printlogo


کد خبر: 178265تاریخ: 1396/4/25 00:00
رویدادها

«آوانتاژ» نقد می‌شود
 مستند «آوانتاژ» روایتی از زندگی تعدادی کارتن‌خواب رو به بهبود است که مسیر تلاش برای بهتر زندگی کردن را طی می‌کنند. به گزارش  باشگاه فیلم تهران مستند بلند «آوانتاژ» تاکنون عناوینی چون برنده تندیس‌های بهترین کارگردانی فیلم‌های بلند، بهترین موسیقی و بهترین صدا و نامزدی بهترین تدوین دهمین جشنواره سینماحقیقت، نامزدی بهترین فیلم هنروتجربه، نامزدی سیمرغ بلورین بهترین فیلم و بهترین کارگردانی سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر را از آن خود کرده و مورد توجه اهالی سینما و منتقدان واقع شده است. محمد کارت (کارگردان)، دکتر شهرام خرازی‌ها (منتقد و رئیس گروه سلامت روان و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی تهران) و کورش جاهد (کارشناس سینما) میهمانان چهارصدوسی‌وهشتمین نشست باشگاه فیلم تهران هستند. علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی بالاتر از پل سیدخندان‌، خیابان جلفا مراجعه کنند.

«نصیربیگی» مدیر انجمن  تئاتر انقلاب و دفاع‌مقدس شد
امیر نصیربیگی با حکم مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت، مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع‌مقدس شد. به گزارش فارس، علیرضا عاقل‌زاده که تاکنون عهده‌دار مسؤولیت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع‌مقدس بود، جای خود را به امیر نصیربیگی داد. امیر نصیربیگی که پیش از این معاونت امور انجمن‌ها و تشکل‌های هنری و ادبی سازمان بسیج هنرمندان کشور را بر عهده داشت با حکم احسان محمدحسنی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت، مدیرعامل انجمن تئاترانقلاب و دفاع‌مقدس شد. امیر نصیربیگی نویسنده و کارگردان؛ کارشناس ارشد مدیریت فرهنگی درچندین دوره از جشنواره‌های فیلم و تئاتر عهده‌دار سمت دبیری و داوری بوده است. وی همچنین ریاست ستاد برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای و سراسری تئاتر و فیلم بسیج را در ادوار گذشته عهده‌دار بوده است. همچنین در حکم دیگری از سوی مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت؛ استاد نصرالله قادری، دکتر قادر آشنا، کورش زارعی، علیرضا عاقل‌زاده به همراه امیر نصیربیگی به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری انجمن تئاتر انقلاب و دفاع‌مقدس منصوب شدند.

حسین یاری به «از یادها رفته» پیوست
حسین یاری بتازگی به جمع بازیگران سریال «از یادها رفته» پیوست که تاکنون لیلا بلوکات، سیما تیرانداز، مهدی سلوکی و رضا یزدانی جلوی دوربین این سریال رفته‌اند. به گزارش صبا، تصویربرداری سریال «از یادها رفته» به کارگردانی بهرام بهرامیان و تهیه‌کنندگی اکبر تحویلیان که از ۱۷ تیرماه با حضور  مدیران سیما و اهالی رسانه آغاز شده بود همچنان ادامه دارد. لیلا بلوکات در این سریال نقش دختری به نام قمر را بازی می‌کند که فرزند یک ارباب‌زاده است. سیما تیرانداز نقش زنی خودساخته را ایفا می‌کند که از برادرش با بازی مهدی سلوکی نگهداری می‌کند. رضا یزدانی نیز در این سریال نقش یک جوان عاشق‌پیشه از طبقه ثروتمند را ایفا می‌کند که دلبسته دختری از طبقه ضعیف شده است. مجموعه تلویزیونی «از یادها رفته» یک ملودرام تاریخی است که در ۵۰ قسمت برای پخش از شبکه 5 سیما ساخته می‌شود و داستان آن به زندگی دختری جوان در سال ۱۳۱۹ می‌پردازد که به دلیل عدم شناخت از وضعیت کشور و آداب و رسوم دچار بحران شدیدی می‌شود اما با کشف حقیقت سنت‌ها و رفتارها به آرامش و زندگی مشترک می‌رسد.

«جای خالی ما» به صحنه می‌رود
نمایش «جای خالی ما» به نویسندگی نفیسه بیدی و راحله قبادی و کارگردانی رضا راد روی صحنه تالار محراب می‌رود. به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی- هنری راهین، رضا راد در رابطه با داستان این نمایش گفت: «جای خالی ما» حکایت آدم‌هایی ا‌ست که در زندگی روزمره خود دچار چالش‌هایی شده‌اند که نتیجه فراز و فرودهای فرهنگی و اقتصادی در چند دهه اخیر است؛ روزگار افرادی با موقعیت‌‌ها و سوابق اقتصادی و اجتماعی درخشان که به واسطه تصمیم‌های ما، از جایگاه خود تنزل کرده و آسیب‌های آن متوجه همه شده است و نمی‌توان بی‌تفاوت از کنار آن گذشت. حسین میرزاییان، مسعود بهارلو، فریبا رسولی و صدف میرمحمدی ایفاگر نقش‌های این نمایش هستند. محسن صادقی نیز دستیار کارگردان در این نمایش است. راد با اشاره به اینکه اکنون روزهای پایانی تمرین نمایش را سپری می‌کنند، اظهار داشت: از ابتدای مرداد ماه نمایش «جای خالی ما» در سالن اصلی مجموعه محراب روی صحنه می‌رود.


Page Generated in 0/0153 sec