printlogo


کد خبر: 178398تاریخ: 1396/4/27 00:00
اخبار

معاون دانشگاه خبر داد
راه‌اندازی دانشگاه علوم پزشکی آزاد
معاون پزشکی دانشگاه آزاد گفت: پیش بینی می‌شود تا مهرماه امسال و قبل از شروع سال تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد در تهران راه‌اندازی شود. علی ابطحی به مهر گفت: در حال تدوین چارت سازمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشگاه آزاد هستیم که این چارت باید در جلسه هیات‌رئیسه دانشگاه بررسی و تصویب شود. وی افزود: مصوبه نهایی برای چارت سازمانی و تشکیلات سازمانی این دانشگاه باید از سوی هیات‌رئیسه دانشگاه اخذ شود. معاون پزشکی دانشگاه آزاد اظهار داشت: تاسیس دانشگاه علوم پزشکی وابسته به دانشگاه آزاد در تهران از مصوبات هیات امنای این دانشگاه است و عملیاتی خواهد شد. ابطحی تاکید کرد: راه‌اندازی این دانشگاه موجب ارتقای آموزشی خواهد شد. وی عنوان کرد: همچنین با راه‌اندازی این دانشگاه تصمیم‌گیری‌ها و اجرای سیاست‌ها تسریع بیشتری خواهد داشت. دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد با ادغام 3 واحد پزشکی، دندانپزشکی و علوم دارویی این دانشگاه در تهران راه‌اندازی خواهد شد.

آخرین تصمیم وزارت علوم  درباره اساسنامه پیام‌نور
رئیس دانشگاه پیام‌نور از بررسی اساسنامه این دانشگاه در جلسه شورای گسترش آموزش عالی خبر داد و گفت: در این جلسه بر سیاست‌های کلی وزارت علوم کمافی‌السابق در دانشگاه پیام‌نور تاکید شد. به گزارش مهر، علی‌اصغر رستمی‌ابوسعیدی درباره بررسی  اساسنامه دانشگاه در  شورای گسترش آموزش عالی کشور گفت: جلسه شورای گسترش آموزش عالی تشکیل شد و در آن بررسی اساسنامه دانشگاه در دستور کار قرار گرفت و بر سیاست‌های کلی وزارت علوم کمافی‌السابق در دانشگاه پیام‌نور تاکید شد. وی افزود: در اساسنامه دانشگاه، بر آموزش‌های نیمه‌حضوری و ترکیبی تاکید شد و فعالیت دانشگاه در تمام مقاطع تحصیلی اعم از کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا نیز مورد تایید قرار گرفت. رئیس دانشگاه پیام‌نور افزود: دانشگاه پیام‌نور بر این اساس  می‌تواند در تمام رشته‌های تحصیلی مورد تایید وزارت علوم که قبلا دانشجو می‌پذیرفته، دانشجو بپذیرد و در این باره محدودیتی ندارد. در پایان، ریاست دانشگاه پیام‌نور از وزیر علوم و اعضای شورای گسترش آموزش عالی تقدیر و تشکر کرد.


تجهیز بزرگراه‌های تهران به سامانه ثبت تخلف جناغی‌ها
مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران گفت: به منظور افزایش ایمنی و نظم تردد، بزرگراه‌های شهر تهران به سامانه ثبت تخلف جناغی‌ها مجهز خواهد شد. به گزارش مهر، ایلوش وزیری افزود: جناغی‌های بزرگراهی به قسمت‌هایی از بزرگراه‌ها اطلاق می‌شود که رمپ‌های خروجی و ورودی بزرگراهی از مسیر اصلی جدا شده و رانندگان را به بزرگراه‌های متقاطع هدایت می‌کند. تعرض به این محدوده که معمولاً از هاشور قرمز و خطوط ممتد جهت نمایش آن استفاده می‌شود، ممنوع است. وی تصریح کرد: در ثبت تخلف ترددهای غیرمجاز، در محل جناغی‌های بزرگراه با قرار دادن دوربین‌های هوشمند ترافیکی و شناسایی خودروهایی که خارج از صف در محل جناغی بزرگراه، وارد مسیر می‌شوند، کاهش تراکم ترافیک در آن منطقه و در نتیجه در بزرگراه را خواهیم داشت. وزیری در ادامه با اشاره به اینکه در ساعات اوج ترافیک تردد غیرمجاز از روی این محدوده سبب پس‌زدگی ترافیک در بالادست مسیر اصلی می‌شود، افزود: شرکت کنترل ترافیک تهران درنظر دارد در راستای توسعه سامانه‌های هوشمند حمل و نقل، اقدام به استفاده از سامانه‌های پلاک‌خوان در این محدوده‌ها کند.


Page Generated in 0/0060 sec