printlogo


کد خبر: 178585تاریخ: 1396/5/1 00:00
چهارگوشه

آمریکا 12 پلیس افغان را کشت
رئیس پلیس ولایت هلمند اعلام کرد حمله هوایی اشتباه آمریکا در روز جمعه که توسط پنتاگون تایید شده جان ۱۲ تن از پرسنل پلیس ملی افغانستان را گرفت و چندین تن دیگر را نیز زخمی کرد. آمریکا در بیانیه‌ای تایید کرد حمله هوایی به مقر نیروهای امنیتی افغانستان در جریان عملیات تحت حمایت آمریکا علیه شبه‌نظامیان طالبان در این منطقه رخ داد. چند هفته پیش نیز در حمله هوایی آمریکا ۲ پلیس افغان به اشتباه کشته شدند. اخیرا ۳۰۰ تفنگدار دریایی آمریکا در ولایت ناآرام هلمند در جنوب افغانستان مستقر شده‌‌ بودند.

آل‌خلیفه تابعیت همسر شیخ الدقاق را سلب کرد
رژیم آل‌خلیفه در ادامه سیاست سلب تابعیت انقلابیون بحرینی، تابعیت همسر شیخ عبدالله الدقاق، نماینده آیت‌الله شیخ عیسی قاسم در ایران و مدیر حوزه علمیه بحرینی‌های قم را سلب کرد. بر این اساس، مقام‌های  بحرینی، جمعه به همسر شیخ الدقاق که به این کشور سفر کرده بود، اعلام کردند وی سلب تابعیت شده و باید خاک این کشور را ترک کند. این بانوی بحرینی در بازجویی‌ها با خواسته ماموران امنیتی مبنی بر جاسوسی از همسر خود مخالفت کرد.

حضور بانوی اول سوریه در یک فیلم سینمایی
منابع اطلاع‌رسانی وابسته به نظام سوریه  اعلام کردند أسماء اسد، همسر بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در فیلمی سینمایی که تلاش می‌کند به مساله پیامدهای جنگ در سوریه بپردازد، ظاهر خواهد شد. در صفحه رسمی ریاست‌جمهوری سوریه در فیسبوک آمده است أسماء اسد برای صدها کادر موسسه امانت سوریه در زمینه توسعه سخنرانی کرده که قرار است در فیلمی با عنوان «سوریه... سرزمینی که قدرتش را از ملت می‌گیرد» جزئیات این سخنرانی نمایش داده شود.


دومین مرحله از عملیات حزب‌الله لبنان و ارتش سوریه برای پاکسازی مرزهای 2 کشور
خط دفاعی اول جبهه‌النصره در عرسال شکسته شد
مرحله دوم عملیات نظامی نیروهای مقاومت لبنان و سوریه برای پاکسازی ارتفاعات عرسال و قلمون از وجود تروریست‌های تکفیری که مرحله نخست آن جمعه‌شب پایان رسید، از بامداد دیروز آغاز شد. در نخستین روز نبرد برای آزادسازی ارتفاعات عرسال در شرق لبنان نیز که همزمان با عملیات آزادسازی ارتفاعات القلمون غربی در سوریه بود، نیروهای حزب‌الله با کمک ارتش سوریه توانستند مجموعا 9 منطقه مهم از جمله تپه استراتژیک البرکان در فلیطه را از دست عناصر گروه تروریستی جبهه‌النصره پس بگیرند. روزنامه الاخبار در گزارشی به دستاوردهای مقاومت در اولین روز عملیات اشاره کرده و نوشته است که خط دفاع اول جبهه‌النصره شکسته شده است. در دومین روز عملیات آزادسازی، طبق گزارش تلویزیون المیادین، حزب‌الله، حجم موشکی و توپخانه‌ای خود در ارتفاعات عرسال را افزایش و مواضع النصره در این منطقه را هدف قرار داده تا  پس از آزادسازی وادی‌الدقیق و وادی‌الزعرور، بر ارتفاعات جبل القنزح و وادی‌الخیل مسلط شود. نیروی هوایی سوریه نیز مواضع تروریست‌ها در جرود فلیطه در قلمون غربی و در مرز با ارتفاعات عرسال را هدف قرار داد. تلویزیون المنار نیز گزارش داد نیروهای مقاومت، صبح شنبه توانستند پس از آتشباری سنگین علیه مواضع تروریست‌ها، مناطق جوارالشیح، وادی کریدی، الضلیل‌الابیض و سرج قویصف را آزاد کنند. همزمان رسانه‌ها از حملات هوایی جنگنده‌های سوریه به مواضع گروه جبهه‌النصره در فلیطه در ارتفاعات القلمون غربی در سوریه خبر دادند.  
ابعاد منطقه‌ای و بین‌المللی نبرد عرسال
ناصر قندیل، سردبیر روزنامه البناء نوشت: زمان‌بندی ابعاد منطقه‌ای و بین‌المللی دارد و هدف از تسریع در انجام آن این است که اولا مرزهای لبنان و سوریه را از قرار گرفتن در چارچوب هرگونه مذاکراتی در آینده خارج کند و نیز به برخی طرف‌های داخلی اجازه ندهد تحت عنوان ایجاد سرپناه برای پناهجویان، سخن از حضور نیروهای بین‌المللی در این منطقه به میان آورده و آن را به مناطقی وصل کنند که از وجود عناصر مسلح پاکسازی شده است.
 


Page Generated in 0/0140 sec