printlogo


کد خبر: 178280تاریخ: 1396/4/25 00:00
چهارگوشه

حضور نظامی طولانی روسیه در سوریه
ولادیمیر شامانوف، رئیس کمیته دفاعی مجلس دومای روسیه از قصد کشورش برای حضور نظامی بلندمدت در سوریه برای تضمین ثبات در خاورمیانه سخن گفت. به نوشته روزنامه الحیاه، او از احداث زیرساخت‌های دریایی و هوایی لازم در پایگاه دریایی روسیه در بندر طرطوس سوریه خبر داد و گفت: «مجلس دوما بزودی طرح توسعه ظرفیت‌های فناورانه این پایگاه در ارائه خدمات و اجرای ماموریت‌های مورد نظر را به تصویب خواهد رساند». مسکو اوایل سال 2017 متن توافقنامه‌ای را که درباره ایجاد یک پایگاه نظامی دریایی در سوریه، توسعه پایگاه طرطوس و نیز ورود کشتی‌های جنگی روسیه به آب‌های منطقه‌ای و بنادر سوریه امضا شده بود، منتشر کرد. نیکولای بانکوف، معاون وزیر دفاع روسیه نیز در دوما درباره امکان اجرای کامل‌تر عملیات هوایی در سوریه صحبت کرده است.

ترکیه باز هم نمایندگان پارلمان آلمان را به پایگاه نظامی راه نداد
ترکیه از صدور مجوز برای نمایندگان پارلمان آلمان جهت بازدید از سربازان این کشور در یک پایگاه هوایی نزدیک شهر قونیه ممانعت کرد. به گزارش رویترز، این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که آنکارا 2 ماه پیش نیز به نمایندگان پارلمان آلمان اجازه بازدید از پایگاه هوایی ناتو در ترکیه موسوم به اینجرلیک را نداده بود. یک مقام وزارت خارجه آلمان با ابراز تاسف از ممانعت ترکیه از ورود هیات پارلمانی آلمان برای بازدید از نیروی هوایی این کشور که به ناتو در عملیات رهگیری در یک پایگاه هوایی در قونیه کمک می‌کند، از مذاکرات فشرده برلین با همه طرف‌ها از جمله ناتو جهت تعیین تاریخ جدیدی برای این سفر در سریع‌ترین زمان ممکن خبر داد. نیروهای مسلح آلمان تحت کنترل پارلمان این کشور هستند و برلین اعلام کرده نمایندگان پارلمان باید به سربازان این کشور دسترسی داشته باشند. پس از مخالفت ترکیه با صدور مجوز برای بازدید جمعی از نمایندگان پارلمان آلمان از پایگاه هوایی اینجرلیک، برلین به جابه‌جایی سربازان خود به یک پایگاه هوایی دیگر در اردن پرداخت.

هلاکت مغز متفکر انفجارهای رأس‌بعلبک
اطلاعات ارتش لبنان در عملیاتی منحصر به فرد در عرسال، یاسر الغاوی مغز متفکر انفجارهای رأس‌بعلبک لبنان را از پای درآورد. براساس گزارش المیادین، یک کمربند انتحاری و 7 بمب در آپارتمانی که الغاوی در آن مخفی شده بود، پیدا شده است. وزن بمب‌های کشف شده بین 10 تا 15 کیلو و آماده انفجار بوده است.

صدور حکم 2 سال حبس برای نبیل رجب
دادگاه بحرین، دوشنبه فعال حقوقی این کشور را به اتهام انتشار اخبار کذب درباره بحرین به 2 سال حبس محکوم کرد. مجمع حقوق و دموکراسی بحرین اعلام کرد نبیل رجب، فعال حقوقی بحرین به دلیل بازداشتش در بیمارستان وابسته به وزارت کشور بحرین از زمان وخامت اوضاع جسمانی‌اش در ماه آوریل نتوانست در دادگاه حضور داشته باشد. نبیل رجب یک شخصیت مهم و برجسته در انتفاضه بحرین برای دموکراسی در سال ۲۰۱۱ میلادی بود که مزدوران آل‌خلیفه آن را سرکوب می‌کنند.
 


Page Generated in 0/0049 sec