printlogo


کد خبر: 178195تاریخ: 1396/4/24 00:00
اخبار

مدیرعامل انجمن علمی جراحان عمومی ایران:
اعتراضات جامعه پزشکی به کف خیابان آمده است
مدیرعامل انجمن علمی جراحان عمومی ایران معتقد است مرجعیت سازمان نظام پزشکی کشور از دست رفته و اعتراضات جامعه پزشکی به کف خیابان آمده است. به گزارش مهر، دکتر بهزاد رحمانی، گفت: مرجعیت سازمان نظام پزشکی برای بیان مسائل جامعه پزشکی از دست رفته و به کف خیابان آمده است. وی با اشاره در پیش بودن هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی در ۳۰ تیر ۹۶، افزود: معتقدم نخستین کار پس از روی کار آمدن ترکیب جدید سازمان نظام پزشکی، احیا موقعیت این سازمان در ذهن همکاران جامعه پزشکی است. رحمانی ادامه داد: ممکن نیست سازمانی که شأن دولتی و نیمه‌دولتی پیدا کرده بتواند به ماموریت اصلی خودش که دنبال کردن حقوق جامعه پزشکی است، بازگردد. وی با تاکید بر اینکه منتخبان سازمان نظام پزشکی به این نهاد عمومی و صنفی قدرت و شخصیت می‌دهند، تصریح کرد: قدرت اصلی این سازمان، گوش به فرمان بودن جامعه پزشکی در زمان واقعه است. رحمانی همچنین به اولویت دوم سازمان نظام پزشکی بعد از روی کار آمدن ترکیب جدید اشاره کرد و افزود: ترکیب شورایعالی بیمه باید تغییر کند.

کمبود یکهزار و 800 پزشک در مناطق محروم
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس از کمبود یکهزار و 800 پزشک در مناطق محروم خبر داد و گفت: وزارت بهداشت مشکل کمبود پزشک را رفع کند. به گزارش خانه ملت، مجید کیان‌پور از کمبود یکهزار و 800 پزشک در مناطق محروم خبر داد و گفت: طبق اظهارات معاون درمان وزارت بهداشت در مناطق محروم کمبود یکهزار و 800 پزشک دیده می‌شود که این موضوع دسترسی عادلانه مردم را به خدمت درمانی با مشکل مواجه کرده است، البته این آمار مربوط به سال 93 است. نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی مشکل کمبود پزشک در مناطق محروم را جدی خواند و با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت باید خدمات درمانی در مناطق محروم را افزایش دهد، افزود: در سال‌های اخیر با اجرای طرح تحول نظام سلامت شاهد اقدامات خوبی در حوزه بهداشت و درمان کشور بوده‌ایم اما هنوز بسیاری از مناطق کشور از این حیث محرومند به‌گونه‌ای که تجمع پزشکان در شهرهای بزرگ از جمله تهران سبب کاهش تعداد پزشکان در شهرهای کوچک و مناطق محروم کشور شده است. وی ادامه داد: در کشور کمبود جدی پزشک وجود ندارد بلکه توزیع نامناسب پزشکان موجب تراکم پزشکان در پایتخت شده، در حالی که در مناطق محروم با کمبود پزشک مواجه هستیم.


نایب رئیس انجمن حمایت از حقوق کودکان اعلام کرد
افزایش تعداد کودکان کار
نایب‌رئیس انجمن حمایت از حقوق کودکان عنوان کرد: متاسفانه به‌رغم آنکه در سطح جهان آمار کودکان کار رو به کاهش بوده اما در ایران شاهد افزایش تعداد کودکان کار هستیم و تا زمانی که ساختارهای اقتصادی کشور اصلاح و فقر ریشه‌کن نشود، این روند ادامه خواهد داشت. به گزارش ایسنا، طاهره پژوهش گفت: زمانی که حداقل دستمزد یک کارگر 800 هزار تومان است، درحالی که قیمت اجاره‌خانه‌ها سر به فلک می‌زند، با یک محاسبه سرانگشتی می‌توان فهمید با این میزان حقوق و دستمزد حتی نمی‌توان یک سرپناه مناسب داشت و از حداقل‌ها بهره‌مند بود؛ به این ترتیب وقتی از اوضاع اقتصادی نابسامان‌مان آگاه نیستیم و ساختارهای غلط را اصلاح نمی‌کنیم، عجیب نیست که در آیین‌نامه‌های‌مان مدعی آن شویم که با پرداخت ماهانه 50 هزار تومان به هر کودک کار می‌توان آنان را به چرخه تحصیل برگردانده و از رشد این معضل در کشور جلوگیری کرد. نایب‌رئیس انجمن حمایت از حقوق کودکان در ادامه به بردگی کودکان کار اشاره کرد و گفت: در حال حاضر «بردگی کودکان کار» یکی دیگر از مشکلاتی است که با آن مواجهیم به طوری که شاهد بردگی کودکان کار بویژه کودکان کار مهاجر و به‌طور خاص در منطقه دروازه‌غار و هرندی هستیم؛ برخی از این کودکان حتی برای حمام کردن هم باید از استادکار یا صاحبکار خود اجازه بگیرند یا برخی اوقات تا ساعت 12 شب مشغول کار هستند و حتی بیش از 2 ساعت در روز وقت خالی ندارند.


Page Generated in 0/0060 sec