printlogo


کد خبر: 178424تاریخ: 1396/4/28 00:00
اخبار

«خداحافظ سالار» به چاپ سوم رسید
کتاب «خداحافظ سالار» شامل خاطرات همسر سردار شهید حسین همدانی توسط نشر ۲۷ بعثت به چاپ سوم رسید. به گزارش مهر، کتاب «خداحافظ سالار» شامل خاطرات پروانه چراغ‌نوروزی همسر سردار شهید حسین همدانی بتازگی توسط نشر ۲۷ بعثت وابسته به لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله(ص) به چاپ سوم رسیده است. این کتاب یکی دیگر از آثار حمید حسام، نویسنده و پژوهشگر حوزه دفاع‌مقدس است که برای تهیه مطالب این کتاب چند ماه زمان صرف کرده و خاطرات ۴۰ سال زندگی مشترک با این فرمانده دوران دفاع‌مقدس را شامل می‌شود. چاپ اول این کتاب طی روزهای میانی سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به بازار آمد و رونمایی شد و بتازگی نسخه‌های چاپ سوم آن منتشر و عرضه شده ‌است. «شاعر دشت هور» شامل زندگینامه شهید اصغر انصاری هم کتاب تازه منتشرشده‌ای است که این ناشر راهی بازار نشر کرده است. شهید انصاری از مسؤولان اطلاعات عملیات دوران دفاع‌مقدس بوده و کتاب زندگینامه‌اش به قلم افضل قائمی‌کاشانی نوشته شده است.

«سوهان روح» فراخوان داد
دبیر سومین جشنواره شعر طنز «سوهان روح» گفت: این جشنواره از لحاظ محتوایی شامل چند بخش می‌شود. بخش موضوع آزاد، بخش فرهنگ شهروندی و یک بخش ویژه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری به بحث شعر هجو خواهد پرداخت که موضوع اصلی این بخش، حامیان تروریسم و بالاخص رژیم آل‌سعود است. به گزارش حلقه وصل، دکتر عباس احمدی، دبیر این جشنواره گفت: این جشنواره در بخش‌های شعر منظوم، نثر (شامل انواع مختلف نثر مثل کوتاه نوشتار و داستان کوتاه) و یک بخش ویژه که مخصوص گویش قمی و با  هدف حمایت از گویش‌های محلی طرح‌ریزی شده، انجام می‌پذیرد. دبیر جشنواره «سوهان روح» با اشاره به اینکه دفتر طنز حوزه هنری نیز داوری این آثار را به عهده خواهد داشت، بیان کرد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره استانی تا 20 مردادماه است و آثار ارسالی نباید در دیگر جشنواره‌های طنز شرکت داده یا در محفل «قمپز» حائز رتبه شده باشند. همچنین هیچ محدودیتی در تعداد آثار و قالب‌های ادبی وجود ندارد و شرکت همزمان در بخش‌های مختلف بدون مانع است. گفتنی است، علاقه‌مندان می‌توانند برای ارائه آثار خود به نشانی قم، خیابان شهدا (صفاییه)، کوچه  23، پلاک 8، واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان قم یا به رایانامه sohan.roh@gmail.com مراجعه کنند.

کتاب جدید سعید ابوطالب منتشر شد
چاپ نخست کتاب « لبنان قبل و بعد از ۳۳ روز » تألیف سعید ابوطالب از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.  به گزارش تسنیم، مؤلف کتاب که از مستندسازان کشورمان است در پی معرفی لبنان، در بحبوحه جنگ معروف 33 روزه اسرائیل با لبنان و در ایامی پس از آن، با بیش از 40 تن از شخصیت‌های تأثیرگذار در جریانات سیاسی این کشور از نزدیک ملاقات و گفت‌وگو کرده و مجموعه اطلاعاتی مفیدی در قالب این کتاب فراهم آورده که ضمن اینکه برای خواننده عام جذاب و مفید است برای دانشجویان و محققان رشته‌های علوم سیاسی، مطالعات جهان، روابط بین‌الملل یا فعالان عرصه بیداری اسلامی به‌عنوان منبعی پژوهشی استنادپذیر است. کتاب حاضر دو ویژگی قابل توجه دارد: اولا، اطلاعات گسترده و ارزشمندی از تاریخ لبنان و پیشینه سیاسی این کشور تا تحولات دهه‌های اخیر را به شکل جامع و خلاصه در متن کتاب گردآورده است و ثانیا حقایقی انحصاری و دست اول را در خلال گفت‌وگوهای اختصاصی خود با مهم‌ترین چهره‌های سیاسی لبنان به خواننده ارائه می‌کند و این همه را با نثری روان و خواندنی به مخاطب عرضه می‌دارد. این اثر در 6 فصل با عناوین ساختار قدرت سیاسی لبنان، لبنان بعد از پیمان طائف، دگرگونی‌های لبنان در آغاز قرن 21، جنگ 33 روزه، لبنان پس از 33 روز و لبنان آینده به نگارش درآمده است.
 


Page Generated in 0/0049 sec