printlogo


کد خبر: 178243تاریخ: 1396/4/25 00:00
اخبار

دستور رئیس قوه‌قضائیه برای رسیدگی فوری به پرونده قتل «آتنا»
رئیس قوه‌قضائیه دستور رسیدگی فوری به جنایت اخیر در پارس‌آباد مغان از توابع استان اردبیل را صادر کرد. متن کامل پیام آیت‌الله آملی‌لاریجانی خطاب به رئیس کل دادگستری استان اردبیل به شرح زیر است:
 رئیس کل محترم دادگستری استان اردبیل
سلام علیکم
با ابراز تأسف و تأثر از وقوع جنایت اخیر در آن استان، لازم است با نظارت دقیق جنابعالی این پرونده با سرعت و خارج از نوبت مورد رسیدگی قضایی قرار گیرد تا ضمن تسریع در مجازات قانونی مرتکب، موجبات تسلای
آلام خانواده داغدار و مردم شریف منطقه نیز فراهم گردد.
نتیجه اقدامات در اسرع وقت به حوزه ریاست اعلام شود.
 صادق آملی‌لاریجانی

قوه قضائیه وجود منع قانونی در قرارداد با توتال را مشخص کند
بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف در نامه‌ای خطاب به آیت‌الله آملی‌لاریجانی، رئیس قوه‌قضائیه از او خواست به قرارداد توتال ورود کند. در این نامه آمده است:  وزیر محترم نفت ۲۱ تیر در جریان بررسی طرح توقف قرارداد با توتال در مجلس شورای اسلامی اعلام کرده که این شرکت محکومیت خود در رابطه با پرداخت رشوه را رد کرده است ولی در صورتی که قوه‌قضائیه وجود فساد و رشوه در این پرونده را تایید کند و در خصوص منع قانونی قرارداد با این شرکت اعلام نظر کند، وزارت نفت تمکین خواهد کرد. همچنین در این نامه خاطرنشان شده: از قوه‌قضائیه به عنوان حامی حقوق مردم درخواست می‌شود براساس شواهد موجود و مدارک مثبته فعلی، نظر صریح قوه محترم قضائیه را پیرامون ایجاد فساد توسط توتال در قراردادهای گذشته این شرکت با طرف ایرانی و پرداخت یا عدم پرداخت رشوه، طی بیانیه‌ای رسمی اعلام نماید و ضمنا مشخص نماید انعقاد قرارداد با توتال در صورت وجود پیشینه فساد اقتصادی منع قانونی دارد یا خیر.

کابینه دوازدهم وزیر «زن» ندارد
نماینده اصلاح‌طلب تهران در مجلس گفت: طبق شنیده‌ها در کابینه دوازدهم زنان حضور نخواهند داشت. سهیلا جلودارزاده با اشاره به مطالبه حضور زنان در کابینه دوازدهم، به تسنیم گفت: طبق شنیده‌ها هیچ زنی به عنوان وزیر در کابینه دولت دوازدهم حضور نخواهد داشت و حضور زنان به پست معاونت وزیر ختم می‌شود. وی با بیان اینکه فراکسیون زنان مجلس با شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده جلساتی درباره موضوعات مختلف برگزار کرده، ادامه داد: با معاون رئیس‌جمهور تاکنون درباره انتخاب زنان در کابینه رایزنی‌هایی انجام نشده است. نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: گویا اراده‌ای برای انتخاب زنان در کابینه دوازدهم وجود ندارد.

گزارش فارین پالیسی از 2 سالگی توافق هسته‌ای
اسرائیلی‌ها می‌خواهند برجام حفظ شود
نشریه آمریکایی «فارین پالیسی» در گزارشی با اشاره به گذشت 2 سال از زمان امضای توافق هسته‌ای با ایران، تصریح کرد که این توافق برای رژیم صهیونیستی یک موهبت بوده است. فارین پالیسی با  اشاره به اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز تبعیت ایران از مفاد توافق هسته‌ای را تایید کرده است، نوشت: قدرت‌های بزرگ جهان از طریق برجام با یکدیگر جمع شدند تا اطمینان پیدا کنند بدون شلیک حتی یک گلوله، ایران زیرساخت‌های هسته‌ای مهم خود را بی‌مصرف و خود را در برابر نظارت‌ها و بازرسی‌های کامل تسلیم می‌کند. این نشریه آمریکایی در ادامه مدعی شد افرادی در جامعه اطلاعاتی و ارتش اسرائیل که منتقد این توافق بوده‌اند، در حال حاضر تاثیر مثبت آن را در امنیت اسرائیل پذیرفته‌اند و اذعان دارند این توافق باید به طور کامل توسط آمریکا و سایر کشورهای امضاکننده آن، حفظ شود.


Page Generated in 0/0058 sec