printlogo


کد خبر: 178524تاریخ: 1396/4/31 00:00
چهارگوشه

دستور پوتین برای رویارویی دریایی با آمریکا
 در راستای امضای سند فعالیت‌های نظامی دریایی روسیه در سال 2017، لزوم ساخت قدرتمندترین ناوگان دریایی جهان در روسیه به عنوان طرح اصلی مطرح شده است. براساس سند منتشر شده در پورتال رسمی دولت روسیه، به نقل از فرمان ولادیمیر پوتین، نیروی دریایی روسیه باید در جایگاه دوم برترین نیروی دریایی جهان قرار بگیرد. براساس این سند راهبردی، نیروی دریایی روسیه در زمان جنگ باید توانایی وارد آوردن خسارات غیر قابل جبران بر دشمن را داشته باشد. در راستای این برنامه، نیروی دریایی روسیه باید توانایی دفاع در دریاهای نزدیک و دور، همچنین در مناطق اقیانوس را داشته باشد.

رابطه تیره آلمان با ترکیه
وزیر خارجه آلمان اعلام کرد در هماهنگی با صدراعظم آلمان در روابط این کشور با ترکیه بازنگری خواهد شد. زیگمار گابریل به شهروندان آلمان برای سفر به ترکیه هشدار داد و گفت آنها هر لحظه می‌توانند بدون دلیل دستگیر شوند. سه‌شنبه گذشته دادگاهی در ترکیه حکم بازداشت 6 فعال حقوق‌بشر از جمله یک شهروند آلمانی را به اتهام حمایت از یک سازمان تروریستی صادر کرد. به دنبال بازداشت فعال حقوق‌بشر آلمانی در استانبول، وزارت خارجه آلمان سفیر ترکیه در برلین را برای پاسخگویی فراخواند.

انتخاب یک دالیت به ریاست‌جمهوری هند
رام نات کوویند ۶۵ ساله که به شغل وکالت اشتغال دارد توانست با کسب ۶۵ درصد رای نماینده پارلمان مرکزی و مجالس ایالتی هند به ریاست‌جمهوری این کشور برسد. کوویند از حمایت حزب  ملی‌گرای حاکم بهارایا جاناتا برخوردار است.  مقام ریاست‌جمهوری در هند تشریفاتی است و از اختیارات چندانی برخوردار نیست. با این همه، انتخاب امروز در جامعه مبتنی بر کاست‌ها و طبقات نمودی از یک پیشرفت به شمار می‌رود، هرچند که یک بار دیگر نیز هند رئیس‌جمهوری از میان دالیت‌ها (نجس‌ها) را  تجربه کرده است.

دیدار مخفیانه نتانیاهو و وزیر خارجه امارات
رسانه‌های عبری‌زبان گزارش دادند که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و عبدالله بن‌زاید آل‌نهیان وزیر خارجه امارات در سپتامبر سال 2012 میلادی به طور مخفیانه دیدار کرده‌اند. هاآرتص نوشت دیدار نتانیاهو- بن زاید با هماهنگی سفیر امارات در آمریکا صورت گرفته و دو طرف در این دیدار درباره ایران و فلسطین گفت‌وگو کرده‌اند. براساس این گزارش، این دیدار در مقر اقامت نتانیاهو در هتلی در نیویورک انجام شده است. به نوشته هاآرتص، بن زاید به نتانیاهو تاکید کرده است که ابوظبی به دنبال توسعه روابط با اسرائیل به شکل مخفیانه است.

مک‌کین سرطان مغز دارد
سناتور جنگ‌طلب جمهوری‌خواه آمریکا که هفته گذشته تحت عمل جراحی قرار گرفت، طبق اعلام پزشکان معالج وی، به سرطان مغز مبتلا شده است. بیمارستان مایو کلینیک در شهر فینکس در ایالت آریزونا در بیانیه‌ای اعلام کرده است: تشخیص اولیه حاکی است که سناتور مک‌کین به سرطان گلیوبلاستوما (نوعی تومور مغزی بدخیم) مبتلا شده است. جان مک‌کین 80 سال سن دارد و هفته گذشته به دلیل لخته شدن خون در بیمارستان بستری شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت.

انهدام زیردریایی جاسوسی اسرائیل توسط سوریه
مجله کهنه‌سربازان آمریکا نوشت 24 ماه پیش نیروی دریای ارتش سوریه یک فروند زیردریایی جاسوسی رژیم صهیونیستی را در سواحل این کشور منهدم کرده است. این مجله آمریکایی گزارش کرد زیردریایی اسرائیل در حال انجام ماموریت جاسوسی نظامی در سواحل سوریه در دریای مدیترانه بود که نیروی دریای ارتش سوریه با سلاح توربین‌دار سطح به دریا آن را منهدم کرد. همچنین طبق این گزارش، زیردریایی اسرائیلی در ساعت 2 بامداد توسط قایق‌های نظامی نیروی دریایی ارتش سوریه و با موشک‌های روسی که از سوی این قایق‌ها شلیک شده هدف قرار گرفته و منهدم شده است.


Page Generated in 0/0058 sec