printlogo


کد خبر: 178580تاریخ: 1396/5/1 00:00
معادله دو مجهولی وراتی ـ راکیتیچ

پاتریک گلیسون: مارکو وراتی با انتخاب مینو رایولا به عنوان مدیربرنامه‌های جدیدش، جنگ میان خودش با پاری‌سن‌ژرمن را وارد فاز جدیدی کرد و البته جذاب‌تر از گذشته شد. وراتی هدفش خارج شدن از پایتخت فرانسه و انتقال به کاتالونیاست اما این انتقال به ظاهر ساده حالا به یک چالش بزرگ تبدیل شده، چرا که مالک باشگاه «ناصرالخلیفی» وقتی پای قرارداد و معامله به میان می‌آید کاملا یک آدم کل شق می‌شود که متقاعد کردنش کار ساده‌ای نیست. حالا رایولا به میدان آمده تا با قدرت خود این معادله را حل کند. وراتی در صفحه اینستاگرامش نوشت: «مایلم خبر بدهم که از حالا به بعد مدیر برنامه‌های من مینو رایولاست. می‌خواهم از آقای دی کامپلی به خاطر کارش تشکر کنم. او همیشه مورد احترام من است».
انتصاب رایولا می‌تواند خیلی چیزها را باب میل وراتی تغییر دهد؛ مردی که تاثیر مستقیمی روی انتقال پل پوگبا و روملو لوکاکو به منچستریونایتد داشت. رایولا دست وراتی را برای رفتن به اولدترافورد هم باز گذاشته اما این هافبک ایتالیایی خواهان انتقال 100 میلیون یورویی به نیوکمپ است؛ جایی که از مدت‌ها پیش علاقه‌اش را به آن نشان داده بود. در این میان یونایتد سرش را به سمت ایوان راکیتیچ چرخانده است. بازیکنی که گفته می‌شود با قطعی دانستن حضور وراتی در بارسلونا، به دنبال تیم جدیدی می‌گردد تا بدین ترتیب تکلیف آینده یک بازیکن دیگر مجهول باشد.
ژوزه مورینیو تمایل دارد پیش از آغاز فصل جدید لیگ برتر یک هافبک میانی را به تیمش اضافه کند. در این راه او تلاش زیادی داشت تا نمانیا ماتیچ را به اولدترافورد بیاورد اما تنها نتیجه‌ای که می‌توان از مذاکرات مدت اخیر گرفت این است که ماتیچ اصلا به پیراهن یونایتد نزدیک نیست. راکیتیچ فصل گذشته 26 بازی برای بارسلونا انجام داد و 6 بازی را از روی نیمکت به میدان آمد. او اگرچه در بارسا اغلب در نقشی کمی رو به جلو به کار گرفته می‌شد اما برای تیم مورینیو می‌تواند یک هافبک مرکزی مناسب باشد؛ توان بالای بدنی او و کار بی‌وقفه در میدان همان چیزی است که مربی پرتغالی همیشه از بازیکنانش می‌خواهد.
مورینیو در فصلی که گذشت معمولا از 3 بازیکن در خط دفاعی خود استفاده می‌کرد که با توجه به بازیکنانی که این تیم تاکنون جذب کرده، در فصل آینده احتمالا به همان سیستم 3-3-4 مورد علاقه‌اش رجعت می‌کند. تیم او که فصل گذشته به دلیل بازی رو به عقب و کند مورد انتقاد شدیدی قرار داشت، با داشتن 4 دفاع خطی  به علاوه راکیتیچ و هموطنش ایوان پرشیچ، می‌تواند شکل جدید و خطرناکی به خط حمله‌اش بدهد. گستره و تعداد پاس‌هایی که راکیتیچ برای هم‌تیمی‌هایش فراهم می‌‌کند، به یونایتد بعد تازه‌ای می‌دهد که برآیند آن می‌تواند افزایش تعداد گل‌های زده این تیم باشد. این هافبک 29 ساله در کنار پل پوگبا و آندره هررا و دیگر گزینه‌ها یعنی خوان ماتا، مایکل کریک و مروان فلینی، یونایتد را برای فصل آینده در موقعیت خوبی قرار می‌دهد. وراتی که اکنون کمک رایولا را در کنار خود دارد، تلاشش برای ترک پاری‌سن‌ژرمن را دنبال می‌کند. این هافبک 24 ساله باید راه‌حلی برای خارج شدن از باشگاه پیدا کند تا یک پنجره نقل و انتقالات تابستانی دیگر را از دست ندهد. این جابه‌جایی اثر مستقیمی بر آینده راکیتیچ دارد و اگر وراتی راهی نیوکمپ شود، این هافبک کروات ناچار است از کاتالونیا خارج شود. قطعا خریدن راکیتیچ برای هر تیمی از جمله یونایتد می‌تواند به اندازه وراتی اثرگذار باشد.
 


Page Generated in 0/0049 sec