printlogo


کد خبر: 178493تاریخ: 1396/4/31 00:00
اخبار

بعضی نمی‌فهمند اگر شهدا سینه سپر نمی‌کردند، امروز تهران و خوزستان دست چه کسی بود
رهبر حکیم انقلاب تاکید کردند: بعضی نمی‌فهمند اگر شهدا سینه سپر نمی‌کردند، امروز تهران و خوزستان دست چه کسی بود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور در منزل یکی از شهدا فرمودند: بعضی نمی‌فهمند اگر شهدا سینه سپر نمی‌کردند، امروز تهران و خوزستان دست چه کسی بود؟! در این دیدار همچنین برادران شهید با رهبر معظم انقلاب گفت‌وگو کردند.


مردم دیگر از شعار خسته شده‌اند
امام جمعه موقت تهران گفت مردم دیگر از شعار خسته شده‌اند و دولت و مجلس به فکر حل مشکلات مردم باشند. آیت‌الله سیداحمد خاتمی دیروز در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: همه در انتظارند ببینند کابینه دوازدهم چه شکلی پیدا خواهد کرد، البته در این زمینه قانون همه چیز را روشن کرده است. رئیس‌جمهور وزرا را به مجلس معرفی می‌کند و مجلس هم انتخاب می‌کند، این مسیر قانونی کار است. وی خطاب به رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: ما کابینه‌ای می‌خواهیم که برای مردم کار کند، با حاشیه‌سازی مخالفیم. مردم دیگر از شعار خسته شده‌اند. مردم مشکل دارند، پس مشکلات مردم را حل کنیم. قرآن و روایات به شما می‌گویند 2 معیار را در نظر بگیرید که اولین معیار تعهد است، نمی‌شود کسی که در آن جایگاه قرار گرفته تعهدش به دین ضعیف باشد. آیت الله خاتمی لیاقت و توانمندی را از دیگر معیارها برای اعضای دولت خواند و یادآور شد: مردم یک کابینه متعهد، متخصص و کارآمد می‌خواهند.


سرلشکر سلیمانی در مراسم یادواره شهدای کن:
فضا را برای همه نوع آدم‌ها باز کنید
فرمانده نیروی قدس سپاه می‌گوید باید با وسعت نظر بیشتری نسبت به محیط پیرامونی نگریسته شود تا فضا برای حضور و فعالیت سایر گرایشات و سلایق هم فراهم شود.  سردار سرلشکر قاسم سلیمانی این اظهارات را عصر روز پنجشنبه در مراسم یادواره شهدای کن مطرح کرد. سرلشکر سلیمانی در این مراسم اظهار داشت: ما تمامیت ارضی و استقلال و عزت خودمان را مدیون شهدا هستیم و اگر شهدا نبودند و از خانواده خود نمی‌گذشتند امروز عزت کشور ما پایدار نبود. سرلشکر سلیمانی تصریح کرد: دوران دفاع‌مقدس یک الگویی است برای همه دوره‌های انقلاب و این دوران تجربه موفقی برای همه دوران‌هاست.  به گزارش تسنیم، وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم جامعه خودمان را که مهم‌ترین نگرانی در آن تربیت جامعه است، راهنمایی کنیم باید به ویژگی‌های دفاع‌مقدس بازگردیم. یکی از ویژگی‌های جنگ حاکمیت دین بر آن بود. فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه یکی دیگر از ویژگی‌ها، فضای مدیریتی حاکم بر آن بود، گفت: اگر جامعه‌ای می‌خواهد منزه شود اولین چیزی که در آن تاثیر دارد مدیران جامعه هستند. اگر رفتار مدیران بر اصول اعتقادات به صورت عملی استوار باشد آنها موفق می‌شوند. اگر در رفتار مسؤول اعتقادات محوریت داشت این اثر تربیتی بزرگی دارد. وی ادامه داد: در جنگ عارف‌ترین عرفا تربیت شدند، این امر به دلیل حجم بالای دینداری بود که حضرت امام تاثیر زیادی در آن داشتند. فرمانده نیروی قدس سپاه خاطرنشان کرد: فرهنگ شهید جزء موثرترین کار‌های فرهنگی است و ما برای اینکه جامعه‌مان به حقیقت خودش بازگردد باید این فضا را برای همه نوع افراد آماده کنیم. خواهشم از خواهران متدین، از برادران متدین این است که فضا را برای همه نوع آدم‌ها باز کنید. بعضی افراد هستند که شاید ظاهرشان ظاهر مناسبی نیست اما باطن خوبی دارند.
 


Page Generated in 0/0058 sec