printlogo


کد خبر: 178215تاریخ: 1396/4/24 00:00
اوبامیانگ شبیه لامبورگینی

آدام بی: چلسی با از دست دادن روملو لوکاکو و تصمیم به قطع همکاری با دیگو کاستا، حالا برای دفاع از عنوان قهرمانی‌اش به یک مهاجم تمام‌عیار نیاز دارد تا خط حمله این تیم را برای رقابت‌های پیش‌رو رهبری کند. اما چه کسی باید چنین مهاجمی باشد؟ آلوارو موراتا یکی از اهداف چلسی در بازار نقل‌وانتقالات است. از آندره‌آ بلوتی، مهاجم تورینیو هم به عنوان گزینه دیگر یاد می‌کنند اما آیا پیرامریک اوبامیانگ نمی‌تواند گزینه بهتری باشد؟ با هم به این انتخاب نگاه می‌کنیم.
آمار گلزنی
اوبامیانگ در فصل گذشته بوندس‌لیگا 31 گل برای دورتموند به ثمر رساند. در مجموع در تمام 5 لیگ معتبر اروپایی تنها لیونل مسی از او بهتر کار کرده است. اگر پنالتی‌ها را کنار بگذاریم، مسی تنها 2 گل بیشتر از این مهاجم گابونی زده است. این گلزنی‌ها برای مهاجم 28 ساله دورتموند چیز غریبی نیست. او فصل قبل در تمام رقابت‌ها 40 گل به حریفان زد و فصل قبل آن 39 بار این کار را کرده بود. اوبامیانگ طی 4 فصل حضور در فوتبال آلمان به طور میانگین در هر فصل 30 گل زده و همواره از فصل قبل خود بیشتر گلزنی کرده است.
نقطه قوت
اینکه اوبامیانگ به لامبورگینی علاقه دارد، جای تعجبی ندارد. سرعت اهمیت زیادی برایش دارد. یورگن کلوپ، مربی سابقش در دورتموند او را با عنوان «بازیکن کلاسیک سرعتی» توصیف کرده بود و خود اوبامیانگ هم بارها بحث مسابقه با اوسین بولت را پیش کشیده بود. او واقعا سریع است. این یعنی وقتی او فضایی پشت مدافعان پیدا کند، به جدی‌ترین تهدید دنیا بدل می‌شود. 9 گل ابتدایی اوبامیانگ برای سن‌اتین همگی در بازی‌های بیرون از خانه به ثمر رسید. او بازیکنی است که می‌تواند هر تیمی را در ضدحملات تنبیه کند.
پیشرفت با توخل
تحت نظر توماس توخل بازی اوبامیانگ به طرز چشمگیری پیشرفت کرد و در نتیجه در هر دو فصل بهترین دوران فوتبال خود را تجربه کرد. در این بین دگرگونی او قابل ملاحظه بود به طوری که در 18 بازی اول خود 22 گل به ثمر رساند تا توخل درباره‌اش بگوید «این فقط یک دوران موقت نیست» و اوبامیانگ حرف توخل را ثابت کرد. اوبامیانگ به بازیسازی از میانه میدان علاقه‌ای ندارد و در عوض یک مهاجم تمام‌عیار برای محوطه جریمه است. او اکنون با سرعت بالایی که دارد، یکی از بهترین تمام‌کننده‌های فوتبال دنیاست که در منطقه‌ای که در اختیار دارد، پادشاهی می‌کند.
کیفیت یک ستاره
فصل گذشته کاستا ستاره و نابغه چلسی بود و گل‌هایش بیش از هر بازیکن دیگری در لیگ برتر برای تیمش امتیازآور بود. اوبامیانگ می‌تواند قابلیتی همچون کاستا داشته باشد. برای مثال گل‌هایش در 10 دقیقه پایانی بازی‌ها 7 امتیاز را برای دورتموند حفظ کرد. او از نظر قدرت روانی وضعیت خوبی دارد و این را می‌توان از گلزنی وی در بازی خانگی و بیرون از خانه مقابل رئال‌مادرید و بایرن‌مونیخ و همچنین داربی شالکه متوجه شد. اوبامیانگ یک شومن است و این برای چلسی که به یک شخصیت بزرگ برای جایگزینی کاستا نیاز دارد، مساله مهمی نیست.
موضوع چیست؟
در سن 28 سالگی اوبامیانگ نسبت به سایر رقبایی که در بازار دارد، مسن‌تر است. لوکاکو و موراتا هر دو 24 ساله هستند و بلوتی یک سال از آنها جوان‌تر است. این یعنی اگر انتقال اوبامیانگ صورت نگیرد، چلسی برای آینده می‌تواند روی دیگر گزینه‌ها سرمایه‌گذاری کند. علاوه بر این پولسازی از اوبامیانگ هم امکانپذیر است. این مساله بیشتر زمانی نمود پیدا می‌کند که بدانیم او از چین هم پیشنهاد دارد اما نکته نگران‌کننده اینجاست که با توجه به نوع بازی اوبامیانگ، شاید او نیاز داشته باشد چند فصلی را برای تطبیق‌پذیری در استمفوردبریج سپری کند.
بهترین گزینه
کونته به‌خوبی متوجه شده در چلسی نتیجه بیش از هر چیزی اهمیت دارد و با توجه به این مساله، خرید اوبامیانگ کمترین ریسک را در این‌باره ایجاد می‌کند. او بیشتر از موراتا و بلوتی در 2 فصل گذشته گل زده است. او این قابلیت را دارد تا جای کاستا بازی کند و نقش وی را در چلسی داشته باشد و به ساختار این تیم یک بعد تازه بدهد. چشم‌پوشی از او می‌تواند یک اشتباه بزرگ باشد.
 


Page Generated in 0/0062 sec