برگزاری شب شعر طنز «گلستانه»
شب شعر طنز گلستانه با اجرای ناصر فیض و حضور شاعران طنزپرداز در روزهای آغاز جشنواره تابستانه منطقه 8 در فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود. به گزارش مهر، شب شعر طنز «گلستانه» با اجرای ناصر فیض و صابر قدیمی با نگاه طنز به سوژه‌های تعطیلات و تابستان برگزار می‌شود. در این مراسم طنزپردازانی چون مصطفی مشایخی، سعیده موسوی‌زاده، علیرضا لبش، سعید طلایی، الهه کاشانی و مهدی فرج‌اللهی به شعرخوانی خواهند پرداخت. این شب شعر روز چهارشنبه ۲۱ تیرماه ساعت ۱۸ در فرهنگسرای گلستان واقع در  نارمک پایین‌تر از میدان هلال‌احمر، خیابان گلستان برگزار می‌شود.

«بالاتر از افسانه‌ها» با صدای مریم نشیبا
مریم نشیبا، قصه‌گوی «شب بخیر کوچولو» در جدید‌ترین همکاری خود با خانه مستند انقلاب اسلامی، سراغ یک موضوع علمی برای کودکان رفته است. به گزارش خبرگزاری دانشجو، محمد ثقفی اظهار داشت: این مستند یک مستند کوتاه 27 دقیقه‌ای است که به بررسی تاریخ هواپیما از زمان برادران رایت تا امروز می‌پردازد. در این مستند سعی شده این تاریخچه به صورت خلاصه و با زبانی روان و جذاب بیان شود تا مخاطبان اصلی این اثر که نوجوانان هستند بتوانند با استفاده از این روان بودن و جذاب بودن در روایت تاریخ، اطلاعات مورد نیاز خود را از این مستند دریافت کنند. مستند بالاتر از افسانه‌ها به کارگردانی محمد ثقفی و تهیه‌کنندگی عطا پناهی در خانه مستند انقلاب اسلامی تهیه شده است. گویندگی این مستند را خانم «مریم نشیبا» گوینده برنامه‌هایی چون «شب بخیر کوچولو» و «صداهای ماندگار» بر عهده دارد.
 


Page Generated in 0/0118 sec