printlogo


کد خبر: 178448تاریخ: 1396/4/28 00:00
اخبار

بدهی 30 هزار میلیاردی به وزارت نیرو
با توجه به اختلاف ٤٤ تومانی قیمت تمام شده هر کیلووات ساعت برق و نرخ فروش همین میزان به مشترکان، دولت ١٤هزار میلیارد تومان در حال حاضر به بخش خصوصی بدهکار است. به گزارش مهر، هوشنگ فلاحتیان، معاون وزیر نیرو در امور برق درباره میزان بدهی وزارت نیرو به نیروگاه‌های بخش خصوصی، گفت: قیمت تمام شده هر کیلووات ساعت برق١١٠ تومان بوده که نرخ فروشش به مشترکین ٦٦ تومان است. وی ادامه داد: با توجه به رشد مصرف، دولت نمی‌تواند فاصله بین قیمت تمام شده و قیمت تکلیفی را بپردازد. البته راهکارهایی از طریق اسناد خزانه اسلامی مدنظر قرار گرفته است. وی تصریح کرد: میزان این بدهی دولت- تفاوت قیمت تمام شده و قیمت تکلیفی- بر اساس گزارش سازمان حسابرسی کشور بدون در نظر گرفتن 2 سال ٨٨ و ٩٥، رقمی معادل ٢٣ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که به انضمام حسابرسی 2 سال یاد شده، این رقم به بیش از ٣٠ هزار میلیارد تومان می‌رسد.


استخراج از بزرگ‌ترین معدن ایران
عملیات استخراج بزرگ‌ترین معدن سرب و روی کشور و دومین ذخیره معدنی سرب و روی جهان دیروز در مراسمی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز شد. به گزارش مهر، مدیر مجتمع معدنی سرب و روی مهدی‌آباد مهریز اظهار داشت: این معدن در ۱۱۶ کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد و ذخیره سرب و روی آن بالغ بر ۱۶۰ میلیون تن با عیار 3/2 درصد سرب و 3/7 درصد روی سولفوره است. امین صفری عنوان کرد: ذخیره باریت این معدن نیز بالغ بر ۱۰ میلیون تن با وزن مخصوص 6/3 است و سالانه ۴۰۰ هزار تن باریت و یکهزار و ۲۰۰ تن سرب و روی از آن استخراج می‌شود. وی یادآور شد: برای باطله‌برداری و آماده‌سازی این معدن با شرکت کنسرسیوم مبین قرارداد امضا شده و قرار است برداشت ۱۸۵ میلیون تن مواد معدنی در مدت 5 سال و احداث یک واحد کنسانتره ۸۰۰ هزار تنی روی با عیار ۳۵ درصد محقق شود.


موافقت اولیه با تفکیک وزارت راه‌وشهرسازی
رئیس کمیسیون عمران مجلس از موافقت کارگروه تخصصی این کمیسیون با کلیات تفکیک وزارت راه‌وشهرسازی خبر داد. به گزارش تسنیم، محمدرضا رضایی با اشاره به نشست کارگروه تخصصی کمیسیون عمران مجلس با موضوع بررسی لایحه اصلاح ساختار دولت (تفکیک وزارتخانه‌ها) اظهار داشت: با تفکیک وزارت راه‌وشهرسازی موافق هستیم اما نه به شکل و سیاقی که در گذشته تحت عنوان وزارت راه و ترابری و مسکن‌وشهرسازی فعالیت داشته است. باید بحث‌های اساسی درباره تفکیک وزارتخانه‌ها صورت بگیرد و انتزاع با عجله این وزارتخانه‌ها دردی را درمان نمی‌کند. وی با تاکید بر اینکه با تفکیک وزارتخانه‌ها باید بسیاری از حوزه‌ها به این دو وزارتخانه اضافه و الحاق شوند، تصریح کرد: باید تعریف جدیدی از وظایف و مسؤولیت‌های این وزارتخانه‌ها صورت بگیرد تا چابک‌سازی ساختار دولت رخ دهد. ورود به جزئیات لایحه اصلاح ساختار دولت با توجه به اصلاحات بسیاری که نیاز دارد زمانبر بوده و در بازه زمانی کوتاه رسیدگی به آن ممکن نیست.


ضمانت سپرده‎های بانکی  تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان
ماموریت صندوق ضمانت سپرده‌های بانکی تضمین بازپرداخت وجوه متعلق به سپرده‌گذاران بانک‌ها و موسسات اعتباری مجاز درصورت ورشکستگی است و به ازای هر شخص در هر بانکی تا ۱۰۰میلیون تومان مورد تضمین است. به گزارش تسنیم، محمدرضا جمشیدی، دبیر کانون بانک‌های خصوصی کشور در پاسخ به اینکه چرا بانک‌ها خواهان کاهش جریمه 34 درصدی اضافه برداشت از بانک مرکزی هستند، افزود: دلیل اصلی این بحث تعیین نرخ فعلی سود سپرده‌ها و تسهیلات بانکی بوده چون مابه‌التفاوت این دو نرخ برای بانک‌ها زیان‌آور است. وی اظهار داشت: بدون شک این زیان موجب خواهد شد منابعی که بانک‌ها در مواقع مختلف باید در اختیار داشته تا نسبت به ایفای تعهدات خود جامه عمل بپوشانند، محدود شود. وی ادامه داد: بانک‌ها از یک طرف ملزم به ایفای تعهدات خود بوده بنابراین از منابع بانک مرکزی برداشت و استفاده می‌کنند و از طرف دیگر ملزم به دریافت نرخ 18 درصد از تسهیلات‌گیرندگان هستند در نتیجه این رویه به اخذ جریمه از اضافه‌برداشت‌ها منجر خواهد شد. وی افزود: اگر بانک مرکزی از طریق بازار بین‌بانکی نیازهای کوتاه مدت بانک‌ها را برطرف کند نیازی به تخلف و پرداخت این جریمه نخواهد بود.


Page Generated in 0/0055 sec