printlogo


کد خبر: 178601تاریخ: 1396/5/2 00:00
خاخام اعظم یهودیان کشتار فلسطینیان را واجب شمرد
نشست شورای امنیت درباره قدس

درگیری‌ها میان جوانان فلسطینی و نیروهای اشغالگر اسرائیلی در جنوب مسجدالاقصی و همچنین در قدس شرقی اشغالی شدت گرفته است. شاهدان عینی اعلام کردند که نیروهای اشغالگر از انواع جدیدی از بمب‌های صوتی آتش‌زا که کارآمدی بیشتری دارند، استفاده کرده و در مقابل جوانان فلسطینی به سمت آنها سنگ و بطری‌های شیشه‌ای خالی پرتاب می‌کنند. منابع فلسطینی اعلام کردند که اقدام نیروهای رژیم اشغالگر در استفاده از بمب‌های جدید به این معناست که رژیم صهیونیستی قصد آرام کردن اوضاع را نداشته و خواهان تشدید اوضاع است. در همین حال، درگیری‌های جدیدی در قدس شرقی یک روز بعد از جمعه خشم و در عین حال خونین صورت گرفت. طبق اعلام منابع فلسطینی، در درگیری‌های ادامه‌دار میان فلسطینی‌ها و نظامیان صهیونیست، روز شنبه 2 جوان فلسطینی کشته شدند. همزمان هلال‌احمر فلسطین اعلام کرد که در درگیری‌های روز شنبه، نیروهای هلال‌احمر به وضعیت ۱۴۱ مجروح در قدس، کفر قدوم، کوبر، قلندیا، العیزریه و ابودیس رسیدگی کردند. این درگیری‌ها پس از تصمیم مسؤولان رژیم صهیونیستی جهت نصب گیت‌هایی در ورودی‌های مسجدالاقصی صورت گرفته است. رژیم صهیونیستی که مدعی است مجریان عملیات استشهادی 14 جولای سلاح‌های خود را در صحن مسجدالاقصی پنهان کرده بودند، از 13 روز پیش در ورودی‌های این مکان مقدس مسلمانان گیت‌های امنیتی مستقر کرده است. این اقدام خشم فلسطینی‌ها را برانگیخته است و آنها در واکنشی اعتراضی، از یکشنبه گذشته از برگزاری نماز در صحن مسجدالاقصی خودداری کرده و این کار را در بیرون از آن انجام می‌دهند. با این حال، نخست‌وزیر این رژیم، روز گذشته تأکید کرد این وضعیت ادامه خواهد یافت و گیت‌های الکترونیکی برچیده نخواهد شد. همزمان صهیونیست‌ها محدودیت‌ها در اطراف مسجدالاقصی را تشدید کرده‌اند. پلیس اسرائیل، بامداد دیروز چندین دوربین مداربسته روبه‌روی باب‌الاسباط، یکی از دروازه‌های مسجدالاقصی نصب کرد.
فتوای خاخام اعظم علیه فلسطینیان
خاخام اعظم یهودیان شامگاه شنبه در جریان سخنرانی برای یهودیان مذهبی آنان را به قتل و کشتار فلسطینیان تشویق کرد. به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، اسحاق یوسف تاکید کرد که فلسطینیانی هم که زخمی می‌شوند، باید به قتل برسند زیرا اگر دوباره به زندگی بازگردند برای یهودیان ایجاد مزاحمت کرده و آنان را به قتل می‌رسانند. این خاخام تندرو و نژادپرست اسرائیلی فلسطینیان بی‌سلاح و بی‌دفاع را «تروریست» خوانده و خواستار قتل و کشتار همه فلسطینیان شد.
نشست شورای امنیت درباره قدس
شورای امنیت سازمان ملل، امروز دوشنبه برای بررسی تحولات اخیر در قدس اشغالی تشکیل جلسه خواهد داد. سفیر سوئد در سازمان ملل اعلام کرد، مصر، سوئد و فرانسه خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده شورای امنیت برای بررسی راه‌های کاهش درگیری در قدس شدند. وی گفت، برگزاری این جلسه با این هدف است که هرچه ‌سریع‌تر چگونگی پاسخگویی به درخواست‌ها جهت کاهش خشونت‌ها در قدس مورد بررسی قرار بگیرد. همچنین به دنبال تشدید تنش در شهر اشغالی قدس و مسجدالاقصی، اتحادیه عرب روز چهارشنبه نشستی فوق‌العاده را در این باره برگزار می‌کند. در این نشست وزرای خارجه کشورهای عضو به بررسی جنایت‌های اسرائیل در قدس اشغالی و تشدید تنش در مسجدالاقصی، تلاش برای تغییر ماهیت تاریخی قدس و اعمال محدودیت در انجام مناسک دینی در این مسجد مبارک از سوی رژیم صهیونیستی خواهند پرداخت. در همین راستا، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب هشدار داد، قدس خط قرمز ماست و نمی‌پذیریم که به احساسات مسلمانان در این‌باره توهین شود.
کتک خوردن خبرنگار روس از اسرائیلی‌ها
مجری شبکه راشاتودی در قدس اشغالی مورد حمله تفنگداران صهیونیست قرار گرفت. براین اساس، دانیا، خبرنگار راشاتودی در نزدیکی دروازه شیر در قدس مورد حمله نظامیان اسرائیلی قرار گرفت. وی در حال پخش گزارش مستقیم از درگیری بین نظامیان صهیونیست و فلسطینی‌های مشغول دعا و نیایش بود. تفنگداران اسرائیلی دانیا را هل دادند و  به کمرش ضربه زدند. به گفته وی، نظامیان فرقی بین مردم عادی و خبرنگار قائل نیستند و با همه به شکلی خشونت‌آمیز رفتار می‌کنند. چندین نفر هم در جریان پراکنده کردن  فلسطینیان بازداشت شدند.
 


Page Generated in 0/0065 sec