printlogo


کد خبر: 178463تاریخ: 1396/4/28 00:00
اخبار

نیروی زمینی سپاه در اوج قله ایثار و گذشت می‌درخشد
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به نقش ممتاز نیروی زمینی سپاه در ارتقای امنیت کشور گفت: نیروی زمینی سپاه در اوج قله ایثار و گذشت می‌درخشد. به گزارش مهر، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در همایش فرماندهان نیروی زمینی سپاه که در مشهد مقدس برگزار شد، با بیان اینکه توانمندی نیروهای مسلح موجب بهت و حیرت دنیا شده است، افزود: آمادگی برای خطر کردن یکی از مولفه‌های قدرت است و امروز نیروهای مسلح مومن و انقلابی  ما آمادگی دفاع از کشور و نظام اسلامی را دارند. تولیت آستان قدس رضوی در  بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت موضوع «استقلال» نزد ملت‌ها، اظهار کرد: فلسطین کنونی با حضور مجاهدان و مردم تعیین‌کننده است، همچنین امروز لبنان آسیب‌ناپذیر است چرا که با وجود تقسیم‌بندی‌های مختلف مولفه‌های قدرت را یافته است. حجت‌الاسلام رئیسی با بیان ابعاد مختلف نفوذ سیاسی، فرهنگی  و اقتصادی گفت: باید مراقب باشیم دشمنی را که از در بیرون کردیم از پنجره وارد نشود.

صدور کیفرخواست برای 2 استاندار و یک فرماندار
دادستان تهران از احضار 7 استاندار و 6 فرماندار در جریان رسیدگی به تخلفات انتخاباتی خبر داد و گفت برای 2 استاندار و یک فرماندار کیفرخواست صادر شده است. به گزارش تسنیم، عباس جعفری‌دولت‌آبادی در دومین نشست شورای معاونان دادستانی تهران تعداد پرونده‌های مفتوح در این باره را 180 فقره پرونده اعلام کرد که از سوی هیات نظارت بر انتخابات یا شکایات واصله از سوی ستادهای انتخاباتی مفتوح شده. وی افزود: نیمی از شکایات واصله از دستگاه‌های دولتی و نیمی از سوی ستادهاست و در این راستا 7 استاندار احضار و پس از اخذ آخرین دفاع، نسبت به 2 نفر از آنها قرار جلب به دادرسی صادر شده است. 5 استاندار دیگر هم احضار شده‌اند. همچنین 6 فرماندار احضار شده‌اند‌ که درباره یکی از آنها کیفرخواست صادر شده است. دادستان تهران افزود: تعداد پرونده‌های انتخاباتی تهران موجب طولانی شدن رسیدگی‌ها شده و سعی بر آن است هر چه زودتر، تمام پرونده‌های انتخاباتی دادسرای تهران منتهی به تصمیم نهایی شود.

فعالیت‌های موشکی وزارت دفاع توسط برادران سپاه صورت می‌گیرد
نماینده مجلس با انتقاد از اظهارات روحانی علیه سپاه پاسداران پس از حمله موشکی به داعش گفت پروژه‌های موشکی در وزارت دفاع نیز با محوریت نیروهای سپاه انجام می‌شود. محمدعلی پورمختار، نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توقع داریم از آقای روحانی و سایر مسؤولان که واقعیت‎ها گفته شود به خبرگزاری بسیج گفت: مردم باید بدانند پدر صنایع موشکی ما سردار شهید طهرانی‎مقدم در سپاه بود. در وزارت دفاع هم که در این زمینه فعالیت می‌کند، توسط برادران عزیز سپاه است که تحقیق روی آن صورت می‎گیرد و توسعه داده می‎شود و برای تقویت این صنعت نیز در معرض بسیاری از خطرات قرار می‎گیرند. پورمختار در خاتمه با تاکید بر اینکه مردم آگاه هستند که عمده اقدامات موشکی بر اثر زحمات بی‎وقفه سپاه است، خاطرنشان کرد: امیدواریم از این به بعد شاهد حمایت همه‎جانبه آقای روحانی از نیروهای مسلح بویژه سپاه باشیم و رفتارهای گذشته وی در تضعیف سپاه دیگر اتفاق نیفتد چراکه سپاه و بسیج پشتوانه اصلی این نظام و کشور هستند و اقتدار کشور وابسته به سپاه و بسیج است.

مسؤولان به تهدیدات گوشی‌های هوشمند توجه نمی‌کنند
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: گوشی‌های هوشمند دارای تهدیدات فردی و اجتماعی هستند که مسؤولان به این تهدیدات توجه نمی‌کنند. سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در نخستین همایش ملی پدافند بیوسایبری در نظام سلامت درباره امنیت گوشی‌های همراه، اظهار داشت: گوشی‌های هوشمند همراه کاربردهای زیادی دارند اما در کنار آن 2 دسته تهدید فردی و اجتماعی را نیز شامل می‌شوند، بنابراین هم می‌توانند فرصت باشند و هم تهدید، بویژه تهدیدشان برای مسؤولان بیشتر است. البته عمده مسؤولان این مسائل را رعایت می‌کنند اما از طریق این گوشی‌ها امکان شنود، مکان‌یابی، دسترسی به اطلاعات و... وجود دارد.
 


Page Generated in 0/0058 sec