printlogo


کد خبر: 178222تاریخ: 1396/4/24 00:00
چهارگوشه

مرگ برادر تنی شاه سعودی
شاه سعودی و پسر جاه‌طلبش مرگ یکی دیگر از داعیه‌داران احتمالی تاج و تخت را جشن گرفتند. به گزارش روزنامه الوطن، «عبدالرحمن بن عبدالعزیز» شانزدهمین پسر موسس رژیم حاکم بر عربستان و برادر شاه پنجشنبه در سن ۸۵ سالگی درگذشت. او که جزو طایفه سدیری‌ها یعنی از برادران تنی شاه بیمار سعودی بود، سابقه وزارت دفاع را در کارنامه داشت.

متروی لندن و خداحافظ  «خانم‌ها و آقایان»!
سیستم حمل‌ونقل عمومی لندن در حمایت از همجنس‌بازان، دگرباشان جنسی و فراجنسیتی نحوه خوشامدگویی متعارف به مسافران مترو را تغییر داد. به گزارش بی‌بی‌سی، از کارکنان متروی لندن خواسته شده که از این پس به جای گفتن «خانم‌ها و آقایان» از عبارت «سلام به همه» استفاده کنند. به گفته مقامات لندن این اقدام تلاشی است برای برقراری عدالت جنسیتی در سیستم حمل‌ونقل پایتخت بریتانیا که حمایت صادق‌خان، شهردار لندن از گروه‌های فعال حقوق دگرباشان جنسی را در پی داشته است.

صف‌آرایی نظامی در آب‌های قبرس
پس از به بن‌بست رسیدن مذاکرات هفته گذشته بین 2 ناحیه یونانی و ترک‌نشین قبرس، تنش بین دولت‌های ترکیه و قبرس بالا گرفت. به گزارش خبرگزاری رسمی یونان، در حالی که آنکارا و نیکوزیا اختلافات شدیدی بر سر مساله وحدت قبرس دارند، نیروی دریایی ترکیه 2 کشتی جنگی و یک زیردریایی به محلی در نزدیکی سواحل قبرس که یک کشتی فرانسوی برای اکتشاف نفت و گاز در شرق مدیترانه حضور دارد اعزام کرده و اقدامات این کشتی اکتشافاتی را با دقت زیر نظر دارد. این در حالی است که رسانه‌های ترکیه گشتزنی ناو هواپیمابر آمریکایی جورج بوش در نزدیکی محل عملیات اکتشافات نفت و گاز در نزدیک سواحل قبرس را نشانه حمایت واشنگتن از قبرس قلمداد کرده‌اند. چند روز پیش وزیر خارجه ترکیه اعلام کرده بود آنکارا در مقابل هر اقدام یکطرفه مبنی بر عملیات اکتشاف نفت و گاز در مدیترانه، اقدام لازم را انجام خواهد داد.

دولت تاجیکستان علیه حجاب و زبان فارسی
دولت تاجیکستان که پس از نزدیکی به آمریکا به جنگ با هویت و فرهنگ خودی برخاسته، پس از محدود کردن آموزش زبان فارسی در این کشور حالا برنامه ممنوعیت حجاب اسلامی را آغاز کرده است. به گزارش وستی، دفتر مطبوعاتی کمیته امور زنان و خانواده، وابسته به دولت تاجیکستان اعلام کرد کارگروهی متشکل از نمایندگان نهادهای آموزشی، دینی، سازمان‌های جوانان، جنبش‌های زنان، نیروی انتظامی و نهادهای ورزشی برنامه تشدید تبلیغات علیه رعایت حجاب از سوی زنان را به عنوان «پوشاک مغایر با فرهنگ تاجیکستان» در دست اجرا دارد. اعضای این کارگروه با سفر به مناطق مختلف تاجیکستان درباره برداشتن حجاب در میان زنان این کشور تبلیغ می‌کنند. امام‌علی رحمان، رئیس‌جمهور مادام‌العمر جمهوری مسلمان‌نشین تاجیکستان در چند سال اخیر تلاش کرده با سرمایه‌های غربی، بهایی و یهودی به کپی‌برداری از سکولاریسم در ترکیه و همگرایی با ارزش‌های غربی دست بزند.

۶۲ درصد فلسطینی‌ها خواهان برکناری عباس
نتایج یک نظرسنجی جدید از 1200 تن از  اهالی کرانه باختری و غزه نشان می‌دهد اکثر فلسطینی‌ها، منتقد و حتی مخالف اقدامات تشکیلات خودگردان از جمله کاهش حقوق کارمندان در غزه و توقف پرداخت هزینه‌های برق غزه بوده و خواهان برکناری محمود عباس رئیس این تشکیلات هستند. به گزارش شرق‌الاوسط، در این نظرسنجی که از سوی مرکز پژوهش‌های سیاسی و مسیحی فلسطین واقع در رام‌الله با مدیریت خلیل الشقاقی و حمایت مالی وزارت خارجه آمریکا و صندوق‌های مالی اروپایی منتشر شده است، نسبت کسانی که خواستار استعفای محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان هستند ۶۲ درصد است که این آمار به تفکیک در کرانه باختری ۵۵ درصد و در غزه ۷۵ درصد است. ۴۰ درصد نیز بر این باورند که کاهش حقوق کارمندان در غزه با هدف اعمال فشارهای اقتصادی بر ساکنان غزه اتخاذ شد تا به این ترتیب به مخالفت با حماس سوق پیدا کنند.


Page Generated in 0/0059 sec