printlogo


کد خبر: 178575تاریخ: 1396/5/1 00:00
رویدادها

سینمای دفاع‌مقدس قربانی سودجویان شده است
مسعود جعفری‌جوزانی درباره وضعیت حال حاضر سینمای دفاع‌مقدس گفت: زمانی در همان دهه 60 سینمای دفاع‌مقدس در دوران اوج خود به سر می‌برد و همه با وطن‌پرستی، عشق، شور و اعتقاد به اسلام در زیر آتش‌باران دشمن به کار خود ادامه می‌دادند. وی با اشاره به حضور افرادی مثل حبیب‌الله کاسه‌ساز در عرصه سینمای دفاع‌مقدس تصریح کرد: حبیب یکی از نمونه‌های والای این جوانان بود که همواره با عشق خود را متعهد و مدیون شهدا می‌دانست و می‌گفت یاد این بزرگان باید همیشه جاویدان باشد. یادی که متاسفانه این روزها کمرنگ شده است. وی اظهار کرد: دلیل اصلی اینکه سینمای دفاع‌مقدس مهجور مانده را می‌توان در انحصار کامل برخی دفاتر سینمایی برای عرصه تولید دانست. اینها با زد و بند 28 دفتر سینمای را بستند و تنها 4 دفتر فعال باقی ماند و با لابی خود در سینماها هم شریک شده و همه چیز را در دست گرفته‌اند. کارگردان فیلم «ایران‌برگر» در همین راستا تاکید کرد: اینها پا را فراتر نهاده و تولیدکنندگان را تهدید می‌کنند آنچه آنها می‌گویند را تولید کنند اگر نه با سیستم پخشی که در دست دارند جلوی اکران موفق فیلم را می‌گیرند. وی با اشاره به علاقه مردم به آثار دفاع‌مقدس و تاریخی ادامه داد: مردم اینگونه آثار را دوست دارند به شرطی که درست پخش شود. متاسفانه این آثار در سال‌های اخیر قربانی برخی افراد سودجو در سینما شده ‌است.

خونریزی معده، مجید انتظامی را خانه‌نشین کرد
آهنگساز برجسته کشورمان گفت: قرار بود خردادماه کنسرتی داشته باشم اما با توجه به اینکه بیمار هستم قادر به برگزاری آن نیستم. باید ببینم شرایط جسمانی‌ام چگونه پیش می‌رود و بعد مشخص می‌شود امکان برگزاری کنسرتم وجود دارد یا خیر. به گزارش میزان، مجید انتظامی چندی پیش به دلیل خونریزی معده در بیمارستان بستری شد اما با گذشت مدت زمانی اندک، دوباره به دلیل بروز این اتفاق به بیمارستان بازگشت. در کارنامه هنری این آهنگساز برجسته، رهبری ارکستر، ساخت سمفونی‌های «ایثار»، «انقلاب اسلامی»، «مقاومت»، «خرمشهر»، «این فصل را با من بخوان» و «صلح» دیده می‌شود. همچنین این آهنگساز سابقه ساخت موسیقی بسیاری از فیلم‌ها را در کارنامه‌اش دارد که از آن جمله می‌توان به «تنهاترین سردار»، «شیخ بهایی»، «مردان آنجلس» و «کلاه پهلوی» اشاره کرد.

«خط ویژه» در راه کتابفروشی‌ها
کامران شرفشاهی از انتشار مجموعه طنزهای مطبوعاتی‌اش با عنوان «خط ویژه» خبر داد. به گزارش تسنیم، کامران شرفشاهی از انتشار مجموعه‌ای جدید از طنزهایش خبر داد و گفت: این اثر قرار است با عنوان «خط ویژه» از سوی مؤسسه فرهنگی سیب سرخ نیکان به چاپ برسد. وی به ویژگی‌های این اثر اشاره کرد و افزود: این کتاب که در حال حاضر در مرحله آماده‌سازی است، دربردارنده مجموعه‌ای از یادداشت‌های طنز ژورنالیستی است. در این کتاب 20 یادداشت در موضوعات مختلف اجتماعی که مردم هر روز با آن سر و کار دارند، گردآوری شده است. سعی کرده‌ام در این اثر با نگاه طنز به اتفاقاتی که هر روز در زندگی ما اتفاق می‌افتد و مردم به نوعی با آن دست به گریبان هستند،‌ بپردازم. شرفشاهی همچنین از انتشار 4 مجموعه دیگر ویژه گروه سنی کودک و نوجوان خبر داد و گفت: بخشی از این آثار به موضوعات آیینی می‌پردازد و بخشی دیگر تلاش دارد سبک زندگی را به کودکان آموزش دهد.

تجلیل از «ملاصالح» در عصرانه ادبی
ملاصالح قاری از آزادگان و مبارزان ایرانی در نودوچهارمین «عصرانه ادبی » فارس تجلیل می‌شود. به گزارش فارس، با توجه به اینکه در پویش کتابخوانی «روشنا» کتاب «ملاصالح» اثر رضیه غبیشی به عنوان یکی از آثار محوری آن معرفی شده در این مراسم از شخصیت اصلی این کتاب و نویسنده آن تجلیل به عمل خواهد آمد. کتاب «ملاصالح» روایت خاطرات ملاصالح قادری است. او کسی بود که در زمان جنگ تحمیلی بعد از اسارت نقش مترجم اسرا را ایفا می‌کرد. از قضا در دیدار نوجوانان اسیر با صدام مترجم گروه 23 نفره بوده است. این کتاب به قلم رضیه غبیشی نوشته و توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار نشر شده است. «عصرانه ادبی» با حضور چهره‌های فرهنگی و همچنین رزمندگان عصر امروز یکشنبه اول مرداد از ساعت 17 در خبرگزاری فارس، واقع در میدان فردوسی، کوچه شاهرود برگزار خواهد شد.
 


Page Generated in 0/0272 sec