printlogo


کد خبر: 178194تاریخ: 1396/4/24 00:00
اخبار

پژوهشگر حوزه جمعیت:
به مردم اطلاعات غلط می‌دهند
پژوهشگر حوزه جمعیت گفت: بر اساس گزارش‌ها زنان ۱۷ تا ۴۰ ساله در اوج آمادگی باروری قرار دارند اما پس از 3 سال از ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت همچنان درباره سن باروری و سنین پرخطر اطلاعات غلط به مردم داده می‌شود. به گزارش فارس، صالح قاسمی، پژوهشگر و نویسنده حوزه جمعیت و دبیر شورای راهبردی جمعیت، درباره تغییرات جمعیتی جهان گفت: امروز در ایران در شرایط هشدار جمعیتی قرار داریم و با سرعت بسیار بالایی به سمت سالمندی می‌رویم که از آن به اصطلاح با عنوان «پدیده سونامی سالمندی» یاد می‌شود. نویسنده کتاب «جنگ جهانی جمعیت» با اشاره به اینکه در این کتاب سعی کرده است ابعاد مختلف جمعیت را بررسی کند، تصریح کرد: در این کتاب درباره تاریخچه مدیریت جمعیت در جهان و ایران و علل جریان کنترل جمعیت در ایران صحبت شده، ضمن اینکه به پیامدهای این واقعه و راهکارهای اصلاح سیاست‌های تهدید نسل پرداخته شده است. افزون بر این در این کتاب رابطه اقتصاد و جمعیت و دیدگاه شریعت و رهبری درباره جمعیت مورد بررسی قرار گرفته است. این پژوهشگر با اظهار تاسف از اینکه همچنان در مطب‌ها به خانواده‌ها می‌گویند سنین باروری 20 تا 35 سال است در حالی که از لحاظ علمی کاملا غلط است، گفت: بر اساس گزارش منتشر شده در مجله «بریتیش مدیکال» که یک مجله معتبر علمی است، داده‌های پزشکی سن باروری زنان را از
 17 تا 40 سال می‌داند که در این دوره در اوج آمادگی هستند اما در کشور ما پس از 3 سال از ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت همچنان اطلاعات غلط به مردم داده می‌شود. وی با تاکید بر اینکه گره زدن بحران آب و افزایش جمعیت از جمله این آمار و اطلاعات اشتباه است، اظهار داشت: بر اساس اطلاعات بین‌المللی و نرخ ذخیره سرانه آب شیرین تجدیدپذیر، اگر هزار متر مکعب نرخ سرانه آب تجدیدپذیر باشد، وضعیت آبی کشور را مناسب دانسته می‌شود و اگر این رقم به زیر 600  مترمکعب آب برسد، کشور دچار محدوده بحران منابع آبی می‌شود و بر اساس همین داده‌های بین‌المللی نرخ سرانه آب شیرین ایران 1632 مترمعکب است که آمار وزارت نیرو را تایید می‌کند و در واقع مشکل اصلی ما کمبود منابع نیست، بلکه عدم مدیریت منابع آب و روش‌های غلط مدیریت منابع زیرزمینی باعث شده که دچار مشکل شده‌ایم.


پیگیری پرونده رانندگی دیوانه‌وار در تهران
جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به دستگیری راننده خودروی اپتیما که با رانندگی مخاطره‌آمیز، آرامش شهروندان را به خطر انداخته بود، گفت: پرونده این متهم به دستگاه قضایی ارسال شد. به گزارش مهر، سرهنگ حسن عابدی با اشاره به ماجرای فرار راننده یک دستگاه خودروی اپتیما از دست مأموران پلیس و برخورد چند باره با خودروهای شهروندان و یک دستگاه خودروی مگان پلیس در منطقه ۱۷ تهران گفت: ساعت ۱۸:۲۰ روز پنجشنبه مأموران پلیس راهور تهران بزرگ به دلیل رانندگی مخاطره‌آمیز راننده یک خودروی اپتیما در بزرگراه شهید سعیدی، دستور توقیف خودرو را صادر می‌کنند که متأسفانه راننده این خودرو از دستور پلیس سرپیچی و سعی می‌کند از دست آنان فرار کند. جانشین رئیس پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه راننده اپتیما در حین متواری شدن به 2 خودروی شخصی خسارت وارد کرده و در 2 نوبت، به خودروی پلیس راهور پایتخت خسارت‌زده است، افزود: راننده این خودرو که مردی ۳۰ ساله بود پس از دستگیری به کلانتری ۱۶۱ ابوذر منتقل شد و در اختیار مأموران کلانتری قرار گرفت و این در حالی است که به گفته راننده دستگیر شده، وی پیش از متواری شدن از دست پلیس، مبادرت به مصرف مواد روانگردان کرده بود. پرونده راننده خودروی اپتیما در حال تکمیل فرآیند رسیدگی قانونی است.
 
جان‌ باختن یک زن در آسانسور بیمارستان
به‌دنبال حادثه‌ای در بیمارستان مسیح دانشوری یک زن ۴۱ ساله در آسانسور این بیمارستان جان ‌باخت. به گزارش تسنیم، عصر دیروز حادثه در آسانسور بیمارستان مسیح دانشوری، به مرگ یک زن انجامید. بر اساس این گزارش در سانحه عصر دیروز خانمی 41 ساله با سقوط از آسانسور این بیمارستان، جان خود را از دست داد. در این سانحه، این خانم با سقوط از آسانسور در طبقه همکف به طبقه منفی 2 جان ‌باخت.


Page Generated in 0/0058 sec