printlogo


کد خبر: 178381تاریخ: 1396/4/27 00:00
اخبار

بازگشت «عصر اندیشه» به کیوسک‌ها
چهاردهمین شماره مجله «عصراندیشه» با سردبیری جدید بزودی منتشر خواهد شد. به گزارش تسنیم، مجله عصر اندیشه از شهریور 93 در حوزه «فرهنگ و علوم انسانی» کار خود را آغاز کرد و در این راه توانست با انتشار 13 شماره حضور تاثیرگذاری در عرصه رسانه‌های اندیشه‌ای داشته باشد و تا حدی خلأ یک نشریه وفادار به گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه علوم انسانی را پر کند. اکنون پس از وقفه‌ای 6 ماهه شماره 14 عصر اندیشه با همان اهداف اما با رویکردی نو و با تیم رسانه‌ای جدید به جامعه مخاطبان فرهیخته و اندیشه‌ورز عرضه می‌شود. عصر اندیشه به عنوان یک نشریه فکری آزاد و مستقل و با هویت اسلامی- انقلابی، تفکرات و نظریات جریان اصلی در عرصه علوم انسانی و اجتماعی را توجیه‌گر نظام  غیرعادلانه حاکم بر جهان می‌پندارد.

سوره‌مهر شنیدنی‌تر می‌شود
کتاب گویای 3 عنوان پرمخاطب انتشارات سوره مهر از سوی واحد سوره‌مهر الکترونیک تولید و در بازار عرضه می‌شود. به گزارش تسنیم، سوره‌مهر الکترونیک در ادامه تولید کتاب‌های گویا اقدام به تولید 3 اثر دیگر از کتاب‌های پرمخاطب خود کرده است. کتاب «گلستان یازدهم» از جمله این آثار است که به قلم بهناز ضرابی‌زاده نوشته شده و قرار است با صدای سعیده فرضی تولید شود. «گلستان یازدهم» داستان زندگی شهید علی چیت‌سازیان به روایت زهرا پناهی‌روا است که سال گذشته انتشارات سوره‌مهر به همراه تقریظ مقام معظم رهبری در همدان رونمایی کرد. این اثر که با زبانی ساده و شیرین نوشته شده، داستان زندگی یکی از زنانی است که جنگ بر زندگی آنها آوار شده است. کتاب «همه سیزده سالگی‌ام» از دیگر آثاری است که قرار است کتاب گویای آن تولید و برای دوستداران به ادبیات دفاع‌مقدس عرضه شود. این اثر روایتگر خاطرات مهدی طحانیان، یکی از نوجوانان حاضر در جنگ تحمیلی است که به قلم گلستان جعفریان نوشته و از سوی سوره‌مهر منتشر شده است. «آبنبات هل‌دار» نیز سومین اثری است که قرار است کتاب گویای آن تولید و عرضه شود. این اثر به قلم مهرداد صدقی، یکی از کتاب‌های طنزی است که از زبان یک کودک بجنوردی به نام محسن که برادر بزرگ‌ترش قرار است به جبهه برود نوشته شده است.  

اجرای «رویای آمریکایی» به نفع کودک بیمار
نمایش «رویای آمریکایی» به کارگردانی شهرام آذرمهر که این روزها در حوزه هنری به صحنه می‌رود، به نفع «فرزاد» بیمار خاص پوستی 3 روز اجرای ویژه خواهد رفت. به گزارش فارس، عاطفه کاشانی درباره این فعالیت ویژه می‌گوید خنده‌های شجاعانه و معصومانه فرزاد، حامیان زندگی را صدا می‌زند و زیبا و دلنشین است امید رسیدن به سلامتی کامل و مبارزه با بیماری. برای فرزاد لمس این بالاترین لذت زندگی را متاسفانه داروهای گران می‌طلبد و خانواده دیگر توان ادامه این راه را به تنهایی ندارند. شهرام آذرمهر، کارگردان نمایش رویای آمریکایی عنوان کرد که قرار است اجرای 3 شب برنامه تئاتر تراژدی- ‌کمدی رویای آمریکایی در حوزه هنری از 29 تا 31 تیر به مدت 5 سانس و 2 هزار بلیت رزرو شود. سالن حوزه ظرفیت 400 نفر و بلیت 30 هزار تومانی را برای تهیه قسمتی از هزینه داروها گذاشته است. آذرمهر می‌گوید برای تهیه قسمتی از هزینه داروها قیمت از 40 هزار تا 60 هزار تومان گذاشته شده، بچه‌های گروه تئاتر نیز از سهم خود هر بلیت مبلغ
 500 تومان هدیه کرده‌اند.

بازگشت پرواز همای به کاخ نیاوران
پرواز همای، خواننده «یتیم‌خانه ایران» که با اجرایش در محوطه باز کاخ نیاوران در میان مردم شناخته شده بود، بار دیگر و پس از 12 سال در این مجموعه روی صحنه خواهد رفت تا خاطره آن اجرای معروف را در ذهن طرفدارانش زنده کند. رهبر ارکستر سمفونیک پرواز را «انریکو جرولا»ی ایتالیایی بر عهده خواهد داشت. این رهبر ارکستر جوان سابقه همکاری با هنرمندان مطرح کشور خود از جمله پاواروتی را در کارنامه دارد. پرواز همای و گروه مستان نیز پیش‌تر با اریکو جرولا در تورهای آمریکا، اروپا و ایران همکاری داشته‌اند. پرواز همای در این کنسرت ضمن رونمایی از قطعات و ساخته‌های جدیدش که مانند همیشه خود کار آهنگسازی، شعر و تنطیم آن را انجام داده، شماری از قطعات محبوب و خاطره‌انگیزش را طی 120 دقیقه برای مخاطبان اجرا می‌کند. کنسرت پرواز همای و گروه مستان به همراه ارکستر سمفونیک به رهبری انریکو جرولا در روزهای چهارم و پنجم مردادماه در محوطه باز کاخ نیاوران از ساعت 21 به تهیه‌کنندگی شرکت آوای هنر برگزار خواهد شد.


Page Generated in 0/0062 sec