printlogo


کد خبر: 178425تاریخ: 1396/4/28 00:00
رویدادها

کتاب صوتی«یه الف بچه»  منتشر شد
در پی استقبال جوانان از مجموعه داستان «یه الف بچه»، مرکز تخصصی نماز اقدام به تولید فایل صوتی این اثر کرد. به گزارش فارس، مجموعه داستان‌های کوتاه با عنوان «یه الف بچه» در سال 1392 از سوی مرکز تخصصی نماز به چاپ رسید. این اثر شامل 11 داستان کوتاه است و به دلیل اینکه مفاهیم نماز را در قالب داستان بیان کرده، مورد استقبال نوجوانان و جوانان بسیاری قرار گرفته است. از این رو مرکز تخصصی نماز در پی استقبال جوانان به خواندن مجموعه داستان «یه الف بچه» اقدام به تولید فایل صوتی این اثر کرده‌ است. نویسنده این 11 داستان، معصومه انواری‌اصل است. علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت کتاب صوتی مجموعه داستان «یه الف بچه» به پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز تخصصی نماز به نشانی  www.qunoot.net مراجعه کنند.

تصویربرداری «برنا» ادامه دارد
تولید سریال اجتماعی «برنا» به کارگردانی عباس رنجبر که در ۳۰ قسمت از شبکه 3 پخش خواهد شد، ادامه دارد. به گزارش روابط عمومی سیما، سریال «برنا» طی چند روز آینده به لوکیشنی واقع در خیابان ایرانشهر، اطراف خانه هنرمندان خواهد رفت. گفتنی است بتازگی آشا محرابی به این پروژه اضافه شده و محمودرضا قدیریان در این مجموعه تلویزیونی ایفای نقش «برنا» را بر عهده دارد. تاکنون فریده سپاه‌منصور، جمشید جهانزاده، آشا محرابی، مرضیه صدرایی، آیلین دائمی، نیلوفر پارسا، ایمان صفا، سمانه حبیب‌پور و حمید غلامی مقابل دوربین سریال «برنا» حاضر شده‌اند. در خلاصه داستان «برنا» آمده است: «برنا» جوانی ماجراجو و خیالباف است که از خصایصی ناهنجار نیز بی‌بهره نیست. تازه از خدمت سربازی بازگشته و دل در گرو دختری به نام نگار دارد و برای رسیدن به معشوق، پای در وادی ‏خودسازی می‌نهد و... . این مجموعه تلویزیونی محصول گروه اجتماعی شبکه 3 سیماست که مجری طرح آن موسسه
فرهنگی - هنری صدف فیلم است.

اشعار شکارسری در  قلب استانبول
مجموعه‌ای از اشعار حمیدرضا شکارسری با ترجمه شیرین راد به زبان ترکی استانبولی برگردانده شد. به گزارش فارس، شیرین راد، مترجم زبان ترکی استانبولی  از ترجمه گزیده‌ای از اشعار حمیدرضا شکارسری به زبان ترکی استانبولی خبر داد و گفت: «از قلب تهران به قلب استانبول» عنوان کتابی است که گزیده‌ای از اشعار سپید و آزاد آقای شکارسری است که به زبان ترکی استانبولی برگردانده‌ام. وی افزود: در کلاس‌های آقای شکارسری شرکت می‌کردم و با اشعارشان مانوس بودم و روزی یکی از اشعارشان را می‌خواندم که دیدم ناخودآگاه ترجمه شد و این مساله را با ایشان در میان گذاشتم و بنده را تشویق کردند.

گلستان جعفریان خاطرات نخستین زن اسیر ایرانی را نوشت
گلستان جعفریان از اتمام نگارش خاطرات نخستین زن اسیر ایرانی خبر داد. به گزارش تسنیم، گلستان جعفریان، نویسنده، ‌ از اتمام نگارش خاطرات نخستین زن اسیر ایرانی خبر داد و گفت: فاطمه ناهیدی یکی از 4 زن اسیر ایرانی در جنگ تحمیلی است که پیاده‌سازی خاطرات او به اتمام رسیده و قرار است بعد از تدوین و تنظیم منتشر شود. وی ادامه داد: سعی دارم در این کتاب به‌ گونه‌ای شخصیت راوی را نشان دهم که مخاطب با آن احساس همزاد‌پنداری کند و خودش را جای راوی بگذارد. جعفریان به مقایسه کار خود با خاطراتی که قبلاً از ناهیدی منتشر شده است، پرداخت و اضافه کرد: پیش از این نیز بخشی از خاطرات ناهیدی از سوی انتشارات روایت فتح در قالب مجموعه «دوره درهای بسته» منتشر شد که همه خاطرات راوی نبود. این اثر در واقع متن پیاده شده راش فیلم‌های مصاحبه با ناهیدی بوده است که پیش‌تر مؤسسه روایت فتح آن را تولید کرده بود. کتاب جدید، همه خاطرات ناهیدی را دربرمی‌گیرد. به گفته این نویسنده، خاطرات ناهیدی که هنوز برای آن عنوان خاصی انتخاب نشده حاصل 80 ساعت مصاحبه با راوی است و پس از اتمام منتشر خواهد شد. جعفریان اخیراً کتاب دیگری با عنوان «روزهای بی‌آینه» شامل خاطرات همسر شهید لشکری منتشر کرده که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان همراه شده است.
 


Page Generated in 0/0061 sec