printlogo


کد خبر: 178571تاریخ: 1396/5/1 00:00
اخبار

چاپ سی‌ودوم «آب هرگز نمی‌میرد»
کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» شامل خاطرات   میرزامحمد سلگی به چاپ سی‌ودوم رسید. به گزارش مهر، کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» شامل خاطرات میرزامحمد سلگی از جانبازان دوران دفاع‌مقدس بتازگی توسط نشر ۲۷ بعثت به چاپ سی‌ودوم رسیده است. تقریظی که رهبر انقلاب بر این کتاب نوشته‌اند از جمله دلایل استقبال مخاطبان از این کتاب طی ماه‌های گذشته بوده است. «آب هرگز نمی‌میرد» خاطرات محمدسلگی، فرمانده گردان ۱۵۲ حضرت اباالفضل لشکر انصارالحسین را در بر می‌گیرد که به قلم حمید حسام تدوین شده ‌است. تقریظ رهبری بر این کتاب، بهمن‌ماه سال گذشته رونمایی شد. «آب هرگز نمی‌میرد» در سال ۹۳ برنده جایزه جلال آل‌احمد شد. چاپ اول این کتاب سال ۹۳ توسط انتشارات صریر منتشر شد و حالا بتازگی چاپ سی‌ودوم آن راهی بازار نشر شده است.

آغاز فروش اینترنتی «فصل هرس»
«فصل هرس» در نهمین جشنواره سینما حقیقت به عنوان بهترین مستند معرفی شد. فروش اینترنتی این مستند اکنون آغاز شده است. به گزارش تسنیم، مستند «فصل هرس» به کارگردانی لقمان خالدی و تهیه‌کنندگی مهدی شامحمدی در شبکه‌های توزیع مستند منتشر شد. این فیلم که افتخارات زیادی از جمله بهترین مستند نهمین جشنواره سینمای مستند ایران(حقیقت)، نامزدی بهترین مستند و کارگردانی جشنواره فیلم فجر و بهترین مستند جشن حافظ را در کارنامه خود دارد از محصولات مرکز مستند سوره حوزه هنری است. «فصل هرس» روایت زندگی شخصی به نام قاسم تک‌دهقان است که مدعی کشف داروی سرطان است و می‌خواهد در طول فیلم ادعایش را ثابت کند. این مستند اکنون در سایت‌هایی مانند فیلیمو، فیلم‌نت و سینما مارکت قابل تهیه است. گفتنی است، این مستند امروز یکشنبه اول مردادماه، ساعت 18 در فرهنگسرای ارسباران با حضور عوامل اکران، نقد و بررسی می‌شود.

بررسی آسیب‎های شعر کودک در نشست «قاف»
نخستین نشست تخصصی و ادبی «قاف» با موضوع آسیب‌شناسی شعر کودک و نوجوان با حضور مصطفی رحماندوست، امروز یکشنبه اول مرداد توسط کانون ادبی «قاف» در فرهنگسرای رسانه و شبکه‎های اجتماعی برگزار می‌شود. به گزارش فارس، پیمان صفردوست، دبیرکانون ادبی«قاف» با اعلام این خبر افزود: این سلسله نشست‌های تخصصی و ادبی در حوزه شعر و با هدف بررسی و واکاوی آسیب‌ها و فراز و فرودهای شعر در حیطه‎های مختلف شعر، برگزار می‌شود و قصد داریم برخلاف رویه همیشگی کانون‌های ادبی به جای اکتفا به برگزاری جلسات شعرخوانی و شب شعر که خود این نیز یکی از آسیب‌ها در این زمینه است، موضوع‌های تخصصی را با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران مورد کنکاش و توجه قرار دهیم. صفردوست یادآور شد: بر همین اساس، نخستین نشست تخصصی و ادبی «قاف» با موضوع شعر کودک و نوجوان امروز ساعت 18 با حضور مصطفی رحماندوست، شاعر کودک و نوجوان در فروشگاه کتاب داستان فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی، به نشانی خیابان پاسداران، خیابان گل‌نبی، خیابان ناطق‌نوری، میدان قبا برگزار می‌شود.

«کافه فیروزه» افتتاح شد
با حضور مسؤول بنیاد کرامت آستان قدس رضوی محفل اهالی فرهنگ و هنر انقلاب افتتاح شد.  به گزارش فارس، کافه فیروزه محفل اهالی فرهنگ و هنر انقلاب با حضور سردار حسین یکتا، مسؤول بنیاد کرامت آستان قدس رضوی و جمعی از چهره‌های فرهنگی شهر تهران افتتاح شد. بنا بر این گزارش، سردار یکتا در بخشی از سخنانش ضمن اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری گفت: آتش به اختیار یعنی اینکه منتظر ارگان و دولت و جایی نباشیم و برای هر جنس و علاقه و سلیقه‌ای حرف و برنامه داشته باشیم. مسؤول بنیاد کرامت آستان قدس رضوی گفت این را بدانید که گفتمان برتر گفتمان انقلاب است؛ گفتمان خدا و پیامبر و گفتمانی که دست بچه‌های انقلابی و مذهبی است. این مکان که به همت جمعی از علاقه‌مندان فرهنگ انقلابی آغاز به کار کرده به برگزاری نشست‌های فرهنگی و هنری، شعرخوانی، نقد، پخش فیلم، شب خاطره، مباحث آموزشی رسانه‌ای و معرفی کتاب ماه می‌پردازد و تقدیر از چهره‌های فرهنگی برجسته تهران را هم در دستور کار خود دارد. علاقه‌مندان جهت استفاده از برنامه‌های فرهنگی کافه فیروزه می‌توانند همه روزه به نشانی نارمک، خیابان فرجام بین چهارراه خاور و ولیعصر، پلاک 495 مراجعه کنند.
 


Page Generated in 0/0046 sec