printlogo


کد خبر: 178550تاریخ: 1396/5/1 00:00
اخبار

حذف سقف حقوق مدیران ارشد مغایر برنامه ششم است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی حذف سقف حقوق مدیران دولتی را دور زدن ماده 39 برنامه ششم دانست و افزود تبصره3  به منظور جلوگیری از دریافت حقوق‌های نجومی است. به گزارش رادیو اقتصاد، سید ناصر موسوی‌لارگانی با اشاره به این مطلب افزود: حداقل حقوق دریافتی یک‌میلیون و 35 هزار تومان محاسبه شده و حداکثرحقوق مدیران ارشد تا 10 برابر این میزان تعیین می‌شود. وی افزود: بر اساس مصوبه اخیر دولت که به امضای معاون اول ریاست جمهوری رسیده است، تصمیم بر حذف سقف حقوق ارشد شرکت‌های خصوصی و غیر دولتی گرفته شده است. وی تصریح کرد: مدیران ارشد شرکت‌های زیرمجموعه بانک‌ها و هیات‌مدیره‌ها نیز شامل سقف حقوق می‌شوند و مانند گذشته نمی‌توانند با احتساب یک درصد سود خالص حقوق‌های نجومی دریافت کنند. وی درباره حقوق‌های نجومی دریافت شده در سنوات گذشته گفت: حقوق و مزایای دریافت شده طبق مصوبه مجلس صورت می‌گرفته و آنچه حقوق‌ها را نجومی می‌کرد، در قالب پاداش، کارانه و بن‌ها بود که قرار شد جمع دریافتی‌ها نباید از 10 برابر حداقل حقوق تجاوز کند. وی ارائه آیین‌نامه‌های برنامه ششم  را توسط دولت گامی مهم در شفاف‌سازی امور دانست و افزود: به‌رغم گذشت 4 ماه از سال 96 تاکنون آیین‌نامه‌های ابلاغی برنامه ششم از سوی دولت به مجلس ارائه نشده و این در حالی است که بعضی ماده‌ها باید از ابتدای سال عملیاتی و اجرایی می‌شد.  


سود قاچاق کوله‌بران در جیب تجار بزرگ تهران
مقامات ایرانی در تلاشند با قاچاق کالا در مناطق مرزی مقابله کنند. هزاران کوله‌بر هر روز کالاهایی را به صورت غیرقانونی از کردستان عراق وارد خاک ایران می‌کنند تا بتوانند شکم خانواده‌های‌شان را سیر کنند. به گزارش تسنیم به نقل از المانیتور، این فعالیت‌ها به‌طور عمده توسط حلقه‌های ثروتمند قاچاق سازماندهی می‌شود که در تهران و شهرهای بزرگ ساکن هستند. دولت ایران بالاخره سال گذشته با دستور مداخله مستقیم رهبری، تصمیم گرفت فکری به حال کوله‌بران کند. براساس برآوردهای انجام شده، کوله‌بران هر سال 6/3 میلیارد دلار کالا وارد کشور می‌کنند. هرچند این رقم قابل توجه به نظر می‌رسد اما برخی کارشناسان می‌گویند رقم یادشده تنها حدود 30 درصد از ارزش کل کالاهایی است که بدون پرداخت عوارض گمرکی وارد کشور می‌شود. بخش عمده درآمد حاصل از قاچاق کالا به ایران نه عاید کوله‌بران، بلکه نصیب تجار بزرگی می‌شود که در تهران و دیگر شهرهای بزرگ ایران مستقر هستند و قاچاق کالا برای آنها ارزان‌تر از واردات قانونی کالا به کشور تمام می‌شود. یکی از دلایل اصلی‌ای که مردم در مناطق مرزنشین به قاچاق روی می‌آورند، نرخ بالای بیکاری در این مناطق است. در حالی که دولت ایران می‌گوید نرخ رسمی بیکاری امسال 6/12 درصد بوده اما برخی نمایندگان استان‌های مرزی ادعا می‌کنند که نرخ واقعی بیکاری در حوزه‌های انتخابیه آنها به حدود 40 تا 50 درصد می‌رسد.


کره ۱۳ درصد گران شد
قیمت کره همزمان با گران‌فروشی لبنیات در سطح خرده‌فروشی افزایش یافته به طوری که قیمت هر کره ۵۰ گرمی یک برند (پرفروش و قدیمی) با ۲۰۰ تومان افزایش، از ۱۵۰۰ تومان به ۱۷۰۰ تومان رسیده است. به گزارش تسنیم، قیمت کره پس از 6 ماه از افزایش رسمی این محصول دوباره در سطح خرده‌فروشی توسط یکی از برند‌های پرفروش گران شده است. سابقه نشان داده است که این افزایش قیمت‌ها سریالی بوده و پس از افزایش قیمت یک برند، دیگر صنایع نیز اقدام به افزایش قیمت می‌کنند و برخورد دستگاه‌های نظارتی و جریمه صنایع تاثیری در این افزایش قیمت‌ها نداشته است. قیمت شیر پاستوریزه از اواخر اسفندماه سال گذشته  200 تومان توسط یکی از برند‌های صنایع لبنی افزایش یافت و این افزایش قیمت به دیگر تولیدکنندگان نیر تسری یافت و سازمان حمایت در مقام عمل تا به امروز نتوانسته است اقدام ثاثیرگذاری به نفع مصرف‌کنندگان در این‌باره داشته باشد. بنا براین گزارش، 4 بهمن‌ماه سال 95 بود که روابط عمومی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «براساس تصمیمات کارگروه تنظیم بازار، حداکثر قیمت مصرف‌کننده هر بسته کره 50 گرمی 15000 ریال و هر بسته 100 گرمی 29000 ریال خواهد بود. از شهروندان درخواست  می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف احتمالی موارد را به سامانه 124 گزارش کنند تا  به آن رسیدگی شود».


Page Generated in 0/0065 sec