printlogo


کد خبر: 178208تاریخ: 1396/4/24 00:00
اخبار

چاپ دوم برای «آخرین نخست‌وزیر»
کتاب «آخرین نخست‌وزیر» جلد اول از زندگی و زمانه میرحسین موسوی از 1320 تا 1368 به قلم جواد موگویی که در نمایشگاه کتاب عرضه شده بود به چاپ دوم رسید. این کتاب در واقع نگاهی به زندگی میرحسین موسوی که آخرین نخست‌وزیر در جمهوری اسلامی است، بوده و در آن نگارنده نگاهی به سیر زندگی او از 1320 تا 1368 انداخته است. این کتاب در ارتباط با سوابق پیش از انقلاب میرحسین موسوی در روند مبارزات است که روایت این کتاب نشان می‌دهد آخرین نخست‌وزیر جمهوری اسلامی فاقد سابقه برجسته‌ای در مبارزات بوده است. همچنین در این کتاب به پیشینه همسر آخرین نخست‌وزیر نیز اشاراتی شده است. مانند اینکه همسر میرحسین موسوی در انتخابات خبرگان قانون اساسی به عنوان کاندیدای سازمان مجاهدین شرکت کرده که پس از رای نیاوردن اعلام تقلب در انتخابات می‌کند. چاپ دوم کتاب «آخرین نخست‌وزیر» در شمارگان 3 هزار نسخه با قیمت 16 هزار تومان از سوی نشر شهید کاظمی منتشر شده است. پیش از این از جواد موگویی کتاب «اسرار آیت» نگاهی به زندگی شهید سیدحسن آیت از سوی نشر حکمت اشراق منتشر شده بود که توجه بسیاری را به خود جلب کرده بود.

کتاب صوتی «رحیم صفوی» تولید شد
کتاب‌ صوتی شامل ناگفته‌هایی از دوران مبارزه با رژیم پهلوی و دوران دفاع‌مقدس با صدای «سردار رحیم صفوی» مراحل آماده‌سازی نهایی خود را طی می‌کند. به گزارش فارس، مهدی رمضانی، مدیرعامل موسسه فرهنگی- هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی از توزیع کتاب صوتی سردار رحیم صفوی خبر داد و گفت: مراحل آماده‌سازی کتاب صوتی سردار رحیم صفوی به پایان رسیده است و ان‌شاءالله بزودی منتشر و روانه بازار خواهد شد. وی افزود: این کتاب صوتی با صدای سردار رحیم صفوی است و ایشان ناگفته‌هایی از دوران مبارزات علیه رژیم پهلوی و دوران دفاع‌مقدس را روایت می‌کند.

«آخرین فرستاده» ای که هنوز روی آنتن نرفته است
مجموعه انیمیشن «آخرین فرستاده» به کارگردانی کیانوش دالوند که موفقیت‌هایی را در چند جشنواره داشته بعد از چند سال هنوز از آنتن رسانه ملی پخش نشده است.  «آخرین فرستاده» به مهم‌ترین شخصیت جهان اسلام می‌پردازد و زندگی پیامبر اکرم (ص) را به تصویر کشیده است. برای ساخت این انیمیشن حدود 5 سال زمان صرف شده است و تولید آن در سال ۸۷ آغاز و در سال ۹۳ به پایان رسید. سریال بلند ۲۸ قسمتی «آخرین فرستاده» با مدت زمان ۶۱۶ دقیقه به داستان زندگی رسول اکرم (ص) می‌پردازد که از عام الفیل آغاز و با فتح مکه خاتمه می‌یابد و تهیه‌کنندگی و سرمایه‌گذاری آن را مؤسسه آریا صنعت تخیل و شبکه جهانی سحر بر عهده داشته‌اند. در این پروژه از تکنیک سه‌بعدی و جلوه‌های ویژه استفاده شده که با در نظر گرفتن ویژگی‌های متمایز مورد نیاز برای این مجموعه سینمایی - تلویزیونی طراحی شده‌ است. داستان زندگی پیامبر اسلام(ص) در این مجموعه از زبان کاراکتر محوری مجموعه، یعنی سلمان فارسی برای پسربچه‌ای از اهالی شهر مدائن، روایت می‌شود. با این حال با اینکه این انیمیشن چند سال است در اختیار صداوسیما قرار گرفته است اما شاید به دلیل تغییر مدیران هنوز نتوانسته به جدول پخش شبکه وارد شود و هنوز این انیمیشن مذهبی که انتظار می‌رفت خیلی زودتر از اینها دیده شود نتوانسته روی آنتن برود.

«شب به‌خیر، تُرنا» در بازار کتاب
مشکلات نوجوان‌های مهاجر از جمله موضوع‌هایی است که کمتر به آن توجه شده است. این روزها اثری با این موضوع به قلم جمال‌الدین اکرمی منتشر شده است. به گزارش تسنیم،  جدیدترین رمان جمال‌الدین اکرمی درباره‌ مشکلات یک نوجوان مهاجر در کاناداست. این اثر پیش‌تر برنده‌ جایزه دوم نخستین جشنواره‌ رمان کودک و نوجوان پرنده‌ آبی شده است. این کتاب روایت خواهر و برادری است که رابطه‌ عاطفی نزدیکی دارند اما به دلیل مشکلات باید از هم دور باشند. داستان به دو شیوه برای مخاطبان نقل می‌شود. راوی دانای کل داستان سینا را برای ما نقل می‌کند که در جریان بیماری ترنا دستخوش چالش‌هایی می‌شود. از سوی دیگر دیدگاه‌ها و روایت داستان برای مخاطب با خواندن یادداشت‌های ترنا که در فصل‌های مختلف کتاب گنجانده شده است، ادامه می‌یابد.


Page Generated in 0/0052 sec