printlogo


کد خبر: 178516تاریخ: 1396/4/31 00:00
سودی که رئال از فروش جوانان می‎برد
بازی دو سر برد

در شرایطی که رئال‌مادرید به جذب ستاره‌های جوان و تقویت ترکیب تیمش از این طریق ادامه می‌دهد، می‎تواند در این تابستان از فروش برخی جوانانش مبلغی حدود 120 میلیون یورو هم به دست آورد. زین‌الدین زیدان بازیکنان جوان با استعداد خیلی زیاد مانند خامس رودریگس و لوکاس واسکز را در اختیار داشته است و این بازیکنان در ترکیب تیم او و حتی سیستم چرخشی هم به سختی حضور داشتند. این نشان می‎دهد رئال چه ترکیب قدرتمندی دارد که این بازیکنان بزرگ در آن جایی ندارند.
حالا با ترکیبی که این تیم دارد سرمربی فرانسوی بعد از موافقت با جدایی خامس، قرار است دنیلو و آلوارو موراتا را هم بفروشد. خروج این 3 بازیکن جوان برای رئال درآمدی فوق‌العاده به همراه خواهد داشت.
موراتا بعد از اینکه 2 پیشنهاد منچستریونایتد برای این بازیکن رد شد با تیم لندنی چلسی به توافق رسید و فصل آینده را در استمفوردبریج با کونته کار خواهد کرد. در صورتی که رئال او را در ازای حدود80 میلیون یورو که رقم پیشنهاد چلسی است بفروشد، 50 میلیون یورو سود کرده است، چرا که او را در ازای 30 میلیون یورو و طبق قراردادی که با یوونتوس داشتند از این تیم خریدند.
درباره دنیلو، بازیکن ذخیره دنی کارواخال هم تیم‎های مطرح لیگ برتری به دنبال جذب او هستند و رئال و پرس تصمیم دارند هرچه بیشتر بتوانند رقم فروش او را به 30 میلیونی که برای خریدش به پورتو پرداختند نزدیک کنند.
خامس هم چندی پیش از رئال جدا شد و به بایرن‌مونیخ پیوست. قرارداد او قرضی و
2 ساله است و بایرن‌مونیخ این حق را دارد بعد از 2 سال قرضی در صورتی که از عملکرد این بازیکن رضایت داشت او را به‌طور دائم به خدمت گیرد. اگر این اتفاق بیفتد از انتقال خامس هم حدود 50 میلیون یورو به رئال‌مادرید می‏رسد.
آخرین بازیکن ماریانو دیاز است که تنها چند ماه است توانسته به تیم اصلی رئال راه پیدا کند. او با پیشنهاد 10 میلیون یورویی لیون مواجه است و احتمالا از این تیم خواهد رفت.
این یعنی رئال‌مادرید این روزها حتی از ستاره‎های جوانش منفعت مالی هم می‎برد و در ازای فروش آنها پول خوبی به دست می‎آورد که به این تیم اجازه خرید ستاره‎های بیشتر، چه جوان و چه باتجربه را می‌دهد و جالب‎تر اینکه این رقم همان رقمی است که برای جذب کیلیان امباپه از موناکو لازم است. یعنی چند جوان در ازای یک جوان آینده‎دار.


Page Generated in 0/0055 sec