printlogo


کد خبر: 178246تاریخ: 1396/4/25 00:00
اخبار

 رتبه 89 ایران در توسعه پایدار
در رتبه‌بندی 157 کشور جهان از نظر یک شاخص جهانی که عملکرد کشورها برای دستیابی به اهداف بلندپروازانه توسعه پایدار را مورد ارزیابی قرار می‌دهد، ایران در رتبه هشتاد و نهم جهان و بالاتر از کشورهایی همچون قطر، عربستان، آفریقای‌جنوبی، هند، کویت و اندونزی جای گرفته است. به گزارش تسنیم، شاخص اهداف توسعه پایدار که توسط 2 موسسه اس دی اس ان و برتلزمن شیفتانگ تهیه شده نشان می‌دهد رهبران جهان باید تلاش‌های خود برای محقق کردن 17 هدف جهانی را تقویت کنند. سوئد در راس این فهرست قرار دارد و کشورهای دانمارک و فنلاند در رتبه‌های دوم و سوم هستند. در بین کشورهای عضو گروه 7، تنها آلمان و فرانسه در بین 10 کشور بالای این جدول دیده می‌شوند. آمریکا در این شاخص رتبه چهل و دوم را داراست، در حالی که روسیه و چین به ترتیب حائز رتبه‌های 62 و 71 هستند. ایران با کسب نمره 7/64 از 100 در رتبه هشتاد و نهم این فهرست قرار گرفته است. در بخشی از این گزارش، از ایران به همراه کشورهای چین، هند و منطقه خلیج‌فارس و آمریکا به عنوان کشورهایی که استفاده بیش از حد از سفره‌های آب زیرزمینی داشته‌اند نام برده شده است. در این گزارش، رتبه ایران از نظر شاخص رقابت‌پذیری جهانی در سال‌های 17-2016 در میان 134 کشور مورد بررسی هفتاد و سوم اعلام شده است. همچنین ایران از نظر شاخص توسعه انسانی در سال 2016، در بین 157 کشور جهان، رتبه 61 را به خود اختصاص داده است.


گشت مبارزه با قاچاق البسه ورزشی
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران از آغاز فاز دوم مبارزه با عرضه کالای قاچاق در سطح شهر تهران از دیروز خبر داد. به گزارش تسنیم، علی‌اکبر پوراحمدنژاد گفت: این عملیات تا اطلاع ثانوی با همکاری اتحادیه‌ها و اصناف در قالب ارشاد و اخطار آغاز شده است. وی با بیان اینکه اولویت این دوره از عملیات مبارزه با قاچاق در سطح صنایع نساجی، کیف و کفش است، گفت: عملیات دیروز در سطح میدان منیریه و خیابان‌های منتهی به آن و برای مبارزه با عرضه البسه ورزشی قاچاق آغاز شده است.


افزایش ۲۲۷ هزار تومانی قیمت سکه در یک‌سال
‌سکه تمام طرح جدید، بهار امسال نسبت به فصل بهار ۱۳۹۵ با تحولات و تغییرات نسبتا زیادی همراه شده است؛ به طوری که این نوع سکه در مجموع ۲۲۷ هزار تومان افزایش قیمت داشته است. به گزارش ایسنا،  سکه تمام طرح جدید در ابتدای فروردین پارسال، ‌یک میلیون و ۵ هزار تومان قیمت داشت که در ادامه ماه به یک میلیون و ۱۳ هزار تومان رسید و در اواخر ماه نرخ یک میلیون و ۳۱ هزار تومانی را تجربه کرد. این نوع سکه در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵ با نرخ یک میلیون و ۳۰ هزار تومان روند خود را آغاز کرد و در ادامه به یک میلیون و ۴۱ هزار تومان رسید. در آخر ماه نیز حرکت معکوس پیدا کرد و یک میلیون و ۱۱ هزار تومان عرضه شد. سکه تمام طرح جدید در نخستین روزهای خردادماه با نرخ یک میلیون و ۹۸ هزار تومان در بازار عرضه شد و در ادامه ماه با روند نزولی به یک میلیون تومان و سپس به ۹۹۸ هزار تومان رسید. همچنین در اواخر ماه یک میلیون و ۳۴ هزار تومان فروخته شد. اما سکه تمام طرح جدید در بهار امسال با تغییرات زیادی نسبت به بهار قبل همراه شد و بیشتر روزها در کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار داشت. سکه تمام در فروردین امسال با نرخ حدود یک میلیون و ۲۰۵ هزار تومان روند خود را آغاز کرد و در ادامه با حرکت افزایشی یک میلیون و ۲۲۷ هزار تومان رسید و در اواخر ماه با معکوس شدن روند خود به یک میلیون و ۲۱۷ هزار تومان رسید. سکه تمام طرح جدید در اردیبهشت‌ماه یک میلیون و ۲۲۳ هزار تومان عرضه شد و در ادامه ماه به یک میلیون و ۲۰۹ هزار تومان رسید و در اواخر ماه یک میلیون و ۲۱۵ هزار تومان فروخته شد. همچنین در آخرین ماه بهار ۱۳۹۶ سکه تمام یک میلیون و ۲۱۱ هزار تومان در ابتدای ماه عرضه شد و در ادامه یک میلیون و ۲۰۴ هزار تومان فروخته شد و در آخرین روز ماه نرخ یک میلیون و ۲۰۸ هزار تومانی را تجربه کرد. بر این اساس سکه تمام طرح جدید در کمترین نرخ خود در بهار پارسال ۹۹۸ هزار تومان عرضه شد و در بیشترین نرخ خود در بهار ۱۳۹۶ یک میلیون و ۲۲۵ هزار تومان فروخته شد.


Page Generated in 0/0056 sec