printlogo


کد خبر: 178209تاریخ: 1396/4/24 00:00
رویدادها

«سال سی‌ام»  منتشر شد
نشر آرما داستان بلندی را با عنوان «سال سی‌ام» به قلم رضا نساجی منتشر کرده است. به گزارش مهر، این رمان داستان زندگی زنی را روایت می‌کند که در 30 ‌سالگی به عنوان سرپرست خانوار به کار روی خودروی شخصی خود در یک موسسه اتومبیل کرایه می‌پردازد و از همین منظر اتفاقاتی در زندگی او به وجود می‌آید. با این همه او شخصیتی است که اهل تفکر است و موقعیت خاص زیستی او پدیده‌های متعددی را برای فکر کردن و اندیشیدن پیش روی او و مخاطبش قرار می‌دهد. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این داستان بلند خلق شخصیت یک زن به عنوان محور داستان توسط یک نویسنده مرد است. نساجی در این داستان بخوبی از عهده ترسیم سیمای زنی که روایت داستانش را بر عهده دارد بر آمده و توانسته از او فردی معمولی که در عین حال با دقت و وسواس به پدیده‌های پیرامونی خود می‌نگرد، ترسیم کند. در بخشی از این داستان بلند می‌خوانیم: افسردگی حال هر روز من هم هست و شاید احوال همه زن‌هایی که حواس‌شان هست که در چه گودالی افتاده‌اند. وقتی دخترند، دلتنگی و تنهایی تهدیدشان می‌کند؛ خاصه برای آنها که چشم به راهند. چه می‌گویم؟ زن‌ها همه‌شان همیشه چشم به راهند که پدری بازگردد، مردی بیاید که مرد آرزوی‌شان باشد، فرزندی که جسم درون‌شان است و جانش در راه، کودک‌شان کی از مدرسه بیاید؛ دختر و پسر بزرگشان کی حوصله کند که بهشان سر بزند و... .

«عصرانه‌های شادی» در تهران
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران از برگزاری ویژه‌برنامه «عصرانه‌های شادی» خبر داد. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی - هنری درباره جزئیات ویژه‌برنامه «عصرانه‌های شادی» گفت: «عصرانه‌های شادی» یکی از برنامه‌های جشنواره تابستانی تهران است که با رویکرد افزایش شادی و نشاط برای گروه‌های سنی گوناگون در نظر گرفته شده و در آن بازی‌های سنتی ایرانی ترویج می‌شود، بازی‌هایی که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته‌اند. وی ادامه داد: این برنامه در مناطق بیست‌ودوگانه شهر تهران شنبه تا پنجشنبه هر هفته از ساعت 17 تا 21 اجرا می‌شود و برای روز جمعه ویژه‌برنامه «آدینه‌ها عیدند» پیش‌بینی شده است. همچنین برای هر هفته یک شعار تعیین شده که عصرانه‌های شادی براساس آن شعار اجرا می‌شود و به مناسبت‌های تقویمی نیز توجه شده است.

آغاز پیش‌فروش «ساعت 5عصر»
علی سرتیپی مدیرعامل دفتر پخش فیلمیران درباره پیش‌فروش بلیت فیلم گفت: فیلم از روز جمعه 30 تیرماه پس از ایام شهادت حضرت امام صادق (ع) اکران می‌شود و پیش‌فروش اینترنتی بلیت فیلم از امروز شنبه  در سینماهای کورش، آزادی، مگامال، ایران، زندگی، چارسو، اریکه ایرانیان، جوان، قدس و ارگ آغاز می‌شود. وی ادامه داد: فیلم «ساعت 5 عصر» کمدی اجتماعی متفاوتی از مهران مدیری است و پیش‌بینی می‌شود با اقبال خوبی از سوی مخاطبان روبه‌رو شود. مهران مدیری در نشست خبری این فیلم درباره داستان فیلم توضیح داد:  فیلم از 7 صبح تا 5 بعدازظهر یک فرد را در تهران روایت می‌کند که آن روز آخرین فرصت آن فرد است که باید کاری را انجام دهد. فیلم مثل گلوله برفی است که هرچه جلوتر می‌رود بزرگ‌تر می‌شود و ریتم مدام تندتر می‌شود و دیوانه‌وار بودن ماجرا بزرگ‌تر و موضوع عظیم‌تر می‌شود. فیلم موضوعی بشدت اجتماعی دارد که هر روز با آن مواجهیم اما بدان توجهی نمی‌کنیم.


آمار فروش فیلم‌های روی پرده
تازه‌ترین آمار فروش فیلم‌ها تا ابتدای این هفته حاکی از برتری نهنگ عنبر در صدر فروش با دارا بودن اکثریت سالن‌های سینما است؛ «نهنگ عنبر 2» با  179 سالن در  65 روز به فروش 18 میلیارد و 340 میلیون تومان  رسید. «اکسیدان» با  120 سالن در  24 روز توانست به فروش  3 میلیارد و 600 میلیون تومان  دست پیدا کند. «رگ خواب» با  96 سالن در  27 روز توانست  2 میلیارد و 420 میلیون تومان بفروشد. «زیر سقف دودی» با 101 سالن در 37 روز توانست به فروش 2 میلیارد تومان برسد. «برادرم خسرو» با  23 سالن در 65 روز یک میلیارد و 970 میلیون تومان فروخت و  «کارگر ساده نیازمندیم» با  32 سالن در 9 روز توانست  150 میلیون تومان بفروشد.


Page Generated in 0/0129 sec