printlogo


کد خبر: 178491تاریخ: 1396/4/31 00:00
سرلشکر جعفری: آمریکا در صورت تحریم سپاه باید پایگاه‌های خود را تا عمق هزار کیلومتری در اطراف ایران جمع کند
خط‌ونشان سپاه برای آمریکا

راهبرد نظامی ایران در مقابل تحریم‌های جدید آمریکا مشخص شده است. ایران معتقد است در صورت تصویب تحریم‌های جدید آمریکا علیه برنامه موشکی و سپاه در کنگره، پایگاه‌های نظامی و نیروهای نظامی آمریکایی تا شعاع 1000 کیلومتری اطراف ایران امنیت نخواهند داشت. این را سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه اعلام کرد.
به گزارش «وطن‌امروز»، این موضع رسمی و نظامی ایران در واکنش به تصویب احتمالی تحریم‌های جدید ضدایرانی در کنگره آمریکاست. به نظر می‌رسد در ایران مسؤولان اعم از سیاسیون و نظامیون به یک تصمیم منسجم در قبال تحریم‌های جدید آمریکایی‌ها رسیده‌اند. اعلام ماهیت واکنش نظامی ایران به تحریم نظامی آمریکا درست در همان زمانی مطرح شده است که حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور حق «واکنش مناسب» ایران در قبال این تحریم‌ها را برای جمهوری اسلامی ایران محفوظ دانسته است. البته واکنش نظامی ایران در صورت اعمال تحریم‌های احتمالی آمریکا را هفته گذشته سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز مطرح کرد.
سرلشکر باقری طرح در دست اقدام مجامع قانونی آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران و بویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در زمره محاسبات غلط آمریکایی‌ها نسبت به جمهوری اسلامی محسوب کرد و یادآور شد: ملت ایران همواره در برابر نظام سلطه و استکبار بویژه آمریکا ایستادگی کرده و روز به روز مقاوم‌تر شده است؛ لذا تحریم‌های بعدی نیز به فرصتی برای رشد و بالندگی و خوداتکایی و توجه به ظرفیت‌های بومی و درونی کشور بدل خواهد شد. وی تصریح کرد: همردیف شمردن سپاه با گروه‌های تروریستی و جاری کردن تحریم‌های مشابه آنان برای سپاه ریسک بزرگی برای آمریکا و پایگاه‌ها و نیروهای مستقر آنها در منطقه است. چند روز پس از اظهارات سرلشکر باقری، سرلشکر جعفری نیز مشابه اظهارات رئیس ستاد کل را البته با اشاره به برخی جزئیات مطرح کرد.  سرلشکر محمدعلی جعفری در همایش فرماندهان نیروی زمینی سپاه با تاکید بر اینکه توانمندی موشکی به هیچ عنوان قابل معامله و حتی مذاکره نیست، اظهار داشت: ما از توان موشکی همانگونه دفاع می‌کنیم که مردان غیرتمند از ناموس خود دفاع می‌کنند. وی افزود: توان موشکی ایران در هوا، دریا و زمین به سرعت در حال رشد است و این برای ما یک اصل مسلم است. سرلشکر جعفری جایگاه و اهمیت توانمندی موشکی در ایجاد قدرت بازدارندگی را مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: موشک‌های نقطه‌زنی که در عملیات اخیر موشکی علیه  تروریست‌های تکفیری کیلومتر‌ها دورتر از مرزهای کشور با دقت و موفقیت به اهداف اصابت کرد، در حال توسعه کمی است. وی در ادامه تصریح کرد: اگر آمریکا بخواهد موضوع تحریم دفاعی و تحریم سپاه را دنبال کند قبل از آن باید پایگاه‌های منطقه‌ای خود را تا عمق هزار کیلومتر از اطراف ایران جمع‌آوری کرده و بداند اشتباه محاسباتی خود را با هزینه بالایی باید تصحیح کند. سرلشکر جعفری هدف دشمن از اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه سپاه و توان دفاعی ایران را  قرار دادن مردم مقابل هم و در برابر منافع ملی عنوان و تاکید کرد: ایستادگی در مسیر توان دفاعی نقطه‌ای  است که حتی بقیه شکاف‌های موجود در جامعه را هم پوشش می‌دهد. فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امروز دشمن وقوع جنگ را برای خود مضر می‌داند، یادآور شد: همه اقدامات نظامی و جنگ‌افروزانه دشمنان در منطقه تاکنون برای آنها نتیجه عکس داده و به همین جهت شروع جنگ دیگر را به ضرر خود می‌دانند. فرمانده کل سپاه همچنین با بیان اینکه ملت ایران بدانند با ایستادگی خود در برابر تهدید‌های همه‌جانبه دشمنان، گزینه نظامی را از دستور کار آمریکا خارج کرده‌اند، گفت: اکنون مردم ما خود را برای تداوم ایستادگی در برابر فشارهای اقتصادی که آمریکا چند سالی است  علیه ما آغاز کرده، آماده کرده و به فریبکاری‌های دشمن در قالب توافق برجام بخوبی پی برده‌اند و نقض آشکار آن را در قالب تحریم‌های جدید S722 علیه توان دفاعی و موشکی سپاه  به وضوح مشاهده می‌کنند و بی‌صبرانه در انتظار موضع‌گیری مقتدرانه مسؤولان سیاست خارجی کشور هستند.
نیوزویک: فرمانده سپاه به تحریم‌ها ضربه زد
هشدار صریح فرمانده سپاه پاسداران به آمریکایی‌ها بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های معتبر دنیا داشت. نشریه نیوزویک آمریکا در همین راستا در گزارشی به اظهارات اخیر فرماندهان ارشد سپاه درباره لزوم رفتن نیروهای نظامی آمریکا از اطراف ایران پرداخت. به گزارش تسنیم، نیوزویک نوشت: «فرمانده سپاه پاسداران انقلاب ایران با گفتن این موضوع که واشنگتن باید حضور نظامی خود در منطقه را پایان بخشد به تصمیم اخیر واشنگتن در اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران ضربه زد. ژنرال محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه ایران روز چهارشنبه خواستار آن شد آمریکا تمام نیروهای نظامی خود در شعاع 1000 کیلومتری مرزهای ایران را جمع کند، فاصله‌ای که شامل تمام عملیات نظامی آمریکا در خاورمیانه و افغانستان می‌شود».


Page Generated in 0/0053 sec