printlogo


کد خبر: 178069تاریخ: 1396/4/21 00:00
رویدادها

«سلام ماه» به شهرستان ادبی‌ها
جشن «سلام ماه» موسسه فرهنگی شهرستان ادب ویژه خرداد و تیر ۹۶ روز پنجشنبه، ۲۲ تیرماه برگزار می‌شود. به گزارش روابط عمومی شهرستان ادب، سلام ماه، عنوان مراسمی است که به منظور گرامیداشت زادروز شاعران و نویسندگان متولد هر ماه در موسسه شهرستان ادب برگزار می‌شود. «سلام ماه» که از فروردین سال 1394 شروع به کار کرده تا به حال با استقبال خوبی از جانب شاعران و نویسندگان مواجه شده است و بزرگانی چون: محمدعلی بهمنی، سیدعلی موسوی‌گرمارودی، علیرضا قزوه، محمدرضا عبدالملکیان، جواد محقق، مصطفی علیپور، سعید بیابانکی، مصطفی محدثی‌خراسانی، علی داوودی، فاضل نظری، علی‌محمد مودب، محمدرضا شاه‌آبادی، محمدمهدی سیار و... در این جشن حضور داشته‌اند. جشن سلام ماه گرامیداشت زادروز شاعران و داستان‌نویسان متولد خرداد و تیر با حضور شاعران و داستان‌نویسان پنجشنبه بیست‌ودوم تیرماه از ساعت17 در محل موسسه شهرستان ادب به نشانی خیابان شریعتی، سه‌راه طالقانی، روبه‌روی سینما صحرا، پلاک 168 برگزار خواهد شد.

سهم علوم انسانی از وزارتخانه‌ها در «زاویه»
برنامه این هفته زاویه با حضور خسرو باقری، استاد دانشگاه تهران و حسینعلی قبادی، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی روی آنتن می‌رود. به گزارش مهر، برنامه این هفته زاویه به موضوع «سهم علوم انسانی در سطح دو وزارتخانه علوم و آموزش‌وپرورش» می‌پردازد. برنامه زاویه کاری از گروه اندیشه شبکه 4 سیما است که به طور زنده و در قالب مناظره و گفت‌وگو امروز ساعت ۲۱ پخش می‌شود.

تمدید «همشهری» تا پایان هفته
نمایش کمدی- اجتماعی «همشهری» به نویسندگی و کارگردانی مازیار ملکی تمدید شد و تا 23 تیر میزبان مخاطبان است. به گزارش روابط عمومی نمایش «همشهری»، این نمایش که با نویسندگی و کارگردانی مازیار ملکی، اجراهای خود را از اواخر خردادماه در سالن کوچک تالار مولوی آغاز کرده، با توجه به استقبال مخاطبان تمدید شد و تا روز جمعه 23 تیر میزبان مخاطبان است. همشهری که در طول دوره اجرا با استقبال خوب مخاطبان و رضایت منتقدان و هنرمندان همراه بوده به داستان زندگی مرد جوانی به نام فرشاد اشاره دارد. فرشاد از پیدا کردن شغلی مناسب ناامید شده و بحران اقتصادی تا حدی بر او مسلط شده که او را ناچار می‌کند حتی به رابطه‌ای عاشقانه که روزی رؤیاهای زیبایی برایش می‌دید پایان دهد اما در نقطه‌ پایان کیمیا، نامزد او راهی نرفته را پیش پای فرشاد گذاشته و از او می‌خواهد یک آگهی ویژه در روزنامه همشهری منتشر کند.

«سبک زندگی و تحکیم خانواده» در بازار کتاب
انتشارات یاقوت کتاب «سبک زندگی و تحکیم خانواده» را با هدف آشنایی والدین و فرزندان آنها با اصول تحکیم بنیان نهاد مقدس خانواده در 5 فصل با بهره‌گیری از آیات کلام‌الله مجید، سخنان و سیره ائمه هدی و روش زندگی عالمان شیعه به همراه اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب در استحکام‌بخشی به نهاد خانواده و ترسیم اصول کلی سبک زندگی اسلامی- ایرانی به زیور طبع آراسته است. به گزارش فارس، عناوین اصلی این کتاب عبارتند از سبک زندگی، وظایف مشترک زن و شوهر، وظایف اختصاصی زنان، وظایف اختصاصی مردان، نکات مهم در تحکیم خانواده. همچنین این اثر در فصل چهارم به همسرداری در سیره علما و بزرگان دین و نیز شهدای برجسته انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس پرداخته است.

«لطفاً با مرگ من موافقت کنید!» منتشر شد
2 نمایشنامه از شهرام کرمی از آثار برگزیده یازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران و دوازدهمین جشنواره تئاتر مقاومت توسط نشر افراز منتشر شد. به گزارش تسنیم، نمایشنامه «لطفاً با مرگ من موافقت کنید!» که پیش از این توسط انتشارات خورشیدآفرین در سال 1386 منتشر شده بود، برای دومین بار تجدید چاپ شده و به همراه نمایشنامه «پوکه‌های برنجی» منتشر شد. این 2 نمایشنامه با ساختار متفاوت در راستای موضوعات اجتماعی که مورد علاقه نویسنده است نوشته شده و نمایشنامه «پوکه‌های برنجی» برای نخستین بار است که منتشر می‌شود. شهرام کرمی در مقدمه این دو اثر با یادداشت کوتاهی کتاب را به محمود استاد محمد تقدیم کرده است.
 


Page Generated in 0/0060 sec