printlogo


کد خبر: 178184تاریخ: 1396/4/24 00:00
اخبار

دولت و مجلس مشکل سپرده‌گذاران را سریعاً حل کنند
خطیب موقـت نمــاز جمعه تهران از دولت و مجلس خواست مشکلات سپرده‌گذاران برخی موسسات
مالی و اعتباری را هرچه زودتر حل کنند. به گزارش تسنیم، آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی در خطبه دوم، مشکلات سپرده‌گذاران بانکی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: مشکل سپرده‌گذارها باید حل شود. مجلس گام مهمی برداشته و دولت هم شروع کرده و ان‌شاءالله این مشکل حل خواهد شد. این موضوع مهم است و به اعتماد مردم به نظام و دولت ربط دارد و باید این ارتباط حفظ شود. آیت‌الله موحدی‌کرمانی با اشاره به موضوع سود بانکی گفت:‌ بانک‌ها باید مردم را توجیه و براساس شرع عمل کنند. اگر یک درهم ربا هم باشد، آیا می‌دانید چه تعبیری دارد؟ سود، ربای خالص است و می‌خواهید ربا نباشد، به دستور شورای نگهبان عمل کنید و قرارداد شرعی به صورت وکالت و مضاربه ببندید و در آن صورت حلال می‌شود.

نمی‌توانیم نسبت به نیازهای مردم بی‌تفاوت باشیم
فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: اگر اجرای پروژه‌های سازندگی را در نقشه ایران جانمایی کنند، جای‌جای این سرزمین اسلامی عرصه خدمت‌رسانی سپاه به مردم است و سپاه نمی‌تواند نسبت به نیازهای مردم بی‌تفاوت باشد. به گزارش سپاه‌نیوز، سرلشکر محمدعلی جعفری در حاشیه بازدید از پروژه ساماندهی آب‌های غرب کشور تأکید کرد: سپاه از متن مردم و انقلاب برخاسته است، از این رو هیچ‌گاه نمی‌تواند نسبت به نیازهای انقلاب و مردم بی‌تفاوت باشد. وی حضور در عرصه سازندگی، کمک به محرومیت‌زدایی و بسترآفرینی برای اشتغال و رونق‌بخشی به زندگی مردم را یکی از نیازهای مهم امروز برشمرد و تصریح کرد: هرچه دولت در این زمینه بسترها را فراهم کند، آمادگی داریم با نگاه جهادی و عمل انقلابی با کمک خود مردم و نقش‌دهی به بخش‌های خصوصی و توانمندی‌های بومی و ایرانی به ایفای نقش بپردازیم. فرمانده کل سپاه اجرای پروژه ساماندهی آ‌ب‌های غرب کشور را نمونه‌ای از نقش و همت سپاه و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص)در عرصه سازندگی، عمرانی و کمک به مردم توصیف و خاطرنشان کرد: امروز با مشاهده آن باید به خود ببالیم و ان‌شاءالله با بهره‌برداری از آن، رضایت و خوشحالی مردم بهترین مزد و پاداش برای ما خواهد بود. وی با تأکید بر اینکه «هیچ‌گاه نگاه سودآور و منفعت‌محور نداشته و نداریم»، گفت: طلبی که هم‌اکنون به‌واسطه اینگونه اقدامات از دولت داریم و در عین حال کار سازندگی و اجرای پروژه‌ها را متوقف نکرده‌ایم بهترین و محکم‌ترین دلیل است.

توقف طرح تحریم ایران در کنگره آمریکا پلیتیک سیاسی است
نایب‌رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رفتار کنگره آمریکا و توقف طرح S722 در واقع پلیتیک سیاسی در مقابل ایران است. محمد کاظمی در گفت‌وگو با خانه ملت، در واکنش به طرح تحریمی مجلس سنا علیه ایران و روسیه و توقف آن در کنگره آمریکا اظهار داشت: دنبال کردن طرح تحریمی علیه ایران از سوی آمریکا نشان می‌دهد آنها در اجرای تعهدات‌شان در توافق هسته‌ای عملکرد خوبی نداشته‌اند، این در حالی است که اروپایی‌ها عملکرد بهتری در این زمینه داشته‌اند. نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علت اصلی رفتارهای خصمانه و بدعهدی‌های آمریکا در مقابل ایران به دشمنی آنها با نظام جمهوری اسلامی بازمی‌گردد، در چنین شرایطی ما انتظار رفتار معقول و منطقی از کنگره آمریکا نداریم. وی تاکید کرد: با این حال امیدواریم یک عقل و خردی بر حاکمان و مقامات آمریکایی حاکم شود تا در نهایت باعث پایبندی آنها به تعهدات بین‌المللی از جمله برجام شود. کاظمی درباره نهایی شدن طرح تحریم ایران و روسیه در مجلس آمریکا اظهار داشت: تصور می‌کنم نمایندگان مجلس آمریکا نهایی شدن این طرح را به صلاح کشور خودشان ندانند و همچنان بررسی آن را در دستور کار قرار ندهند. عضو هیات‌رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: رفتار کنگره آمریکا و توقف طرح S722 در واقع پلیتیک سیاسی در مقابل ایران است.


Page Generated in 0/0055 sec