printlogo


کد خبر: 178399تاریخ: 1396/4/27 00:00
کوتاه و گویا

علیرضا جعفری، معاون خدمات شهری و محیط‌زیست منطقه 2 گفت: در راستای زیباسازی خیابان‌ها و معابر منطقه 2 عملیات اجرایی پیرایش شهری در سطح محدوده منطقه 2 در دستور کار قرار دارد و در حال اجراست.
محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران در مراسم رونمایی از 3 کتاب در حوزه آینده‌پژوهی مسائل فرهنگی تهران با اشاره به کتاب‌های آینده‌پژوهی گردآوری‌شده، گفت: مطالعاتی که برای آینده‌پژوهی انجام شده، باید کاری مستمر و ادامه‌دار باشد.
با حضور خانواده معظم شهدا و جمعی از مدیران و شورایاران، 3 معبر در منطقه 16 به نام شهیدان محمدی، حسنی و محمودی نامگذاری شد.
وضعیت بافت‌های فرسوده و باغات محله کن واقع در منطقه 5 شهرداری تهران در جلسه‌ای با حضور نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری ایران و معاون شهرسازی و معماری وزیر راه‌وشهرسازی و مدیرعامل سازمان نوسازی مورد بررسی قرار گرفت.
به مناسبت هفته مقابله با کار کودک، در ایستگاه‌های تجریش، امام خمینی(ره)، پایانه جنوب، دروازه دولت، صادقیه، میدان حضرت ولی‌عصر عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف و عبدل‌آباد پایگاه مشاوره و اطلاع‌رسانی برگزار شده است.
روز بدون کیسه پلاستیکی امسال با پیام «کیسه پلاستیکی کمتر، زمین پاک‌تر، زندگی بهتر» برگزار می‌شود. هدف از برنامه امسال، اطلاع‌رسانی به شهروندان درباره مضرات استفاده از کیسه پلاستیکی است، زیرا مونومر و ترکیبات آزاد شده از پلاستیک با قرارگیری نان داغ در آن سلامت انسان را به خطر می‌اندازد. در راستای دستیابی به هدف روز بدون کیسه پلاستیکی، کانون‌های محیط‌زیست 354 سرای محله شهر تهران اقدام به آگاهی‌رسانی به شهروندان درباره مشکلات و معضلات بهداشتی و محیط‌زیستی استفاده از کیسه پلاستیکی کردند.
محمدحسن طالبیان، معاون میراث‌فرهنگی کشور تأکید کرد که تکمیل و راه‌اندازی موزه پاسارگاد در اولویت معاونت میراث ‌فرهنگی، پایگاه پارسه و پاسارگاد و استان فارس است.
بهترین‌های مسابقه «شعرسرایی رضوی» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان به عنوان کارگروه کودک و نوجوان پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام معرفی شدند. در این مسابقه، 4هزار و 203 نفر با ارائه 5هزار و 455 اثر از مراکز فرهنگی و هنری کانون سراسر کشور شرکت کردند که از این تعداد 411 اثر به دبیرخانه کشوری جشنواره رضوی ارسال شد.
جشنواره «علم برای همه» ویژه دانش‌آموزان و خانواده‌ها برگزار می‌شود. ارشاد استعدادی، مدیرعامل موسسه علمی آینده‌سازان گفت: در راستای ترویج امید علمی، تفکر خلاق و تقویت روحیه پژوهشی «جشنواره علم برای همه» در 2 بخش عمومی و ویژه، ویژه دانش‌آموزان و خانواده‌ها با اهدای جوایز نفیس برگزار می‌شود.
با هدف کاهش مصرف برق و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در برق‌رسانی، ساختمان شهرداری در ناحیه 2 و سرای محله نیروی هوایی مجهز به نیروگاه‌های خورشیدی کوچک شدند.
منصور باقرصاد، قائم‌مقام معاونت خدمات شهری و سرپرست سازمان مدیریت پسماند با اشاره به اهمیت برخورد صحیح شهروندان با پسماند و دفع صحیح آن گفت: به منظور تشویق شهروندان به تعامل با سازمان و انعکاس نقش ایشان در چرخه مدیریت پسماند، این سازمان با همکاری معاونت فرهنگی مترو ضمن برگزاری مسابقه طراحی پوستر با عنوان «کاغذ زباله نیست» 10 اثر برگزیده این مسابقه را در ایستگاه متروی عبدل‌آباد اکران کرد.
عمیق‌ترین ایستگاه متروی شهر تهران در محله بریانک منطقه 10 راه‌اندازی شد. عباس بابازاده، شهردار منطقه در حاشیه بازدید از ایستگاه متروی بریانک از راه‌اندازی و فعالیت این ایستگاه به عنوان بزرگ‌ترین و عمیق‌ترین ایستگاه متروی شهر تهران خبر داد.
سیداحمد صفوی، شهردار منطقه 20 و امام جمعه شهرری با حضور در بیمارستان هفتم تیر از روحانی مضروب حادثه ایستگاه متروی شهرری عیادت کردند.
سیدرامین حسینی‌نژاد، معاون فنی و عمران شهرداری منطقه 6 با اشاره به جمع‌آوری پل گیشا و ساخت زیرگذر گفت: در ادامه زیرگذرهای احداثی در سطح منطقه 6 و احداث زیرگذر در بزرگراه گمنام- کردستان و گمنام- کارگر شمالی، زیرگذر گیشا با هدف ساماندهی ترافیک محدوده گیشا و با توجه به فرسودگی پل گیشا در 6 لاین شرقی و غربی ساخته می‌شود.
 


Page Generated in 0/0064 sec