printlogo


کد خبر: 178244تاریخ: 1396/4/25 00:00
امنیت

شمخانی در دیدار نماینده روس‌ها در امور سوریه:
آتش‌بس نباید مرزهای اسرائیل را امن کند
«الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور سوریه عصر دیروز با «علی شمخانی»، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورایعالی امنیت ملی دیدار و پیرامون آخرین تحولات سوریه و روندهای حل بحران در این کشور گفت‌وگو کرد. شمخانی  در این دیدار بر لزوم احترام کشورهای فعال در بحران سوریه به حاکمیت این کشور بر تمام سرزمین خود تاکید کرد و گفت: هیچگونه توافقی نباید مخدوش‌کننده این اصل غیرقابل تغییر یا زمینه‌سازی برای تجزیه سوریه باشد. وی با اشاره به فعالیت گسترده لابی صهیونیسم برای تضعیف دولت سوریه  و جهت دادن معادلات سیاسی و امنیتی در مسیر ضربه زدن به جبهه مقاومت افزود: رژیم صهیونیستی ضمن برقراری پیوند عمیق و گسترده با گروه‌های تروریستی و کشورهای حامی آنها، به‌دنبال استفاده ابزاری از این گروه‌ها برای به‌اصطلاح امن نگه داشتن مرزهای اسرائیل و تداوم سرکوب مردم مظلوم فلسطین است. امیر دریابان شمخانی سوءاستفاده  برخی عناصر تروریست از فرصت گفت‌وگوهای سیاسی و آتش‌بس را برای بازسازی خود غیرقابل قبول و نگران‌کننده عنوان و خاطرنشان کرد: تجربه اثبات کرده این عناصر به هیچ پیمان و توافقی پایبند نبوده و از هر فرصتی برای کشتار مردم بیگناه و پیگیری اهدف غیرانسانی خود استفاده خواهند کرد. الکساندر لاورنتیف، نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور سوریه نیز در این ملاقات ضمن ارائه گزارشی از تفاهم روسیه، اردن و آمریکا درباره منطقه کاهش تنش در جنوب غرب سوریه به سوالات مطرح شده در این باره پاسخ داد. لاورنتیف با تاکید بر نقش و کارکرد تعیین‌کننده جمهوری اسلامی ایران، روسیه و سوریه در موضوع مبارزه واقعی با تروریسم، افزود: روند همکاری‌های راهبردی مشترک میان 3 کشور تا نابودی کامل جبهه تروریسم با جدیت ادامه خواهد یافت.

تمرین مشترک دریایی ایران و روسیه برگزار شد
ناوگروه نیروی دریایی روسیه پس از حضور 3 روزه در ایران به عنوان آخرین برنامه خود به انجام تمرین مشترک دریایی به همراه ناوهای ایرانی در دریایی خزر پرداخت. براساس این گزارش،‌ در این تمرین مشترک ناوهای کلاس پیکان نیروی دریایی ارتش کشورمان در کنار ناو روسی به انجام تمرین مشترک پرداختند. پنجمین ناوگروه نیروی دریایی روسیه در راستای تحکیم روابط دوستانه و تعامل توسعه دریایی بین کشورهای حاشیه دریای خزر پنجشنبه گذشته در بندر انزلی پهلو گرفت.

طرح نمایندگان آمریکا برای جلوگیری از تقابل دریایی با ایران
مجلس نمایندگان آمریکا به اتفاق آرا به طرحی رای مثبت داده است که پنتاگون را ملزم به ایجاد یک کانال ارتباطی با ایران برای جلوگیری از تقابل‌های نظامی تصادفی در خلیج‌فارس می‌کند. به گزارش پرس‌تی‌وی، مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه به متمم قانون دفاع ملی رای داده است که وزارت دفاع این کشور را ملزم می‌کند برای جلوگیری از تقابل نظامی تصادفی در خلیج فارس، یک کانال ارتباطی با ایران ایجاد کند. بر اساس این گزارش، این متمم از سوی جان کونیرز و روبن گالگو، نمایندگان دموکرات پیشنهاد شده و هیچ مخالفتی از سوی 435 نماینده مجلس نمایندگان آمریکا نداشته است. بر اساس متمم پیشنهادی این دو نماینده آمریکایی، وزارت دفاع آمریکا گزارشی را به کمیته‌های مربوط کنگره ارائه خواهد داد که حاوی ارزیابی یک توافق چندجانبه نظامی بین آمریکا با دولت ایران و سایر کشورهایی است که در خلیج‌فارس در حال انجام عملیات هستند تا از هرگونه درگیری دریایی در این منطقه و تنگه هرمز جلوگیری به عمل آورد. نیروی دریایی آمریکا بارها مدعی شده است قایق‌ها و کشتی‌های ایرانی برای کشتی‌های تجاری و نظامی در خلیج‌فارس مزاحمت ایجاد می‌کنند. نوامبر سال گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: بسیاری از کشتی‌های بین‌المللی از خلیج‌فارس و تنگه هرمز بدون هیچ‌گونه مشکلی عبور می‌کنند و تنها آمریکاست که اتهاماتی مربوط به مشکلات دریایی در منطقه را علیه ایران مطرح می‌کند.
 


Page Generated in 0/0051 sec