printlogo


کد خبر: 178193تاریخ: 1396/4/24 00:00
رئیس سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد
بی‌توجهی به گزارش‌های مربوط به معدن زمستان‌یورت

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: در سال ۹۴ و ۹۵ گزارش‌هایی از مشکلات و خطرات احتمالی معدن زمستان‌یورت تهیه و ارائه کردیم که اخیرا هیأت اعزامی از سوی ریاست‌جمهوری همان نتایج را استخراج کردند. به گزارش فارس، ناصر سراج درباره پرونده معدن زمستان‌یورت گفت: ما سال 94 و 95 گزارشی را راجع به این معدن فرستادیم و موضوع را پیگیری کردیم. وی افزود: پیگیری‌هایی انجام شده بود اما اقدامات اساسی که باید صورت می‌گرفت انجام نشد، هیأتی که رئیس‌جمهور برای بررسی فرستاده بودند نتیجه‌ای را گرفتند که ما سال 94 و 95 گرفتیم. سراج تصریح کرد: گازی که آنجا در حال انتشار بود و باید جلوی آن را می‌گرفتند متأسفانه توجهی نکردند، نامه‌هایی هم نوشته بودند اما اجرایی نشده بود. رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه پرونده معدن هم‌اکنون در دادسرا در حال بررسی است،‌ گفت: البته الان سازمان‌های منطقه‌ای فعال شده‌اند و پیگیر رفع مشکلات هستند. وی با اشاره به اینکه همه معادن با مشکل مواجه هستند،‌ گفت: معمولاً تعداد زیادی از شرکت‌های خصوصی به صورت هلدینگی مسؤولیت این معادن را به عهده دارند که آنها هم بیشتر به فکر منافع خودشان هستند تا کارگران معدن، به همین جهت سازمان‌های دولتی باید نظارت داشته باشند.
در این رابطه همچنین علیرضا ابراهیمی، نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با تسنیم، با اعلام اینکه کارهای لازم برای بازگشایی معدن زمستان‌یورت در حال انجام است، افزود: در حال حاضر کارگران در حال آماده‌سازی زیرساخت‌ها و ایمنی لازم برای بازگشایی مجدد این معدن هستند. ابراهیمی اظهار داشت: البته با گذشت چندین ماه از حادثه در معدن زمستان‌یورت، وزارت صنعت تاکنون گزارش خود درباره علل این حادثه را به مجلس ارائه نکرده که بنده پیگیر این موضوع هستم.
هفته گذشته رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه معدن زمستان‌یورت، محل وقوع جرم محسوب می‌شود، گفت: بازپرس پرونده بر مراحل آواربرداری و ایمن‌سازی تونل معدن برای پیشگیری از هر گونه دخل، تصرف یا از بین بردن شواهد و مدارک علت حادثه، نظارت می‌کند. به گزارش میزان، هادی هاشمیان با بیان اینکه معدن زمستان‌یورت، محل وقوع جرم محسوب می‌شود، گفت: بازپرس پرونده بر مراحل آواربرداری و ایمن‌سازی تونل معدن برای پیشگیری از هر گونه دخل، تصرف یا از بین بردن شواهد و مدارک علت حادثه، نظارت می‌کند. وی افزود: با حضور کارگران معدن، روند آوار‌برداری و ایمن‌سازی تونل، سرعت گرفته و براساس گزارش‌ها،
۷۵۰ متر از تونل ایمن‌سازی شده است و احتمالا تا 3 هفته آینده، ایمن‌سازی تمام شود. هاشمیان تاکید کرد: دستگاه قضایی تا استیفای حقوق مصدومان و خانواده‌های جان‌باختگان کوتاه نخواهد آمد و با مقصران حادثه در هر جایگاه و مقامی که باشند، بدون اغماض برخورد می‌کند.
بر اثر بروز انفجار در معدن زغال‌سنگ زمستان‌یورت آزادشهر در  ۱۳ اردیبهشت ماه گذشته، ۴۳ نفر از کارگران معدن جان‌باختند.
 


Page Generated in 0/0057 sec