printlogo


کد خبر: 178264تاریخ: 1396/4/25 00:00
اخبار

«هفت روز از تیر شصت» تمدید شد
نمایش «هفت روز از تیر شصت» به کارگردانی محمد لارتی و کامران شهلایی به دلیل استقبال مخاطبان تمدید شد. به گزارش فارس، نمایش «هفت روز از تیر شصت»  هفتم تیرماه در تالار سایه تئاتر شهر اجرای خود را آغاز کرد و پس از گذشت 20 شب، اجرای این اثر به دلیل استقبال تماشاگران تا سه‌شنبه 27 تیرماه تمدید شد. رامین سیاردشتی، فرزین محدث، مژگان خالقی، فرهاد تفرشی، احمد جعفری و هدیه رضایی در نمایش «هفت روز از تیر شصت»  ایفای نقش می‌کنند. علاقه‌مندان جهت تهیه بلیت می‌توانند به سایت تیوال یا به گیشه تئاتر شهر مراجعه کنند.

«رقص برزیل با شیطان» در بازار کتاب
کتاب جنجالی «رقص برزیل با شیطان» با ترجمه علی عرب‌زاده روانه بازار کتاب شد. به گزارش فارس، این کتاب که مشاهدات یک خبرنگار ورزشی است تصویری واقعی از جام‌جهانی و المپیک و پشت‌پرده غیرانسانی این ورزش‌ها را به خواننده نشان می‌دهد. ظلم‌هایی که بر محرومان جوامع به بهانه برگزاری جام‌جهانی و مسابقات اینچنینی می‌شود در این کتاب آشکار شده است. این کتاب از دست‌های پشت‌پرده برای حاکم کردن نظام نولیبرال پرده برداشته و خواننده‌ای که به واسطه رسانه‌ها به خواب رفته را بیدار می‌کند. زِرِن در این کتاب نشان داده روایت‌های رسمی در هیچکدام از رسانه‌های جهان منعکس نمی‌شود و همه در خدمت نظام سرمایه‌داری هستند و تنها چیزی را بازتاب می‌دهند که به تقویت قدرت آن دامن بزند. این کتاب که با موضوع بزرگ‌ترین رویداد فوتبال جهان در ایام برگزاری جام‌جهانی منتشر شد، تبدیل به یکی از جنجالی‌ترین کتاب‌های این عرصه شد. «رقص برزیل با شیطان» در 400 صفحه با قیمت 28 هزار تومان از سوی نشر اسم روانه بازار کتاب شده است.

«شاه‌جهان» در سینماحقیقت
برنامه این هفته‌ کانون فیلم «سینماحقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، به نمایش و نقد 2 فیلم مستند «حسن نقاشی» با عناوین «شاه‌جهان» و «آثار عجم» اختصاص یافته است.  به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، این دو فیلم از امروز یکشنبه ساعت 17 در سالن سینماحقیقت این «مرکز» به نمایش عمومی درآمده و سپس با حضور حسن نقاشی (کارگردان)، ناصر صفاریان و شاهین شجری‌کهن (منتقد میهمان) مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد. مستند «شاه‌جهان» به نقش «پرویز شاه‌جهان» تاجر پارسی در قیام مشروطه‌خواهی می‌پردازد. «آثار عجم» نیز نگاهی به زندگی «فرصت‌الدوله شیرازی» شاعر، نقاش و باستان‌شناس عهد قاجار دارد. گفتنی است، عموم علاقه‌مندان جهت تماشای این دو فیلم مستند و شرکت در جلسه نقد و بررسی آن می‌توانند از ساعت 17 عصر به سالن «سینماحقیقت» واقع در خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مراجعه کنند.

انتشار «سورنا در سرزمین دایناسورها»
مجموعه‌ «سورنا در سرزمین دایناسورها» نوشته الهام مزارعی در 5 جلد دنباله‌دار برای کودکان منتشر شد. به گزارش مهر، سورنا قهرمان بازی‌های کامپیوتری‌ است. او یک روز ایمیل عجیبی دریافت می‌کند، در این ایمیل به او یک ماموریت داده شده است؛ ماموریتی که هر قرن یک‌بار اتفاق می‌افتد. او باید به سرزمین دایناسورها برود و با موجودات عجیب و غریب که دشمن دایناسورها هستند مبارزه کند تا بتواند مدال قهرمانی بگیرد. در هر جلد از این مجموعه، سورنا با یک اتفاق روبه‌رو می‌شود. در «تخم‌لوچه‌های یخی»، سرما تخم‌های دایناسورها را تهدید می‌کند و سورنا به مبارزه با برفی سورها می‌رود. در «تیش‌تیشاسورهای آتشین» دایناسورها که از پیروزی بر برفی سورها خوشحال هستند، جشن و پایکوبی راه انداخته‌اند اما این جشن و پایکوبی تیش‌تیشاسورها را عصبانی می‌کند. در «داینابرک‌های جنگولک»، سورنا باید برای پیدا کردن بچه‌دایناهایی که به طرز مشکوکی گم شده‌اند به اعماق دریا سفر کند و در کتاب آخر با نام «دایناخوارهای سیراسور» سورنا باید به عنوان آخرین ماموریتش دایناها را از دست دایناخوارهای سیراسور نجات بدهد. الهام مزارعی، نویسنده این مجموعه، پیش از این با کتاب «گوانجی و ۳۶۰ درجه‌ جادویی» نامزد جایزه ادبی پروین اعتصامی شده است. این مجموعه را رودابه خائف تصویرگری کرده و در ۱۰۰۰ نسخه به قیمت هر جلد ۱۰ هزار تومان از سوی نشر پیدایش منتشر شده است.
 


Page Generated in 0/0056 sec