printlogo


کد خبر: 178519تاریخ: 1396/4/31 00:00
اخبار

مستند مسابقه «یک روز زندگی» در شبکه افق
سیدمحسن حسینی، تهیه‌کننده سیما گفت: برای ساخت مسابقه‌ای در شبکه کودک در حال رایزنی هستیم اما یک کار جدید برای شبکه افق به نام «یک روز زندگی» در حال آماده‌سازی داریم که از اواسط مردادماه  ضبط آن شروع می‌شود و اوایل پاییز روی آنتن خواهد رفت. به گزارش دیباچه،  وی ادامه داد: این برنامه یک مستند مسابقه است و 2 شخصیت نمایشی دارد که مادربزرگ‌های یک خانه هستند و منتظر یک میهمان ویژه در هر قسمت از برنامه هستند که در واقع 2 خانواده این مادربزرگ‌ها را برای آماده‌سازی خانه برای استقبال میهمانان آماده می‌کنند. این تهیه‌کننده ادامه داد: این خانه در هر قسمت تکمیل‌تر می‌شود و پروژه‌ها عوض می‌شوند؛ مثلا در یک قسمت وظیفه پدر خانواده ساخت یک مبل است و در قسمت دیگر وظیفه پدر خانواده گروه بعدی ساخت کمد است. وی همچنین در پایان ادامه داد: مادران خانواده مسؤولیت آشپزخانه را بر عهده دارند و فرزندان نیز وظیفه دارند خانه را تزئین کنند.

قصه‌گویی مهم‌ترین ابزار تربیت است
مجری برنامه‌های کودک تلویزیون با اشاره به جشنواره «مادران قصه‌گو» که در فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود، ابراز امیدواری کرد این جشنواره با استقبال مردم مواجه شود، چرا که قصه‌گویی مهم‌ترین ابزار برای ارائه آموزه‌های تربیتی است. به گزارش تسنیم، گیتی خامنه با بیان این مطلب گفت: بچه‌ها وقتی در مسیر داستان و قصه قرار می‌گیرند ناخودآگاه دوست دارند خط جذاب قصه را دنبال کنند که همین پیگیری فرصتی بهتر برای استفاده از عالم قصه‌گویی می‌شود. این مجری برنامه‌های کودک تلویزیون افزود: قصه‌گویی در فرهنگ سنتی و ایرانی ما ریشه بسیار کهنی دارد پس بهتر است ما بخش مهمی از آموزه‌های تربیتی کودکان را مثل گذشته‌ها از طریق دوست‌داشتنی‌های آنها مثل قصه‌گویی آموزش دهیم. خامنه اظهار داشت: من معتقدم بهترین راه برای ارتباط و ارائه آموزش‌های مهم در زمینه‌های عاطفی، اجتماعی، معنوی و فلسفی به کودکان همین هنر قصه‌گویی است چون کودکان با دقت داستان را از ابتدا تا انتها گوش می‌دهند و همین پیگیر بودن‌شان روشی برای ارائه آموزش‌های مهم است.

فراخوان ششمین جشنواره تئاتر شهر
دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر شهر فراخوان ششمین دوره برگزاری این رویداد هنری را در 7 بخش اعلام کرد. به گزارش فارس، ششمین جشنواره تئاتر شهر توسط سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران با هدف توجه به فعالیت و حمایت از گروه‌های نمایش جوان و فعال شهر تهران در آذر و دی‌ماه 1396 برگزار می‌شود. این جشنواره موضوعات مربوط به زندگی شهر و شهروندی، تعالی سبک زندگی و تقویت هویت اسلامی و ایرانی را مد نظر داشته و شعار این دوره خود را «تهران، تکریم زندگی» معرفی کرده است. ششمین جشنواره تئاتر شهر به‌عنوان اصلی‌ترین رویداد نمایشی شهرداری تهران توسط سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران آذر و دی‌‌ماه در شهر تهران برگزار خواهد شد.

«فردا مسافرم» در بازار نشر
رمان عاشقانه- عاشورایی «فردا مسافرم»، اثر مریم راهی توسط انتشارات نیستان راهی بازار نشر شد. به گزارش ایبنا، راهی در رمان تازه خود با عنوان «فردا مسافرم» داستانی عاشقانه را در دل روزهای پر مصیبت پس از واقعه عاشورا روایت می‌کند. دختری عاشق‌پیشه از اهالی کوفه که پدرش روزگاری نه چندان دور سفیر امام علی(ع) بوده و برای حرب با دشمنان حسین از کوفه خارج شده است. پدر اما چند روزی پس از عاشورا به خانه بازگشته و از شدت و حیرت از آنچه دیده قادر به صحبت نیست و در همین حین کاروان اسرای اهل بیت(ع) نیز به شهر وارد می‌شود و دختر به دیدار آنان می‌شتابد و از زبان آنها به روایت آنچه رخ داده می‌پردازد. راهی دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته زبان‌شناسی است و پیش از این نیز
2 اثر داستانی «برپا» و «یوما» را منتشر کرده بود که رمان «یوما» را شاید بتوان یکی از معدود آثار بلند داستانی دانست که در ستایش و شرح زندگی بزرگ بانوی اسلام، حضرت خدیجه کبری(س) نوشته شده است.
 


Page Generated in 0/0057 sec