printlogo


کد خبر: 178429تاریخ: 1396/4/28 00:00
اخبار

مدیر باشگاه نیروی هوایی عراق ترور شد
مدیر باشگاه نیروی هوای عراق به همراه زن و 3 فرزندش ترور شدند. به گزارش شفقناورزشی، افراد مسلح بشیر فاضل الحمدانی، مدیر تیم نیروی هوایی عراق را که بشار رسن بازیکن مورد علاقه برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس در آن عضویت دارد، همراه زن و 3 فرزندش در خانه مسکونی‌اش در عراق ترور کردند.

مجید فرزین رکورد جهان را شکست و طلایی شد
در جریان رقابت‌های دومین روز مسابقات وزنه‌برداری جانبازان قهرمانی کشور مجید فرزین ضمن دستیابی به نشان طلای دسته 88 کیلوگرم، رکورد جهان را نیز شکست. به نقل از فدراسیون جانبازان و معلولان، در رقابت‌های این ماده ۱۰ وزنه‌بردار روی تخته رفتند و در پایان مجید فرزین با ثبت رکورد ۲۳۸ کیلوگرم به عنوان قهرمانی دست یافت و رکورد جهان را نیز جابه‌جا کرد. فرزین که در مسابقات قهرمانی کشور با صلاحدید کادر فنی در دسته‌ای بالاتر شرکت کرده، همزمان رکورددار دسته ۸۰ کیلوگرم نیز هست. عنوان نایب‌قهرمانی این دسته به سیدحامد صلحی‌پور، دیگر ملی‌پوش کشورمان با رکورد ۲۳۰ کیلوگرم رسید و امید حباب نیز با ثبت رکورد ۱۸۵ کیلوگرم سوم شد. محمدامین ساکت نیز با رکورد ۱۴۰ کیلوگرم عنوان نخست بخش جوانان در این دسته را به نام خود ثبت کرد. رقابت‌های وزنه‌برداری جانبازان و معلولان قهرمانی کشور از ۲۵ تا ۲۷ تیر با حضور بیش از ۱۰۰ وزنه‌بردار از ۱۹ استان کشور در محل فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان برگزار شد.

پیروزی تیم «ب» بسکتبال مقابل هند
چهارمین دیدار تیم «ب» بسکتبال ایران در تورنمنت بین‌المللی جام ویلیام جونز با برتری برابر هند همراه بود. سی‌ونهمین دوره تورنمنت بین‌المللی بسکتبال جام ویلیام جونز دیروز با برگزاری رقابت‌های روز چهارم در چین تایپه پیگیری شد. در این روز از مسابقات تیم «ب» ایران به مصاف هند رفت و موفق شد این تیم را با نتیجه ۸۸ بر ۴۴ شکست دهد. این دومین برد تیم «ب» بسکتبال ایران در جام ویلیام جونز بود. شاگردان عباس آقاکوچکی پیش از این برابر تیم‌های لیتوانی و کره جنوبی شکست خورده و تیم سفید چین تایپه را نیز از پیش‌رو برداشته بودند. تیم «ب» بسکتبال ایران پنجمین دیدار خود در تورنمنت بین‌المللی ویلیام جونز را برابر تیم کانادا برگزار می‌کند.

2 انتصاب جدید در فدراسیون کشتی
رئیس فدراسیون کشتی با صدور احکامی جداگانه، فرهاد اسماعیل‌نژاد و مجید خدایی را به عنوان مسؤول دانش‌افزایی مربیان ملی کشتی فرنگی و آزاد منصوب کرد. در بخشی از احکام صادره از سوی رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی مبنی بر انتصاب اسماعیل‌نژاد و خدایی آمده است: «نظر به سوابق ارزنده جنابعالی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی، به‌عنوان مسؤول کارگاه‌های استانی دانش‌افزایی مربیان ملی کشتی منصوب می‌شوید. انتظار دارم با جدیت نسبت به پیگیری مسؤولیت‌های مدیریتی خود در این سمت مطابق ضوابط و مقررات کوشا بوده و در خدمتگزاری به ورزش ملی کشور، موفق باشید». فرهاد اسماعیل‌نژاد سابقه مربیگری تیم‌ملی کشتی فرنگی بزرگسالان و سرمربیگری تیم جوانان را در کارنامه دارد. مجید خدایی، دارنده مدال برنز جهان هم‌اکنون به عنوان عضو شورای فنی کشتی آزاد فعالیت دارد که پیش از این نیز سابقه سرمربیگری تیم جوانان را نیز بر عهده داشت.

شکست تیم تنیس بانوان در گام نخست
تیم‌ملی تنیس بانوان کشورمان در نخستین دیدار خود در رقابت‌های فدکاپ مقابل هنگ‌کنگ شکست خورد. تیم‌ملی تنیس بانوان کشورمان در نخستین دیدار خود در رقابت‌های گروه دو آسیا و اقیانوسیه دیروز به مصاف تیم هنگ‌کنگ رفت که این دیدار با نتیجه 3 بر صفر به سود حریف کشورمان به اتمام رسید. در نخستین دیدار بخش انفرادی صدف صادق‌وزیری با نتیجه 1-6 و 1-6 مقابل ایدیک چونگ شکست خورد و در دومین دیدار بخش انفرادی غزل پاک‌باطن با نتیجه 2-6 و 0-6 مغلوب لینگ ژانگ دیگر تنیسور هنگ‌کنگی شد. همچنین نمایندگان کشورمان در سومین دیدار خود و در بخش 2 نفره با ترکیب سارا امیری و یاسمین منصوری با کاتری ن‌ای‌پی و کوانگ یو مسابقه دادند که این بازی با نتیجه 2 بر صفر به سود زوج هنگ‌کنگی به پایان رسید. به این ترتیب نمایندگان کشورمان با شکست 3 بر صفر نخستین دیدار خود را به پایان رساندند. تیم‌ملی تنیس کشورمان در دومین مسابقه خود امروز (28 تیرماه) به مصاف جزایر پاسفیک می‌رود.


Page Generated in 0/0151 sec