printlogo


کد خبر: 178494تاریخ: 1396/4/31 00:00
اخبار

آل‌صباح سفارت ایران را نیمه‌تعطیل و دفاتر فرهنگی ایران را تعطیل کرد
سعودی بازی کویت
وزارت خارجه کویت در اقدامی عجیب سفیر ایران در این کشور را فراخواند و به او ابلاغ کرد تعداد کارمندان سفارت ایران در کویت را از 19 نفر به 4 نفر کاهش دهد. براساس گزارش خبرگزاری رسمی کویت، کونا، وزارت خارجه این کشور همچنین به سفیر ایران ابلاغ کرد همه دفاتر وابسته به سفارت ایران در این کشور باید تعطیل شود.  براساس خبر اسکای‌نیوز، کویت علاوه بر بستن دفتر رایزنی فرهنگی، همچنین «دفتر وابسته نظامی ایران» را بسته و «تعداد دیپلمات‌های ایرانی را کاهش داده است».  «محمد عبدالله المبارک الصباح» وزیر مشاور در امور نخست‌وزیری و وزیر اطلاع‌رسانی کویت در این‌باره اعلام کرد: تدابیر دیپلماتیک علیه دیپلمات‌های ایرانی در کویت انجام داده‌ایم.  براساس این گزارش، کویت از سفارت ایران درخواست کرده تعداد کارمندانش را از ۱۹ نفر به ۴ نفر کاهش دهد.  کارشناسان معتقدند اگر چه گمان می‌رود خاندان آل‌صباح این اقدام را به بهانه ماجرای ادعای «العبدلی» مطرح کنند اما به نظر می‌رسد دلیل اصلی این اقدام کویت، فشارهای آل‌سعود بر این کشور برای کاهش روابط دیپلماتیک با ایران باشد.

۷ تروریست در شمال غرب کشور کشته و زخمی شدند
قرارگاه حمزه سید الشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه با صدور اطلاعیه‌ای از انهدام یک تیم تروریستی در شمال‌غرب کشور توسط این قرارگاه خبر داد. روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:‌ شامگاه پنجشنبه 29 تیر‌ تعدادی از تروریست‌های وابسته به استکبار جهانی از سرویس‌های جاسوسی بیگانه که در منطقه صفر مرزی شمال غرب کشور قصد انجام اقدامات تروریستی داشتند با هوشیاری و قاطعیت رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه مواجه و در یک درگیری سنگین ناکام ماندند. این اطلاعیه می‌افزاید: ‌در این درگیری 3 تن از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند، 4 تن زخمی و یک تن از تروریست‌ها نیز دستگیر شد و مابقی آنها به آن سوی مرز فرار کردند. بنا بر این اطلاعیه، در این درگیری یکی از پاسداران دلیر انقلاب اسلامی لشکر 3 حمزه سیدالشهدا(ع) به نام سرگرد یاسین قنبری به درجه رفیع شهادت نائل آمد و یکی دیگر از رزمندگان اسلام مجروح شد. در این اطلاعیه تأکید شده است:‌ فرزندان ملت ایران در نیروی زمینی سپاه و سایر سازمان‌های نظامی، اطلاعاتی و امنیتی اجازه عرض‌اندام به پیاده‌نظام‌های قدرت‌های استکباری و مرتجعین منطقه‌ای را نخواهند داد و با هرگونه اقدامی که بخواهد امنیت و آرامش میهن اسلامی را مورد تهدید قرار دهد، قاطعانه برخورد خواهند کرد.

مسکو: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، برجام را تضعیف می‌کند
معاون وزیر خارجه روسیه در امور کنترل تسلیحات با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا توافق هسته‌ای را تضعیف می‌کند، تاکید کرد واشنگتن تعهدات خود را خیلی بد انجام داده است. به گزارش فارس، میخائیل اولیانف، تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران در ارتباط با برنامه موشکی تهران را محکوم کرد و آن را بی‌اساس خواند. وی تاکید کرد این تحریم‌ها فقط باعث تضعیف توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 خواهد شد. اولیانف به ریانووستی گفت: توافق هسته‌ای (قطعنامه 2231) از ایران «می‌خواهد» از آزمایش موشکی خودداری کند اما این یک «درخواست» است نه یک «تعهد». وی افزود: اعمال تحریم برای عدم اجرای این درخواست، مضحک است. وی در ادامه گفت: ایران در چارچوب توافق گام‌هایی برداشته است و در مسیر خیلی خوبی قرار دارد، دیگر طرف‌های غربی و شرقی نیز به تعهدات خود پایبند هستند اما آمریکا تعهدات خود را خیلی بد انجام داده است. «سرگئی ریابکف»، دیگر معاون وزیر خارجه روسیه نیز روز پنجشنبه از اقدام دولت آمریکا در اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران انتقاد کرد. حساب توئیتری رسمی سفارت روسیه در آفریقای جنوبی به نقل از «ریابکف» نوشت: «اقدام آمریکا در توسعه تحریم‌ها علیه ایران با مفاد برجام (توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5) مغایرت دارد.» دولت آمریکا سه‌شنبه گذشته 18 فرد و گروه را به بهانه‌های مختلف از جمله ارتباط با برنامه موشکی ایران در لیست تحریم‌های خود
قرار داد.
 


Page Generated in 0/0123 sec